Johan Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 @Parkos, heb je het wel in het Arabisch gestuurd? Valt me op hoe slecht wannabee export bedrijven slecht zijn in de talen. Valt wel mee, bij veel Afrikaanse bedrijven spreken ze behoorlijk Frans. Ik neem aan dat er bij Lord ook wel iemand is die zijn talen spreekt; Egypte heeft lang onder Franse invloed gestaan.
talibeard Posted December 31, 2013 Author Posted December 31, 2013 Ik heb al regelmatig e-mails uitgewisseld met Lord en dat ging prima in het Engels. Soms krijg je vrijwel onmiddellijk antwoord en soms nooit. Ik verwacht nu eigenlijk ook niet echt antwoord meer; als het er niet in een paar dagen is komt er meestal niks. In Egypte verwacht ik met Frans niet al te veel succes trouwens, hun geschiedenis is wat meer Engels georiënteerd zeg maar.
Francois Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Bij Feintechnik kreeg ik op vragen vrijwel direct antwoord in het Nederlands (!). Bij Derby direct antwoord in het Engels. Bij Lord nog steeds niets gehoord, ik zal mijn mail nogmaals versturen in het Koptisch en in hiërogliefen.
Francois Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Weet iemand wellicht een adres in Nederland waar ik een L6 kan kopen ? Nee, zelf heb ik de krabber uit Rusland (Balalaika store) via Ebay gekocht. Maar met de mijne is iets geks. Als ik het handvat vast draai is de krabber zo mild dat ik met een weekend baard blijf lopen. Zie mijn 1e ervaring met een Lord Captain mesje.Volgens mij heb ik nu een soort van Lord adjustablemaar die ik min of meer vast moet draaien om het beste scheerresultaat te krijgen. Ik heb inmiddels een stel van deze Lords (LP1822 / L6) gekocht en wat mij opvalt is dat bij sommige (niet bij allemaal) de schroef van de kop te kort is. Het handvat is dan slechts een halve slag (180 graden) te draaien tussen "helemaal vast" en "handvat afneembaar". Dit zou ook bij die van jou het geval kunnen zijn. De schroefdraad in het handvat begint naar mijn smaak ook te diep in het handvat. Hoewel ik niet technisch geschoold ben, lijkt mij dit een ontwerpfout. Met een Muhle R89 handvat erop heb je meer schroefdraad tot je beschikking en is er geen probleem. Scheren doet de L6 ook met een Muhle handvat behoorlijk mild. Hij houdt denk ik van de wat scherpere mesjes. Met een Astra SP kreeg ik in ieder geval geen goed resultaat. Ik ben zeer benieuwd of bij de L7 de zwakke punten van de L6 zijn verbeterd. Zodra hij beschikbaar is, wordt hij zeker aangeschaft. Kan er nog wel bij .
talibeard Posted January 1, 2014 Author Posted January 1, 2014 Dat verhaal van de schroefdraad zag je ook bij een vendor op B&B (maar die heeft alles netjes opgelost). Mijn L5 heeft ook een greep waar de draad wat diep in het handvat begint maar dat kan vanwege de langere schroefdraad toch 3 keer rondgedraaid worden voor het vastzit. Mijn L6 heeft een greep waar de schroefdraad mooi bovenaan begint en kan 31/2 keer rond. Dat is bij het andere exemplaar buiten de verpakking ook zo. Als dat het probleem is zou het misschien simpel gefikst kunnen worden door iets van de bovenkant van de greep af te halen mits het gat diep genoeg geboord en getapt is.
Thorical Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Ik heb ff gecheckt hoeveel slagen ik kan draaien voordat de steel van mijn Lord vast zit, 4 Hele toeren en een kwart. Er zit dus nogal een verschil tussen de enen en de andere krabber.
Francois Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Captain Talibeard heeft geluk gehad met zijn Lords. Ik heb er 4 gekocht (1 om te houden, 3 om weg te geven). Bij 1 exemplaar zat de kop los in de verpakking en niet op het handvat vastgeschroefd. Deze heb ik om zelf te gebruiken geopend, maar bleek een te korte schroef te hebben. Ik heb vervolgens een tweede geopend en deze had een ongeveer 3 mm langere schroef. Uit nieuwsgierigheid heb ik de derde geopend: ook een te korte schroef. De vierde was weer OK. Maar ja, alles geopend en niets meer om weg te geven. De schroef op de kop is dus bij 2 van de 4 ongeveer 3 mm korter dan bij de andere. Ik zal binnenkort wel even een foto maken. Door het handvat in te korten, wordt de doorsnede van het handvat te klein om een goede grip te kunnen hebben op de onderplaat en als een nieuw aangeschafte safety-razor pas te gebruiken is nadat er door de gebruiker allerlei modificaties aan zijn doorgevoerd, kan ik niet anders dan tot de voorlopige conclusie komen dat het productieproces van de Lord L6 ondeugdelijk is. Aantoonbaar geen kwaliteits- en eindcontrole, geen reactie op mails en dan lezen we op de website van Lord: LORD is continuously investing in quality management systems; it is certified ISO 9001, ISO 14001 and OHSAS/18001. Yeah sure ! Die L7 moet wel heel goed worden ...........
