talibeard Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Mijn observaties aangaande de 'Lord' krabber van Thorical, hierna afgekort TH, in vergelijk met mijn L6-en, hierna genoemd L6 , en nog wat ander spul van Lord. In eerste instantie kun je ze naast elkaar op tafel leggen en, als je niet al te goed kijkt, denken dat het twee dezelfde krabbers zijn maar niets is minder waar. Behalve het feit dat de TH niet scheert is er een waslijst aan verschillen waarvan ik er een aantal even doorneem. Algehele indruk; De TH is duidelijk minder gepolijst voor dat-ie verchroomd werd; de L6 is al niet de mooiste krabber verkrijgbaar maar deze doet daar nog een schepje bovenop. Ter verdediging moet worden aangevoerd (voor de technici onder ons) dat de gietloop aan de kopdelen netter is weggewerkt en de uitstoters beter op lengte zijn gemaakt dan bij de L6. Afwijkingen aan de topplaat; Het logo is anders. Bij de TH is het liggende pootje van de 'L' groter en dringt verder in de 'O' dan bij de L6. Saillant detail is misschien dat dat bij de L5 precies zo is dus dat lijkt hier het voorbeeld te zijn en niet een originele L6. Er staat een nummer in de topplaat aan de binnenzijde (ook zo bij de onderplaat) en dat is op zich normaal als je meerdere matrijzen gebruikt zodat je bij afwijkingen kunt zien waar de fout zit. Maar, ik heb nog nooit een nummer in één van de Lord krabbers gezien; ook niet in de gietdelen van een S625, een L6, een L111 of een LP1823. In een Lord krabber staan geen nummers. De schroefdraad van de TH heeft een lengte van 13,3mm terwijl in mijn L5-en en L6-en de lengtes tussen de 10,2 en 10,6mm zijn. Afwijkingen aan de onderplaat; Ook hier staat een gietnummer in (zie topplaat). De onderplaat heeft diverse maatafwijkingen tov van de L6 maar een van de grootste is deze; breedte bij TH is 25,4mm terwijl een L6 24,9mm breed is. Verder kun je zien als je ze vergelijkt dat er andere materiaaldiktes zijn en ook andere hoeken. Een ander opvallend verschil is dat wanneer je een liniaal haaks over de onderkant legt, dus over beide safety bars en het middengat dit bij de L6 zo goed als één lijn is terwijl bij de TH het gat ca 1mm lager ligt. Afwijkingen aan de samengestelde kop; Totale hoogte kop L6: 8,3mm Totale hoogte kop TH: 7,8mm Gewicht kop L6: 27 gram Gewicht kop TH: 24 gram Volume kop L6: ca 3,8ml Volume kop TH: ca 4,05ml Dit betekent dus ook dat ze van een ander materiaal gemaakt zijn want het soortelijk gewicht van de kop van de L6 is hoger dan dat van de TH. Afwijkingen aan het greepje; Behalve de totale lengte is bijna iedere maat anders. Ik heb drie Lord greepjes onderling vergeleken en afwijkingen van meer dan 0,1mm kom ik niet tegen. Vergelijk ik dat met het greepje van de TH dan wordt het wel wat groter dan dat. Het meest opvallende zijn de delen voorzien van een ruitjespatroon. Er is een lang deel en een kort deel voorzien van dit ruitjespatroon. Het lange deel meet bij de L6/L5 53mm en bij de Th 54,7mm, het korte deel bij de L6/L5 meet 9,2mm en bij de TH 9,9mm. Bovendien zijn de ruitjes bij de L6 aanmerkelijk kleiner en bovendien minder diep aangebracht. Wat je mist in dit stukje zijn natuurlijk foto's; helaas fotograferen we hier nog met film dus dat is me teveel gedoe maar misschien kan Thorical als-ie straks ook een echte heeft wat foto's plaatsen. Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht toen ik aanbood eens naar de 'Lord' van Thorical te kijken. Ondanks dat ik tot nu toe geen QC problemen bij Lord ben tegengekomen dacht ik toch dat het zoiets zou zijn. Maar dit ding is gewoon compleet nep en blijkbaar zijn de Chinezen (?) erg onder de indruk van Lord (of Lord onderneemt geen of weinig actie) want een aantal jaren terug hebben we op B&B ook al neppe mesjes gevonden. Waar ik nog wel erg nieuwsgierig naar ben is de kwaliteit van het bijgeleverde mesje..... Buyer beware! Dit product is alleen van echt te onderscheiden als je zelf een echte hebt liggen. Op het eerste gezicht is het niet als fake te herkennen. Ik wil niet meteen heel eBay in de ban doen maar het lijkt eens te meer wijs om spullen te kopen bij een betrouwbare leverancier die weet waar hij zelf zijn spullen vandaan haalt. Want het zou best kunnen zijn dat de leverancier van de TH te goeder trouw is (hoewel ik daar niet van uit ga hoor). Francois en Marco bedankt voor het snel beantwoorden van mijn vragen voorafgaand aan dit stukje. Ik vond dit trouwens wel leuk huiswerk en hoop dat iemand er nog iets mee opschiet.
