dappermark Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Als een beginner ben ik me nog aan het oriënteren en met name met het vinden van een geschikte DE scheermes. Op het moment scheer ik me zoals elke andere doorsnee man, met een gilette mesje van deze tijd, maar hoop binnenkort toch wel mijn eigen DE scheermes te bemachtigen. Ik wil op den duur een mooie traditionele handlebar laten staan met een pijl-sikje (puntig sikje) eronder. Een goed scheermes lijkt mij dan een must om alles mooi in stijl te houden. Ik laat me daarom hier op het forum graag adviseren door de ervaren scheerman en -vrouw. Op het moment heb ik mijn oog op onderstaande DE messen. Ik moet mijn keuze nog maken, maar laat me graag eentje adviseren als beginnend DE scheerder. Parker buffelhoorn scheermes 12R MÜHLE R106 Merkur klassiek scheermes 38C Merkur 38C
Harkos Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom op het forum. Die Merkur 38c heb ik ook en is een goed mes om te beginnen. Erg vergevingsgezind. Alleen vind ik de bij geleverde mesjes niets, maar dat is snel op te lossen, even bij de Hema langs of ervaringen zoeken in dit forum. Succes met je inkopen.
Snuff Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom op het forum, je zult vast meer dan genoeg reacties krijgen om je te helpen bij je keuze uit de voorgestelde scheermessen. prettig eindejaar!
marzman Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom Mark. Ik denk dat je de keuze van de krabber ook af laat hangen van wat je mooier vind en dat weet je zelf het beste. De Parker ken ik niet, maar de andere krabbers zijn allemaal prima om mee te beginnen.
Buffel Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom op het forum Mark, de tips stromen vast wel binnen zo..
Mars Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom Mark Succes en plezier met het kiezen van je DE mes en attributen. Dus jij begint al op 31 december met goede voornemens...
talibeard Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom Mark! De Mühle is in principe hetzelfde als iedere andere Mühle of Edwin Jagger met de '89' kop en is een prima krabber om mee te starten, evenals de Merkur. Met een Parker heb ik me nog nooit geschoren maar, ondanks dat er ook mensen tevreden over zijn, regent het klachten over afwerking en pasvorm op verschillende fora. Er zou vooral een probleem zijn met het niet goed kunnen centreren van het mesje en bladderende coating. Ze hebben ook de naam niet erg vergevingsgezind te zijn. Nogmaals, ik ken het mes zelf dus niet van gebruik dus voor wat het waard is. Succes met je eerste krabber in ieder geval!
cutthroat Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Hoi Mark, Als andere newbie wil ook ik je hartelijk welkom heten. Helaas kan ik je nog niet van advies voorzien, want ik ben, net als jij, nog op zoek naar een geschikt mes om mee te beginnen. Maar gezien alle informatie en adviezen hier gaat ons dat vast binnen afzienbare tijd lukken . Groet, Ramon
Barbiere di Figaro Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Hoi Mark, Welkom hier, en veel plezier.
dappermark Posted December 31, 2013 Author Posted December 31, 2013 Heel erg bedankt voor het warme welkom hier. Ik merk al wel dat ik hier aan het goede adres ben voor goed advies. Zo hoor ik al dat de Parker ofwel onbekend is of een bepaalde naam bekend staat. Mijn huidige mening gaat dan ook automatisch verschuiven naar Merkur, Muhle of Edwin Jagger. Dan is het alleen nog maar een kwestie van smaak, welke het wordt. Iemand ook nog enig idee welke winkel ik het beste van kan bestellen en eventueel nog een standaard erbij kan doen? Tips voor scheerzeep en kommetjes zijn ook van harte welkom
dappermark Posted January 1, 2014 Author Posted January 1, 2014 Gisteravond toch nog even een last minute bestelling geplaatst bij The English Shaving Company. Ze hadden daar gratis levering tot 1 januari middernacht, dus toch nog even van geprofiteerd. Dus uiteindelijk gezwicht voor een Edwin Jagger, deze beauty: Edwin Jagger Imitation Ivory Chatsworth Safety/DE razor Zal mijn ervaringen posten op Aankoop Ervaringen en SotD
talibeard Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Dat is een fijne krabber; ik heb hem ook (rebranded als D.R.Harris) en ik grijp er vaker naar dan de uitvoering met metalen greepje.
Recommended Posts