Jump to content

Omega Varkensharen scheerkwast Rood/Flamed

ShockWave_Omega

Recommended Posts

Toen ik mijn Goldplated Gllette Ball End Tech kocht bij Barbershopclassics.nl heb ik meteen de Omega Varkensharen scheerkwast Rood/Flamed besteld voor 5,59 Euro. Ben er redelijk te vreden over geweest tot een pluk haren uit het midden van de kwast los kwam. Dit vond ik erg jammer.

Desondanks gebruik ik de kwast nog steeds. Hij is lekker zwaar en ligt ook goed in de hand. Zou ik de kwast nog eens kopen als ik wist dat dit zou gebeuren? Waarschijnlijk niet. Ondanks het inzeep plezier dat ik tot dusver heb gehad van de kwast zou ik deze niet opnieuw kopen. Ik zou voor een met een iets langer handvat gaan.

+ Niet te duur.

+ Echte haar.

+ Goed in de hand door gewicht.

- Haar laat los..

- Handen vaker onder het zeep door kort handvat.

Heb al iets nieuws gevonden: een nieuwe kwast (paardenhaar).

De Omega kwast is nu een jaar oud ongeveer. Maar liet al na 2-3 maanden het haar los. Zoals gezegd hij doet het nog en je ziet het niet echt aan de kwast maar het is wel een beetje een let down. Verder heb ik eigenlijk nooit echt een klacht over de kwast gehad behalve dat ie wat kort is (handvat).

Heb al iets nieuws gevonden: een nieuwe kwast (paardenhaar).

De Omega kwast is nu een jaar oud ongeveer. Maar liet al na 2-3 maanden het haar los. Zoals gezegd hij doet het nog en je ziet het niet echt aan de kwast maar het is wel een beetje een let down. Verder heb ik eigenlijk nooit echt een klacht over de kwast gehad behalve dat ie wat kort is (handvat).

Die heb ik ook, prima kwast. Voor het geld een hele goede kwast :)

Ik heb heb even lopen rondneuzen in de catalogus van Omega, maar de kwast waar het om ging kan ik daarin niet terugvinden. De knot ziet er wel uit als een omega knot, maar het handvat totaal niet.

Ik ben trouwens benieuwd wat je van de bestshave kwast vindt, maar vooral of je een goed exemplaar krijgt. Ik ben momenteel bezig om een Omega 10019 (a raison van €3,70) in te werken. Gewoon omdat het kan. Da's ook een hoop waar voor je geld!

Paul Kox (barbershopclassics) heeft pas redelijk recent deze kwasten onder Omega geplaatst maar verkocht ze voorheen als Il Ceppo. Of ze werkelijk van Omega komen weet ik niet zo zeker; de mijne blijft veel minder mooi in model dan mijn Omega's.

De mijne blijft wel heel maar die van mijn vader begon ook al snel hele plukken haar te verliezen, iets wat ik bij mijn Omega's ook nog nooit gezien heb.

Een gevaarlijk handvat voor de badkamervloer trouwens...

Niks voor mij dan, de reden dat ik destijds gestopt ben met electrisch scheren was dat ik hem kapot heb laten vallen op de badkamervloer. Ook een electrische tandenborstel is zo gesneuveld.

Niks voor mij dan, de reden dat ik destijds gestopt ben met electrisch scheren was dat ik hem kapot heb laten vallen op de badkamervloer. Ook een electrische tandenborstel is zo gesneuveld.

Alleen met dit zware metalen handvat is het precies andersom denk ik; de kwast blijft wel heel maar de tegels niet!

• 2 weeks later...