marzman Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Dus het is geen Lord met productiefout. Goede opheldering
talibeard Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Nee, beslist niet. Je kunt je haast niet voorstellen dat ze daar rijk van kunnen worden maar goed, in vergelijking met de inkomens daar..... Ik ben zo langzamerhand wel benieuwd naar wat voor aantallen neppers er wereldwijd circuleren trouwens.
marzman Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Nee, beslist niet. Je kunt je haast niet voorstellen dat ze daar rijk van kunnen worden maar goed, in vergelijking met de inkomens daar..... Ik ben zo langzamerhand wel benieuwd naar wat voor aantallen neppers er wereldwijd circuleren trouwens. En hoeveel onterecht slechte recensies er zijn (dit geld ook voor mesjes trouwens)
Thorical Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Dit is een heel andere uitkomst dan ik verwachtte. Mijn idee was, een stukje van de schroef af of van de onderplaat een millimetertje van beide kanten. en hij scheert. Maar nee het is een nepper en dat van een seller met 2500 sales en een waardering van 99,5.De kraaber is even weggeweest maar toch weer terug gekomen op de site. En het zag er allemaal zo echt uit, jammer dat de verpakking al weg is. Het mesje heb ik nog, wil je die nog hebben Harrie? Gelukkig heeft de verkoper me m'n geld terug gegeven. Bedankt voor je grondige onderzoek.
talibeard Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Paul, er zit een Super Chrome bij de L6/LP1822 als ik mij niet vergis, zo uit mijn hoofd. Die heb ik nog wel één of enkele liggen dus misschien is het wel leuk om er jou één te sturen; kun jij ook eens een onderzoekje doen!
Thorical Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Paul, er zit een Super Chrome bij de L6/LP1822 als ik mij niet vergis, zo uit mijn hoofd. Die heb ik nog wel één of enkele liggen dus misschien is het wel leuk om er jou één te sturen; kun jij ook eens een onderzoekje doen! Ook bij mijn "Lurd" krabber zat een Lord Super Chrome mesje. Wit met daarop diagonaal een blauwe opdruk. Maar misschien is het bijgeleverde mesje ook wel fake. Ik weet allen niet, wat ik buiten de uiterlijke kenmerken en een scheerervaring kan melden. Maar ik probeer wel wat als het werk het toelaat.
talibeard Posted February 23, 2014 Author Posted February 23, 2014 Ik heb mijn zorgen ook naar de heer Koltai gestuurd, mijn 'contact' in Boedapest, aangaande de fake Lords. Hierbij zijn return email, althans dat deel dat van toepassing is: Hello Dear Harrie, - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - About the unusable L6 in question. I have seen these first early last year. Some people mentioned on our shave forum, but most of them were from ebay. I can't really tell you much about these at the moment. What may be more important I guarantee the L6 from our stocks are all original and in normal condition. In case any of the articles should have similar fault of not being usable, we replace them free of charge. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Kind Regards, Daniel Het is dus bekend bij Lord (althans in Hongarije) maar de group buy deelnemers hoeven zich in ieder geval geen zorgen te maken over hun krabbers!
