Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als nieuwe gebruiker complimenteer ik als eerste de oprichter van dit forum. Ik schuim hier nu een paar dagen rond en heb al aardig wat leuke en interessante ideeën opgedaan.

Ik zag topic over advertenties. Die ads waren mij amper opgevallen en zijn dus prettig geïmplementeerd. Vandaag kreeg ik een ad voorgeschoteld met een link naar een scheerartikelenwinkel en dat vond ik zelfs prettig. Het is best een opgaaf om een goede winkel te vinden met luxe scheerartikelen.

Jammer dat de link in het zelfde browserwindow wordt geopend. Daardoor raak ik mijn verbinding naar het forum kwijt. Als je de ads in een nieuw browser tab kunt openen vind ik dat fijner (maar dat kan best persoonlijk zijn). Nog belangrijker zou ik het vinden, maar ik weet niet of Google die mogelijkheid biedt, als je de advertenties limiteert tot forum gerelateerde links. Scheerartikelen en -accessoires dus. (maar dat zullen je on-board adverteerders wellicht minder leuk vinden).

Al met al: Complimenten voor de beheerder en zijn team!

Posted
Het is best een opgaaf om een goede winkel te vinden met luxe scheerartikelen.

Nog belangrijker zou ik het vinden, maar ik weet niet of Google die mogelijkheid biedt, als je de advertenties limiteert tot forum gerelateerde links. Scheerartikelen en -accessoires dus.

Even kijken hier: viewforum.php?f=23 daar staan al een aantal winkels die ook op het forum actief zijn.

Ik denk dat de advertenties verschillend zijn naargelang wat je zelf vaak naar surft, zo krijg ik meestal of scheer of motor advertenties.

Posted
Middelklik met je muis ( dus je wieltje indrukken....) opent een link standaard in een nieuwe tab.

Dat ligt eraan hoe je de muisfuncties ingesteld hebt. Ik ga in dit geval terug naar de vorige pagina. :)

Posted
Nog belangrijker zou ik het vinden, maar ik weet niet of Google die mogelijkheid biedt, als je de advertenties limiteert tot forum gerelateerde links. Scheerartikelen en -accessoires dus. (maar dat zullen je on-board adverteerders wellicht minder leuk vinden).

Al met al: Complimenten voor de beheerder en zijn team!

Hoi Peter,

Als on-board adverteerder vinden wij het prima dat het forum op deze manier voorziet in enige sponsoring. We staan hier (net als op vele andere fora gelukkig) gratis en hebben een eigen ruimte om prettig alles te showen en informatie te geven. Bovendien, en dat overkomt mij ook altijd, is de advertentie die je ziet afhankelijk van waar je elders en eerder op hebt gezocht, dus dan is het wel logisch dat je hier de andere online-scheershops voorbij ziet komen.

Wij zien het als een geweldige mijlpaal dat er een Nederlands forum is gekomen en dat het zo aanslaat, dus van ons geen wanklank hoor!

Vriendelijke groet,

Eric

Posted

Hoi Peter,

Bedankt voor je feedback :)

De advertenties kunnen we inderdaad niets aan doen (dit als eerste uitgezocht, omdat het mij ook meteen opviel), die openen in hetzelfde scherm, of nieuw venster, of nieuw browser window; maar dit is naar wens van de adverteerder. De advertenties die je ziet zullen gericht zijn op je eigen zoekgeschiedenis en cookies, dus daar kan best eens iets in langs komen over kinderwagens als je daar bijvoorbeeld op gezocht hebt.

We hadden ook gerichte advertenties kunnen plaatsen en deals kunnen maken met Nederlandse webshops, maar we blijven het liefst onafhankelijk en gratis in gebruik voor gebruikers, maar ook shops zoals BdF hierboven :)

Welkom in ieder geval!

Gr,

Emiel

Posted

Ha Emiel. Ik was al verbaasd bij de reactie van BdF, want ik had het vermoeden dat de bedrijfsruimte onderin commercieel was. Inderdaad krijg ik van Google allemaal zorgverzekeringen aangeboden, want dat is nu immers de tijd van het jaar... :)

Het stoort mij dus niet, maar ik kreeg zojuist voor de 2e maal de ad van Connaught voorgeschoteld en dat vond ik nou net een streepje zinvoller.

Ik vind het een loofwaardig streven om het geheel uit eigen zak, met een paar centen van de ads te financieren. Als je er wat hulp bij wil hebben moet je eens een Paypal button plaatsen voor vrijwillige bijdragen. Ik ben een believer in crowdfunding, en gezien de gemiddelde reactie zijn hier mensen zat die een aar centen voor hun scheergewoonten over hebben.

In het verleden (20 jaar geleden) heb ik veel met bulletin boards te maken gehad, zelfs beroepsmatig, en ik vind het bijzonder knap hoe je dit forum in een half jaartje uit de grond hebt getoverd. Goed idee en prima uitgevoerd. Als je eens iets met een Paypal button doet zal ik graag de eerste zijn die daar op drukt om een kleine bijdrage te leveren.

Prettige jaarwisseling en ik wens je vele leden, veel zinvolle posts en een aanhoudend prettige sfeer op dit forum!

Posted

Ik vind het een loofwaardig streven om het geheel uit eigen zak, met een paar centen van de ads te financieren. Als je er wat hulp bij wil hebben moet je eens een Paypal button plaatsen voor vrijwillige bijdragen. Ik ben een believer in crowdfunding, en gezien de gemiddelde reactie zijn hier mensen zat die een aar centen voor hun scheergewoonten over hebben.

Ja hoor, zeker. Ik zie ook liever een Paypal knop dan advertenties.

Posted

Ja hoor, zeker. Ik zie ook liever een Paypal knop dan advertenties.

We hebben ook over een donatie knop gedacht, en over donateur benefits (titel en eigen donateur subforum bijvoorbeeld) maar hier niet voor gekozen omdat advertenties een regelmatige stroom aan (minieme) inkomsten genereert waarbij wij de kosten elke maand (gedeeltelijk) gedekt kunnen houden. Donaties zullen 1x gebeuren over het algemeen en snel afzwakken, daarnaast is de fee die paypal pakt niet echt prettig.

Posted

Ok. Kijk maar of je er iets mee doet. 25% afdragen van een tientje levert je nog altijd 7,50 op de rekening. En wie weet gaat Paypal wel reclame voor het forum maken. ;). (geintjuh!)

Ik heb goede ervaringen gehad met vrijwillige bijdragen op een beginnend forum. Toen het groter werd hebben we het indertijd gefinancierd met adverteerders (zoals je nu je gratis adverteerders hebt; terecht omdat het nu nog relatief klein is) waarbij we de adverteerders van het eerste uur wel een streepje vóór gaven.

(maar toen bestond Google nog niet en dat waren dus andere tijden)