Jock Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Beste allemaal, Ik ben Jock. Man van achter in de 50. Heb heel mijn leven een baard gehad. Ja echt vanaf mijn tienertijd. Nooit geschoren, alleen maar mijn baard getrimd. Tot augustus 2013. Ik werd toen opa voor het eerst en had een idee in mijn hoofd om dan pas te gaan scheren. Niet echt rationeel, maar zo ging het nou eenmaal. Heb in eerste instantie een Philips Aqua Touch 3D gekocht. De resultaat viel mij ondanks de hoge prijs erg tegen. En heb toen een setje van Edwin Jagger gekocht. 89DE krabber en dassenhaar kwast op een standaard. Heb ook een scheerkom en creme en scheerzeep van Crabtree and Evelyn gekocht. Nomad creme en Sandalwood zeep. Heb via internet ook nog feather DE mesjes gekocht en voorzichtig aan de slag. Nu dat ik het nat scheren ( om de dag,, 1 dag electrisch 1 dag nat) redelijk onder de knie heb, met soms nog een kleine wond, wil ik aan de slag met een open mes. De klassieke uitstraling van een open mes en spanriem, intrigeert mij. Ik heb een afspraak om in het nieuwe jaar langs te gaan in Breukelen bij The Dutch Shaving Shop. De man daar heef mij gezegd dat hij wat tijd voor me zal maken om een en ander uit te leggen. Dus over een paar weken ga ik me ook toeleggen op scheren met een straight razor. Over mezelf. Ik kom oorspronkelijk uit Schotland. Ik ben Vinoloog en Liquorist en ben brand ambassador van verschillende dranken die in Nederland wordt gedistribueerd. Maar mijn core business is Scotch Whisky. Af en toe geef ik ook Rum proeverijen en Grappa, Cognac, Armagnac en wijnproeverijen. Ik maak ook mijn eigen Bay Rum Aftershave met een oude Amerikaans recept en mijn eigen Jamaican Rum. Groeten, Jock Shaw
pjdevos Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 He Jock, welkom. Zo te horen ben je flink op weg.
talibeard Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom Jock, je duikt er meteen goed in! Ik zou wel met die straight aan de gang gaan vóór een proeverij en niet net erna!
Snuff Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom op het forum! Het wordt een spannende tijd met het leerproces en uitkiezen van een open scheermes.
Buffel Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom op het forum! Fijn om ook een whisky kenner erbij te hebben
Mars Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom op het forum Jock, ik begrijp dat het virus je aardig te pakken heeft Ik ben Vinoloog en Liquorist En ik ben jaloers
Noxa Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Mocht je nog wat single malt kwijt willen dan hoor ik het wel, welkom!
Tim Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom Jock! En veel plezier hier op het forum.
marzman Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom Jock. Je bent goed op weg zo te zien met het scheren
Barbiere di Figaro Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom hier Jock! Ik voorzie een wijnproeverij met vooraf een scheerzeep-"proeverij" of zou dat teveel van het goede zijn?
Jock Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 Welkom! Kom maar op met die Bay Rum Ik ben van plan om binnenkort een videoblog op mijn blogsite te plaatsen over hoe je Bay Rum aftershave kan maken. Mijn blogsite is hier te bekijken: http://scotchandfolk.blogspot.nl/
Nix13 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom Jock, en ik heb hier toch al een paar goede tips voorbij zien komen
wouzer51 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Welkom Jock, ik schenk een 10 jaar oude Ardbeg in voor je.
Jock Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 Welkom Jock, ik schenk een 10 jaar oude Ardbeg in voor je. Hartelijk dank Wouzer. Ik zat net vanavond naar een DVD van South Uist te kijken met een The Ileach in het glas. 58% op cask strength en net zo turfachtig als de Ardbeg. Mooie dram Ardbeg, maar de prijzen rijzen de pan uit. Gr, Jock
wouzer51 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Ja Jock, Islays zijn duur, maar wel echt een klasse appart. Nou moet ik toegeven dat ik Ileach niet ken (qua smaak), maar proost!
joostmoree Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Fijn dat je er bent Jock. Nu je gaat beginnen met een straight is misschien aardig dat je het "Handboek Soldaat" voor de beginnende straight scheerder doorleest. Het is een PDF document te vinden met de volgende link. http://www.shavemyface.com/downloads/The-Straight-Razor-Shave.pdf J
Guest Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Welkom Jock Hoop dat the way of straight razor scheren je zal bevallen, hou ons op de hoogte. Ook ben ik wel nieuwsgierig naar de zelfgemaakte bayrum aftershave waar je het over hebt. Wat zijn de ingrediënten? of is dit het geheim van de maker. Wie weet een sample uitbrengen?
Recommended Posts