Francois Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Ik heb niet met die inkoopactie meegedaan omdat ik (door die L6 dingen van mij) geen enkel vertrouwen heb in de producten van Lord. Ik heb zelfs regelmatig getwijfeld aan de verstandelijke vermogens van Harrie. Nu ik weet dat ik nepexemplaren heb, toch maar eens een echte L6 bestellen. De Lord mesjes heb ik om dezelfde reden nog nooit gekocht, maar die zal ik ook eens een kans geven. Harrie bedankt voor de geleverde bewijzen. Je bent bij deze gerehabiliteerd !
talibeard Posted February 24, 2014 Author Posted February 24, 2014 Ik gerehabiliteerd?! Jij bent gewoon een ongelovige Thomas, Francois! Dacht je nou echt dat ik hier oeverloze l*lverhalen liep op te hangen.....tss, daar doe ik dan mijn best voor...
Francois Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Jij bent gewoon een ongelovige Thomas, Francois! IK een ongelovige Thomas ? Voor wie heb ik onlangs ook alweer een Fatip, een Edwin Jagger en een Pearl gesloopt ?
talibeard Posted February 24, 2014 Author Posted February 24, 2014 Ook waar, maar ik heb het niet nodig gevonden je vooraf of achteraf te rehabiliteren! Ik nam gewoon aan dat je je stinkende best deed, zonder al die twijfel!!!!
Francois Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Nou, dan bied ik hierbij nederig en ten overstaan van het gehele forum mijn welgemeende en oprechte excuses aan.
talibeard Posted February 24, 2014 Author Posted February 24, 2014 Nou, dan bied ik hierbij nederig en ten overstaan van het gehele forum mijn welgemeende en oprechte excuses aan. Daar ben ik je bijzonder dankbaar voor Francois! En nee, van de L7 nog geen nieuws helaas.
Francois Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Daar ben ik je bijzonder dankbaar voor Francois! Daar geloof ik dus weer helemaal niks van !
cutthroat Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Tegen de tijd dat die verkrijgbaar is nog maar een gezamenlijke inkoopactie organiseren? Dan heeft iedereen de mesjes ook wel uitgetest, dus zullen we die importeur eens van zijn Captains afhelpen (of niet)
Francois Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Zou die Hongaar niet meer informatie hebben over die L7 ?
Guest JanWinters Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Zou die Hongaar niet meer informatie hebben over die L7 ? Dániel claimt van niet.
talibeard Posted February 24, 2014 Author Posted February 24, 2014 Zou die Hongaar niet meer informatie hebben over die L7 ? Dániel claimt van niet. Ik heb hem wel gevraagd ons op de hoogte te houden wanneer hij wel iets weet. Ik verwacht dat hij er hier toch minstens een handvol kwijt kan raken (aangezien ik ga opteren voor tenminste 3 stuks als de prijs een beetje deugen wil... ). Wordt (hopelijk ooit eens) vervolgd!
talibeard Posted February 25, 2014 Author Posted February 25, 2014 Daar ben ik je bijzonder dankbaar voor Francois! Daar geloof ik dus weer helemaal niks van ! Ach, volgens mij zijn we allebei ongeveer even serieus Francois! Dániel van Lord Hungary heeft overigens toegezegd om ons op de hoogte te houden wat betreft de L7. Hij weet overigens niet of ze überhaupt al in productie zijn en ook niet of hij ze gaat voeren ivm de vaak grote orderminima vanuit Egypte. Maar als ze verkrijgbaar zijn en als die ordergrootte meevalt gaat hij zijn best doen om ze toe te voegen aan het programma.
Francois Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 Ik ben wel benieuwd welke als eerste op de markt verschijnt. De echte of de nep L7.
talibeard Posted February 25, 2014 Author Posted February 25, 2014 Daar heb je een punt ja. Wat dat betreft snap je niet dat ze bij Lord niet zorgen dat hun producten wat makkelijker online te krijgen zijn, dan had je dat gedonder niet, of minder.
Thorical Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 Ik snap dat hele concept van business doen niet. Je maakt iets na maar zo dat het niet werkt? Met dezelfde moeite maak je iets dat wel werkt, toch?
marzman Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 Nou ja, kost toch extra moeite. Moeten ze met een liniaal het mesje op gaan meten en de mal voor de kop enzo. Veel gemakkelijker om dat over te slaan en gewoon op goed geluk een krabber te gaan fabriceren
Recommended Posts