marzman Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Als ze consequent bij 50 procent 3 mm korter zijn is dan kun je dat ook certificeren als ISOkwaliteitsnorm
talibeard Posted January 1, 2014 Author Posted January 1, 2014 (edited) Klinkt inderdaad niet goed francois maar ik geluk of jij pech weet ik ook niet. Ik heb, behalve de twee geopende exemplaren, er ook een stuk of 6 de wereld rondgestuurd die verder prima waren volgens de ontvangers. De afgeleide S625's, waarvan ik er ook 5 heb uitgedeeld, waren ook klachtenvrij ontvangen. Op B&B waren de klachten allemaal terug te herleiden tot één serie bij één verkoper terwijl het tegenwoordig een min of meer bekende en populaire krabber is. Dat het productieproces of kwaliteitscontrole niet op westers niveau ligt vind ik niet zo vreemd maar jouw score is wel erg matig. Tegelijkertijd heb ik met alle mesjes en verschillende krabbers van Lord die ik in handen heb gehad nog nooit een gebrek geconstateerd. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een probleem met één productie-run is geweest maar dat blijft giswerk. In principe zou je met je klachten gewoon terecht moeten kunnen bij je leverancier natuurlijk. Edited January 1, 2014 by Guest
Francois Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Als ze consequent bij 50 procent 3 mm korter zijn is dan kun je dat ook certificeren als ISOkwaliteitsnorm Zulke humor maakt alles weer goed ! De beste grap van het jaar (tot nu toe).
marco Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Mijn Lord s625, gekregen van Harrie, is ook helemaal in orde. Echt een prima krabber!
Francois Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 In principe zou je met je klachten gewoon terecht moeten kunnen bij je leverancier natuurlijk. Op marktplaats gekocht. Verkoper kan er ook niets aan doen. Het lijkt een zeurverhaal over de Lord (als ik het zo zelf terug lees) maar ik mag eigenlijk niet klagen. Tot nu toe is zo ongeveer alles wat ik op DE scheergebied heb aangeschaft mij beter bevallen dan ik had verwacht. De ene verrassing na de andere. Die twee maandagmorgenkrabbers zullen mijn pret niet bederven. En ik heb immers ook nog twee goede exemplaren.
Thorical Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 (edited) Ik heb er maar dit van gemaakt Volgens mij gaat het werken.Maar ga sowieso nog contact opnemen met de Balalaikastore of zij geen oplossing kunnen bieden.En Andrey van Balalaikastore komt met een voor mij uitstekende oplossing. Hij bied me $8,-- voor een krabber aan. Edited January 12, 2014 by Guest
talibeard Posted January 1, 2014 Author Posted January 1, 2014 In principe zou je met je klachten gewoon terecht moeten kunnen bij je leverancier natuurlijk. Op marktplaats gekocht. Verkoper kan er ook niets aan doen. Mm, maar dan heb je eigenlijk een ander probleem en dat kun je dan weer moeilijk de fabrikant verwijten omdat je te weinig weet. Is het een afgekeurde partij die toch zijn weg naar de markt heeft gevonden, is het een gewone productiefout die opgelost zou zijn als je het via een officieel kanaal gekocht zou hebben of is het gewoon een fake? Dat laatste is misschien niet al te waarschijnlijk maar toch; ik heb al een tiental merken mesjes, diverse krabbers en o.a. Omega kwasten gezien die je niet als namaak zou herkennen als je de originelen niet kent. Het is zo te bestellen als je er voldoende af wilt nemen. Welcome to China..... 'Buyer beware' dus. Als je garantie wilt heb je een fatsoenlijke leverancier nodig. Ook voor EJ of Mühle of noem maar op. Zelf heb ik al mijn spullen (althans die van Lord) via 'echte' leveranciers gekocht of gekregen; rechtstreeks uit Egypte, van Paul Kox, razorbladesandmore en Lord Hungary kft. en in alle gevallen zou ik hebben kunnen reclameren indien nodig.
Francois Posted January 2, 2014 Posted January 2, 2014 Ja ik weet het: eigen schuld, maar ja, de L6 is in geen enkele winkel te koop. Ik heb overigens ook niet veel betaald, ongeveer 9,50 per stuk.
