Francois Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Post hier je scheerhoogtepunt van 2013. Voor mij was dat het onverwachte Sinterklaaskado dat ik van Feintechnik uit Duitsland mocht ontvangen, compleet met een in vloeiend Nederlands handgeschreven kaartje. Uiteraard vormt de ontdekking van dit Forum ook een hoogtepunt. Ik zou derhalve iedereen die dit Forum mogelijk maakt (inclusief alle gebruikers) hartelijk willen danken. Ik wens u allen een gelukkig, gezond en rijk 2014 !
Snuff Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Het vinden van een DE die alle andere die ik in de afgelopen 40+ jaar mocht proberen overtreft in scheerplezier (Joris).
wimbouman Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Ik heb SE (single edge) messen ontdekt in 2013 en daar ben ik heel blij mee. De meeste (de Streamline daargelaten) kosten weinig tot niets en het is erg leuk je er mee te scheren. De ontdekking voor de zwarte lijst is de Erasmic stick die ik in Engeland kocht. Ruikt prima, maar wat een onbruikbaar spul is dat.
Marcel Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Qua scheren had ik dit jaar geen uitschieters naar boven (of naar beneden) maar dit forum en alles wat daarbij hoort, beschouw ik wel als een voortdurend hoogtepunt.
Guest JanWinters Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Voor mij was het scheerhoogtepunt van 2013 dat ik ontdekte dat scheren met een DE toch echt zonder bloedvergieten kan. In 2012 gestart met een blijkbaar te agressief mes. Eindeloos geprobeerd om het goed te doen, maar met als enig effect forse bloeddonaties. Na een tip van Eric, BdF, ben ik gaan scheren met een Feather Popular en toen werd scheren weer leuk. Onlangs ben ik de Chinese Gillette Tech gaan gebruiken en eigenlijk scheert die nog prettiger. Nu het goed zit met het mes kom ik eindelijk toe aan het ontdekken van nieuwe zepen en smeersels. Er valt nog genoeg te experimenteren in 2014. Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig en voorspoedig 2014.
Stoppel Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Het ontdekken van het DE scheren en als extra dit forum.
Harkos Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Mijn reis door de US, waar ik 5 Gillette adjustables op de kop tikte bij antiek zaakjes. Was zo gefocust op het vinden van deze krabber, dat we dagelijks op zoek gingen. Er ging een wereld voor me open. Echter ook op zeep etc. In dit forum was dat vuurtje aan gestoken. Dank en een goed nieuwjaar.
DoubleB Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Het uitbreiden van mijn kwasten collectie was dit jaar wel mijn hoogtepunt. Daarnaast het feit dat we een nederlandstalig forum hebben
Barbiere di Figaro Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 2013 was voor ons het jaar, waarin we "zomaar" onze "eigen" scheerzeep konden presenteren. Dat werd ons weliswaar makkelijk gemaakt door Tcheon Fung Sing, maar de reacties die we daarop hebben gekregen, met name ook vanuit dit forum, waren echt mooie momenten in dit jaar. Vanwege de alweer toegenomen drukte lijkt 2013 ook weer sneller voorbij te zijn gegaan dan voorgaande jaren..... Dank en ook voor 2014 veel scheerplezier aan allen!
Nix13 Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Voor mij waren de hoogtepunten van 2013: Het scheren met een DE, wat het scheren leuk en prettig maakt voor mij. Het ontdekken van dit forum, via het motor-forum.nl En de daardoor behorende aankopen Het mogen proberen van een straight, Robbin nogmaals bedankt! Het proberen van de Captain's en lords, waarvoor dank Harrie! Het zien dat er hier enorm veen kennis is en bereid deze te delen, waarvoor iedereen hulde. Dat waren ze voor mij wel denk ik. Op naar 2014, waarin hopelijk wat zeepjes op gaan zodat er weer wat nieuws bij kan. Of ik de drang niet meer kan stoppen.
