dappermark Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Iemand ervaringen met deze scheer creme van L'Occitane? Ik heb er een tube van staan, als deel van een kerst cadeau pakketje, en ik wilde hem gaan gebruiken, maar wilde ook van anderen weten of deze bevalt. Om precies te zijn gaat het om deze creme: L'Occitane Cade Shaving Cream Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Krijgt goede reviews op andere fora; ken deze zelf niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 De crème ken ik niet, de zeep wel en die is erg prettig, schuimt makkelijk, verzorgt goed en ruikt bovendien ook nog eens prettig. Ik vind het een echt gentleman geur. Leuk cadeau in ieder geval! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Iemand ervaringen met deze scheer creme van L'Occitane? Ik heb er een tube van staan, als deel van een kerst cadeau pakketje, en ik wilde hem gaan gebruiken, maar wilde ook van anderen weten of deze bevalt. Om precies te zijn gaat het om deze creme: L'Occitane Cade Shaving Cream Ze hebben, indien de geur niet helemaal bevalt, omruilmogelijkheden in hun boetieks. Omgeving Amsterdam: AMSTELVEEN - Rembrandthof 37 AMSTERDAM - Heiligeweg 24 HAARLEM - Grote Houtstraat 110 Zo te zien hebben ze een interessant assortiment, dus ik zal binnenkort vast eens in Haarlem gaan kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dappermark Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 De geur staat me op zich wel aan, zoals de handzeep die we er genoeg van hebben (reisje in Macao paar jaar geleden heeft genoeg zeepjes opgeleverd). Dus ik ga hem gewoon lekker proberen als de eerste scheercreme te gebruiken met mijn nieuwe mesje straks. Zal ook mijn bevindingen (ook al als beginneling) rapporteren aan de groep Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterJ Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Ik was vanmiddag in het winkelcentrum in Amstelveen en ben meteen even de 'boetiek' van l'Occitane binnengelopen. Op de vraag of ze scheercremes hebben wist de jongedame uit het hoofd te vertellen dat ze er twee hebben, namelijk Cade en Cade (in verpakkingen van verschillende groottes). Ik houd van de Franse Provence (heb daar familie zitten) en was dus zeer benieuwd naar de geur van de Cade (die zij zelf immers 'de geur van de Provence' noemen). Als je regelmatig naar het zuiden gaat is dit wel een geur die een plekje in je bagage verdient. Het is de geur van gras die zeker goed bij die streek past. Heel lekker, maar niet een geur die ik zou aanschaffen. De kwaliteit van de creme lijkt me prima. Ik heb geen idee wat er in de diverse cremes zit en eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet bijzonder veel, dus dat kan ik niet beoordelen. Maar de creme geeft tussen de vingers wel een fijn gevoel van een goede creme. Daar zul je vast veel plezier van hebben! Ga je je ervaringen een keer met ons delen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dappermark Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Bedankt voor deze informatie. Zodra ik de scheercrème ga gebruiken ga ik er zeker een review van schrijven. Toch fijn om te delen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ik heb de zeep hiervan. Is ook niet te versmaden. Lichte geur, inderdaad mediterrane. Schuimt goed. Echter als ik dan moet kiezen, zou voor le Père Lucien van BdF gaan. Zelfde geurrichting, ongeveer vergelijkbaar kwa prijs en ook erg goed schuim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dappermark Posted January 11, 2014 Author Share Posted January 11, 2014 Vandaag dus voor het eerst de scheer creme gebruikt. De geur is gewoon lekker subtiel. Niets te sterk, maar ook niet dat je helemaal niks ruikt. Precies wat je van L'Occitane verwacht (ook met zepen, zoals Harkos al zei). Aangezien dit mijn eerste keer scheren met een scheer creme/zeep was moest ik nog even kijken hoeveel water ik erbij moet doen. Deze keer had ik er net iets teveel water bij gedaan, dus kreeg ik niet echt een heel erg mooi schuim, maar meer een waterachtig 'iets'. Ook had ik niet echt een perfecte scheerkom gebruikt (gebruikte, leeg potje van Sabon) dus het resultaat was niet optimaal door omstandigheden. Volgende keer ga ik wel gewoon een kom gebruiken, scheerkom danwel (keuken-)kom, en oppassen met het toevoegen van water. Dan volgt er weer een 'echt' report van de ervaring. Maar voor nu was het een aangenamen ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
decraew Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Geur ok, maar dit is één van de meer inefficiente crèmes die ik ooit gebruikt heb. Je hebt massa's crème nodig om genoeg schuim te produceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Inderdaad een waardeloos product. Schuimt nauwelijks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Dit produkt (L" occitane)is naar mijn mening bar slecht. Op you tube hoor en zie ik dezelfde mening. De scheerzeep is aardig maar niet speciaal. Heb in Frankrijk verschillende scheer producten aangeschaft. Martin de Candre staat voor mij eenzaam aan de top. Als bedrijf, productie proses, en met haar geweldige scheerzeep in glazen pot, die beslist 1 jaar meegaat. Monsavon is een zachte scheerzeep die in de supermarkt iets meer dan een Euro kost en vergelijkbaar is met Proraso, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Ik vond de zeep van L'Occitane erg lekker ruiken het is jammer dat ze geen aftershave ervan hebben. Iemand suggesties voor vergelijkbare producten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Ik gebruik al een tijdje de Cade ASB en ben daar best tevreden over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Ik heb zelf de crème van l'Occitane nooit gebruikt maar het staat me van andere discussies over dit product bij dat het weliswaar niet zo'n weelderig schuim geeft als wat men normaal gewend is maar dat het toch als scheerproduct wel gewoon goed werkt. Ik heb de zeep (ik ben überhaupt niet zo'n fan van crèmes) in ieder geval nog wel ergens op mijn wensenlijstje staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miguelan Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 L' Occitane Cade scheerzeep zit in mijn wekelijks rotatie. De geur vind ik prettig en de prestaties zeer goed. Het heeft ook goede hydraterende eigenschappen. Ik heb gelezen dat de ASB Cade niet dezelfde ruikt, maar nooit geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bitowner Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 ik heb ook de creme hiervan, ben nog vrij onervaren maar vind hem zelf ook vrij tegenvallen. -Geur is oke, maar wat slap - Schuimt maar matig in vergelijking met mijn andere producten - Lijkt snel leeg te gaan En is geloof ik ook nog vrij duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts