Jan Zoethout Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 (edited) Gisteren vond ik het volgende handvatje van Henk's Scheerkraam onder de kerstboom: Prachtig afgelakt en met een gat van 20 mm. Ook aan een potje botenlak en 2 componenten lijm was gedacht .. Een borstelkopje van 20 mm had ik nog, overgehouden van het tot nu toe mislukte avontuur met het "Oud kwastje": Een kopje van "black pure badger" - de minst zachte in de dassenfamilie, heb ik begrepen. Mooi opstapje naar het echte zachte werk, van m'n Semogue varkentje (1250), Vie Long paardje (13071) naar een silvertip. Enfin, vanmiddag het handvatje pas gemaakt voor het borstelkopje en waar nodig voor de eerste keer in de lak gezet. Morgen vooor de tweede keer lakken, en dan kan overmorgen het borstelkopje erop gelijmd. Wordt vervolg ..... Edited January 19, 2014 by Guest
talibeard Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Ziet er veelbelovend uit! Niet vergeten het eindresultaat ook te laten zien hoor!
pjdevos Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Ziet er veelbelovend uit! Niet vergeten het eindresultaat ook te laten zien hoor! +1
bert Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Dat is inderdaad een mooi handvat. Ben wel benieuwd wat zo'n kwast zou gaan kosten inclusief borstel. Groeten Bert
Jan Zoethout Posted December 28, 2013 Author Posted December 28, 2013 (edited) Dat is inderdaad een mooi handvat.Ben wel benieuwd wat zo'n kwast zou gaan kosten inclusief borstel. Groeten Bert Handvat + borstel samen €40.- , lijm en lak (samen toch wel €15.-) reken ik niet mee omdat je daarmee 'tig borstels kunt maken ... Edited January 16, 2014 by Guest
Jan Zoethout Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 (edited) Vanmorgen was 't dus zo ver: het borstelkopje kon in het handvatje gelijmd worden: Ziet er wat vreemd uit, maar het kopje moet toch tijdens het uitharden van de lijm aangedrukt blijven. Na een uurtje was het nieuwe kwastje klaar: Hier geflankeerd door 2 van z'n voorgangers - de Semogue 1250 links, de Vie-Long 13071 rechts. Heb het kwastje meteen uitgeprobeerd, hij maakt prima schuim en prikt een ietsjepietsje op de huid. Hij prikt niet echt hinderlijk, misschien moet ik 'm een paar minuutjes laten inweken voor gebruik ? Edited January 19, 2014 by Guest
Marcel Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 M'n mobiel vindt je foto's wel heel erg groot, zou je wat kleinere foto's kunnen plaatsen?
Jan Zoethout Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 M'n mobiel vindt je foto's wel heel erg groot, zou je wat kleinere foto's kunnen plaatsen? Aanvankelijk dacht ik "wat een onzin", maar toen ik constateerde dat m'n eigen mobieltje zich ook verslikte heb ik de plaatjes aangepast. Mijn mobieltje vindt 't nu prima - en wat vindt de jouwe ervan, Marcel ?
talibeard Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Ziet er knap uit Jan! Het prikken is een eigenschap van veel 'pure' kwasten; weken helpt niet maar door (veel) gebruik ronden de toppen wat af en wordt het (iets) minder.
Recommended Posts