Buffel Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Eigenlijk het moment dat ik voor de eerste keer het open mes probeerde Vanaf dat moment was ik verkocht! Tja ,een toen was het "down the rabbit hole"..geen weg meer terug. Mijn huid vind het in ieder geval erg prettig.
Shaggy Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Mijn hoogtepunt... mmhh... Heb er eigenlijk 2, Nr 1 het winnen van de naamprijsvraag van het Bakkus mes Nr 2 de start gemaakt om mijn eerste handgemaakte scheermes te maken En een kleine Nr 3, het vinden van een aantal goede vrienden hier op het forum
marco Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 1 het herontdekken van de safety razor 2 het lid worden van dit forum en alle voordelen die ik daar nu al van heb gehad. Waarvoor iedereen ontzettend bedankt! Fijne jaarwisseling!
talibeard Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Ik heb weinig nieuws geprobeerd dit jaar, behalve mijn verzamelingetje Simpsons uitgebreid. De hoogtepunten waren; 1) Dit forum, gevonden dankzij de nieuwsbrief van BdF. 2) Het bezoek aan met name D.R.Harris in Londen. Maar de rest was ook leuk!
PI56 Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb om op die manier veel informatie te vergaren over scheren in het algemeen en het open mes in het bijzonder. Het scheren met een open mes was wel mijn scheerhoogtepunt van 2013.
YdieresiS Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Dit jaar was voor mij de ontdekking van DE en straight scheren. En nieuwe vrienden en kennissen via het forum.
Johan Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 De ontdekking van Arko zeep; dat was toch wel een 'eye opener' voor me.
steefmobiel Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Eigenlijk is 2013 voor mij een groot hoogtepunt op scheergebied. In november 2012 ontdekte ik dat er een online scheerwereld bestaat en dat heeft mijn scheerwereld heel erg vergroot. Het leidde tot aanschaf van vele zepen, kwasten, krabbers, mesjes en messen. Maar het toppunt was toch wel de ontdekking van dit forum. Nederland is maar klein en haar klassiek scheerwereld dus ook, maar dankzij dit forum kunnen we toch onze hobby fijn bespreken . mvg stephan
PeterJ Posted January 12, 2014 Posted January 12, 2014 In 2013 heb ik scheercreme ontdekt ipv scheergel uit een busje. Scheren werd daardoor genieten ipv een dagelijkse must. De ontdekking van dit forum en de zaken die ik hier inmiddels heb geleerd dragen daar dagelijks bij tot het ene hoogtepunt na het andere.
iwan073 Posted January 12, 2014 Posted January 12, 2014 Voor mij is het vanaf ongeveer augustus één groot scheer hoogtepunt geweest, aangezien ik sinds die tijd DE ben gaan scheren!
Frank Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 De ontdekking van dit forum net 2 weken nadat ik begonnen was met nat scheren. Fantastisch dat nat scheren met een DE-razor . Ik had nooit gedacht dat er zoveel mogelijk was op het gebied van zepen, crèmes, messen etcetera. Heel leuk om daarover ,onder andere op dit forum, steeds meer info te zoeken. Bedankt iedereen die mij afgelopen jaar geholpen heeft bij het beantwoorden van allerlei vragen.
timmert26 Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 het ontdekken van de safety razor het lid worden van dit forum en het scheren weer leuk vinden!
PeterJ Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Hmmm... Ik heb ook al een scheerdieptepunt voor 2014: De ontdekking dat ik toch echt een kwartier eerder uit m'n nest moet komen... ... maar dat dieptepunt wordt dan weer wel gevolgd door een fors hoogtepunt.
Francois Posted January 15, 2014 Author Posted January 15, 2014 Ik heb weinig nieuws geprobeerd dit jaar, behalve mijn verzamelingetje Simpsons uitgebreid. De hoogtepunten waren; Het bezoek aan met name D.R.Harris in Londen. O, was jij dat ! Ik hoorde dat het weer goed gaat met de Engelse economie.
Ottjes Posted January 15, 2014 Posted January 15, 2014 Ik heb heel 2013 een baard gehad, dus weinig scheerhoogtepunten
Recommended Posts