Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Gisteren vond ik het volgende handvatje van Henk's Scheerkraam onder de kerstboom:

bu1id1d.jpg

Prachtig afgelakt en met een gat van 20 mm.

Ook aan een potje botenlak en 2 componenten lijm was gedacht .. :D

Een borstelkopje van 20 mm had ik nog, overgehouden van het tot nu toe mislukte avontuur met

het "Oud kwastje":

CjPQXy3.jpg

Een kopje van "black pure badger" - de minst zachte in de dassenfamilie, heb ik begrepen.

Mooi opstapje naar het echte zachte werk, van m'n Semogue varkentje (1250), Vie Long paardje (13071)

naar een silvertip.

Enfin, vanmiddag het handvatje pas gemaakt voor het borstelkopje en waar nodig voor de eerste keer

in de lak gezet. Morgen vooor de tweede keer lakken, en dan kan overmorgen het borstelkopje erop gelijmd.

Wordt vervolg ..... :geek:

Edited by Guest
Posted

Dat is inderdaad een mooi handvat.

Ben wel benieuwd wat zo'n kwast zou gaan kosten inclusief borstel.

Groeten Bert

Posted (edited)
Dat is inderdaad een mooi handvat.

Ben wel benieuwd wat zo'n kwast zou gaan kosten inclusief borstel.

Groeten Bert

Handvat + borstel samen €40.- , lijm en lak (samen toch wel €15.-) reken ik niet mee omdat je daarmee 'tig

borstels kunt maken ... :geek:

Edited by Guest
Posted (edited)

Vanmorgen was 't dus zo ver: het borstelkopje kon in het handvatje gelijmd worden:

0qW8AgI.jpg

Ziet er wat vreemd uit, maar het kopje moet toch tijdens het uitharden van de lijm aangedrukt blijven.

Na een uurtje was het nieuwe kwastje klaar:

GInINjq.jpg

Hier geflankeerd door 2 van z'n voorgangers - de Semogue 1250 links, de Vie-Long 13071 rechts.

Heb het kwastje meteen uitgeprobeerd, hij maakt prima schuim en prikt een ietsjepietsje op de huid.

Hij prikt niet echt hinderlijk, misschien moet ik 'm een paar minuutjes laten inweken voor gebruik ?

Edited by Guest
Posted
M'n mobiel vindt je foto's wel heel erg groot, zou je wat kleinere foto's kunnen plaatsen?

Aanvankelijk dacht ik "wat een onzin", maar toen ik constateerde dat m'n eigen mobieltje zich ook verslikte heb

ik de plaatjes aangepast.

Mijn mobieltje vindt 't nu prima - en wat vindt de jouwe ervan, Marcel ? :geek:

Posted

Ziet er knap uit Jan! Het prikken is een eigenschap van veel 'pure' kwasten; weken helpt niet maar door (veel) gebruik ronden de toppen wat af en wordt het (iets) minder.