VROEM Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Off topic: ISO zegt helemaal niks over de kwaliteit van een product tenzij je weet wat ze meten! Maar dat is wel knullig...
Blue Tip Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Die Lord L7 lijkt mij ook interessant. Lijkt inderdaad op 23c, mijn tot nu toe one and only mes.
talibeard Posted January 19, 2014 Author Posted January 19, 2014 Njet. Komt ook niet meer is mijn ervaring; als een bedrijf niet binnen een paar dagen antwoord geeft is de email zo begraven onder een berg nieuwe dat ze het sowieso niet meer terug kunnen vinden. Niet klantvriendelijk maar het gebeurt wel vaker.
Thorical Posted February 11, 2014 Posted February 11, 2014 Klinkt als ervaring genoeg dus zoiets als de onderplaat verkeerd om zal het ook echt niet wezen. Ik heb daar zo geen verklaring voor; ik snap wel dat een krabber te mild naar je smaak zou kunnen zijn maar als je je met een Weishi of Gillette TTO naar tevredenheid kunt scheren zou dat met de L6 zeker ook makkelijk moeten kunnen. Als je wilt zou je hem eens op kunnen sturen zodat ik hem kan vergelijken, hoewel-ie daar meteen 25% duurder van wordt natuurlijk.... Dan is het nog niet opgelost natuurlijk maar dan weten we wel iets meer. Geldt je aanbod nog steeds? Want ik weet eigenlijk nog steeds niet wat nou verkeerd is aan deze krabber. Tussen haakjes de Balalaika store heeft een refund gedaan voor de krabber dus een paar postzegels moeten er dan wel vanaf kunnen
marzman Posted February 11, 2014 Posted February 11, 2014 Misschien ook interessant, er loopt ook een inkoopactie voor Lordproducten op het forum. Ik heb ook oa een L6 zo besteld.
Thorical Posted February 11, 2014 Posted February 11, 2014 Misschien ook interessant, er loopt ook een inkoopactie voor Lordproducten op het forum. Ik heb ook oa een L6 zo besteld. Dat weet ik, zelf ook weer een L6 besteld maar ik snap gewoon niet waarom mijn L6 niet scheert. Is het het schroefdraad is het de onderplaat? Ik kan niets meten of vergelijken Harrie wel want die heeft een wel scherende krabber.
talibeard Posted February 11, 2014 Author Posted February 11, 2014 Klinkt als ervaring genoeg dus zoiets als de onderplaat verkeerd om zal het ook echt niet wezen. Ik heb daar zo geen verklaring voor; ik snap wel dat een krabber te mild naar je smaak zou kunnen zijn maar als je je met een Weishi of Gillette TTO naar tevredenheid kunt scheren zou dat met de L6 zeker ook makkelijk moeten kunnen. Als je wilt zou je hem eens op kunnen sturen zodat ik hem kan vergelijken, hoewel-ie daar meteen 25% duurder van wordt natuurlijk.... Dan is het nog niet opgelost natuurlijk maar dan weten we wel iets meer. Geldt je aanbod nog steeds? Want ik weet eigenlijk nog steeds niet wat nou verkeerd is aan deze krabber. Tussen haakjes de Balalaika store heeft een refund gedaan voor de krabber dus een paar postzegels moeten er dan wel vanaf kunnen Ja hoor, als je wilt stuur hem maar op. Je krijgt hem daarna weer gewoon retour hoor. Ik ga ook nog niet failliet van een postzegeltje... Ik zie wel een PB-tje binnenkomen dan.
talibeard Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Ik heb ondertussen de krabber van Thorical ontvangen en bekeken. Deze krabber zal inderdaad nooit goed scheren want als je een mesje inlegt is er geen blade gap; als je de curve van de bovenplaat volgt komt die halverwege de safety bars uit. Er is echter wel meer aan de hand want hoewel hij op afstand niet zo gauw te onderscheiden is van mijn L6 is dit beslist ook geen QC issue. Ik heb nog wat mede forumleden aan het werk gezet voor info over hun krabbers (Marco en Francois, beiden vast hartelijk dank), wat vragen gesteld aan Lord bezitters in mijn directe omgeving en mijn doos met Lord krabbers omgekieperd. Ik ben nog in het proces van de laatste puntjes op de i en baal er een beetje van (bij voorbaat) dat ik niet in staat ben foto's te gaan plaatsen (want alles nog met film hier en dat is me teveel werk) maar dit wordt vervolgd en is, iig voor mij, rete interessant. Stay in tune!
Recommended Posts