talibeard Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Zoals inmiddels bekend veronderstel ik heb ik nogal een zwak voor de (betere) mesjes en krabbers van deze firma. Toevallig struikelde ik over deze jongen, de L7 midden op de pagina; http://www.lordshave.net/unit.php?cat_id=3&brand_id=1 Als je er op klikt kom je (nog) nergens maar het lijkt erop dat mijn favoriete scheerkop gemonteerd wordt op een (mogelijk) zwaardere en luxere greep. Dat zou dan tegemoet komen aan de meest voorkomende klacht over de L6 (niet van mij trouwens) dat de aluminium greep te licht is. Ik heb er verder nog niks over kunnen vinden maar wilde jullie toch deze preview (?) niet onthouden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Mooie krabber idd met een lekkere robuuste scheerkop. Die zou best bij mij willen wonen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Mooi ding! Ik ben benieuwd wanneer die leverbaar is en wat de kosten zijn. Ik vind de s625 geweldig scheren, dus een luxere lijkt me ook wel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Ziet er inderdaad goed uit. Lijkt een beetje op een Pearl model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Leuke site! Wist niet dat mesjes van oa aldi, kruidvat en bic ook door lord worden gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Ziet er inderdaad goed uit. Lijkt een beetje op een Pearl model. In mijn beleving lijkt hij meer op de 23C van Merkur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Leuke site! Wist niet dat mesjes van oa aldi, kruidvat en bic ook door lord worden gemaakt. Dit is al eerder on topic geweest (volgens mij had Francois de link geplaatst) en vooral feintechnik springt er voor mij uit. Ik denk niet dat alles van de betreffende firma's door Lord gemaakt wordt maar er zitten interessante en onverwachte namen tussen ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Ziet er inderdaad goed uit. Lijkt een beetje op een Pearl model. In mijn beleving lijkt hij meer op de 23C van Merkur. Ja ik heb me ook vergist voor wat betreft het handvat, dat lijkt inderdaad meer (volledig) op de Merkur. De kop niet. Ik denk dat als deze krabber uitkomt ik hem wel in de verzameling opneem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 En feintechnik maakt toch oa de merkur mesjes? Edit: zie het al; croma.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Ja ik heb me ook vergist voor wat betreft het handvat, dat lijkt inderdaad meer (volledig) op de Merkur. De kop niet. Ik denk dat als deze krabber uitkomt ik hem wel in de verzameling opneem. Als het dezelfde kop is als van de L6, wat ik wel denk, dan lijkt ook de kop op die van de Merkur 3-piece modellen; niet exact hetzelfde maar het komt toch dichtbij. Ik denk dat de afbeelding op de site eerder een soort 'artist impression' is dan een werkelijke foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 En feintechnik maakt toch oa de merkur mesjes? Edit: zie het al; croma.... Ik denk dat de Merkur mesjes wel van Feintechnik komen hoewel niemand daar duidelijkheid over wil geven; Croma, Bolzano en Elios in ieder geval zeker wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Oke, dan ben ik toch ook erg benieuwd wat Lord voor Feintechnik maakt. Maar weer terug ontopic: misschien kunnen we een groupbuy doen als er genoeg geïnteresseerden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Nog even geduld heren ! Ik zag de L7 laatst ook, maar kon er verder niets over vinden. Ik heb Lord al om informatie gevraagd. Zodra ik antwoord heb, laat ik het jullie weten. Voorts ben ik al enige tijd bezig te achterhalen welke producten Lord voor Feintechnik, Aldi en Kruitvat maakt. Zodra ik dat weet, horen jullie dat natuurlijk ook. Vooralsnog weet ik dat de wegwerpscheermesjes van Aldi en Kruidvat uit Korea komen (en dus niet uit Egypte). De wegwerpmesjes van de Lidl komen van Feintechnik, maar worden in Duitsland geproduceerd (en dus ook niet in Egypte). Wordt vervolgd ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Ben benieuwd wie als eerste iets van Lord te horen krijgt Francois; ik heb natuurlijk ook al een mailtje richting Egypte gestuurd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Is die L6 een lichte krabber met een kop zoals de Rimei/Chinese Gillette Tech? (in gewicht/materiaal bedoel ik dan, niet perse wat scheren betrefd) of is die toch al wel wat zwaarder uitgevoerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 De L6 heeft een gegoten kop zoals Merkur en Mühle, lijkt het meest op de eerste, en is gemonteerd op een lichte aluminium greep die in verschillende lengtes (M en L) op de markt is. De L5 heeft dezelfde greep maar een kop meer a la Tech met een onderplaat uit plaatmateriaal en een dun gegoten topplaat die het mesje centreert op de hoeken. De L5 zoals die nu op de site wordt afgebeeld lijkt een andere bovenplaat te hebben dan tot nu toe (ook plaatmateriaal?) en heb ik nog niet in het echt gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Weet iemand wellicht een adres in Nederland waar ik een L6 kan kopen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Nee, Paul Kox heeft ze gehad en ook goed verkocht maar moet er naar zijn zin teveel tegelijk afnemen en begint er (waarschijnlijk) niet meer aan. Ik heb ze de laatste keer bij de Hongaarse Lord-importeur met wat mesjes meebesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 (edited) Weet iemand wellicht een adres in Nederland waar ik een L6 kan kopen ? Nee, zelf heb ik de krabber uit Rusland (Balalaika store) via Ebay gekocht. De Lord krabber uit Hongarije Maar met de mijne is iets geks. Als ik het handvat vast draai is de krabber zo mild dat ik met een weekend baard blijf lopen. Zie mijn 1e ervaring met een Lord Captain mesje.Volgens mij heb ik nu een soort van Lord adjustablemaar die ik min of meer vast moet draaien om het beste scheerresultaat te krijgen. Edited February 27, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Net even gekeken op de Balalaika store en op het eerste oog lijkt de LP1822 wel de real deal te zijn (van zowel mesjes als krabbers is er ook een hoop Chinese fake op de markt) maar iets mis kan er altijd zijn. