Jump to content

Nog een goede film gezien?

Buffel

Recommended Posts

Deel 1 was erg langdradig, gelukkig thuis gekeken en dan geeft dat wat minder. Deel 2 wacht ik ook maar even af voor thuis.

De laatste tijd geen films die we beide echt top vonden. Captain Phillips nog het meeste, maar das geen echte familiiefilm zeg maar.

Ik moet nog steeds aan deel 2 van LOTR beginnen. Na deel 1 vind ik dat al zo langdradig dat het er niet meer van komt. The Hobbit als soort van spinoff zal er ook wel niet van komen. Ik houd denk ik meer van actiefilms of Ocean 11 achtige verhalen :)

Ik zit in de -goh-die-heb-ik-lang-niet-gezien! periode.

Verplichte kerstkost: A Christmas. Carol (die van 1984, met George C. Scott)

Gevolgd door Million Dollar Baby, nu Hunt voor the Red October in HD.

Dan staan er nog wat anderen uit de MovieMeter 250 op de rol, dus kan vooruit.

Ik vond de Hobbit zo'n LOTR kloon, paar mistige figuren die op reis gaan en allerlei avonturen beleven is wat mij betreft een uitgemolken concept. Als filmliefhebber vond ik het spektakel schitterend, maar verhaal is pretty boring!

Onlangs "Pulp Fiction" weer eens gezien, wat een fantastische film blijft dat!

Vanavond ga ik "Olympus Has Fallen" denk ik nog maar een keer kijken.

Tja, the hobbit is als boek maar eenderde van een deel van Lord of the Rings. Daar kun je best wat geinigs van maken, maar wat ze nu doen gaat mij vooralsnog te ver. Deel 1 vond ik maar zozo, binnenkort eens kijken wat deel 2 te bieden heeft.

Afgelopen donderdag ook Hobbit 2 gezien. Supergave film, Kan niet wachten op deel 3.

Maar zo wacht ik ook op deel 3 van de hunger game.

Mannen avond!

Qua films wel ja. Vriendin houd over het algemeen niet van die zoet sappige film.

Die is meer ( net als mij van de actie films) al kan ik een goed verhaal of mooie plotwendingen ook wel waarderen.

Als gigantische filmliefhebber met een eigen filmsite mag ik dit topic uiteraard niet overslaan :)

Ik ben zelf ook enige tijd terug flink bezig met het afgaan van de IMDb Top 250 en heb inmiddels 241 van de 250 gezien (overzicht). Ooit moest ik er nog maar eentje, maar zeker in de lagere regionen wisselt die lijst enorm...

Afgelopen week heb ik Rush gezien.

http://www.imdb.com/title/tt1979320/

Het verhaal van Niki Lauda en James Hunt.

Ik vond het een enorm goede film. (En gezien de rating op imdb ben ik daarin niet de enige). Aanrader!

Ook gekeken een paar dagen terug, sterke film inderdaad! Dit schreef ik erover:

"Bijzonder interessante film over de rivaliteit tussen Nikki Lauda en James Hunt in de jaren '70 binnen de Formule 1. Via sterk acteerwerk en schitterende beelden neemt Ron Howard ons mee naar een tijdperk waarin racen een stuk gevaarlijker was dan tegenwoordig, maar het zijn vooral de twee hoofdpersonages die deze film de moeite waard maken. Dit maakt het vermoedelijk ook geschikt voor filmliefhebbers die niets hebben met F1, al voegt het wel iets toe om de bekende circuits voorbij te zien komen.

Tip voor een double feature: Rush en de documentaire Senna zouden zeer goed na elkaar gekeken kunnen worden."

• 1 month later...
  • 3 years later...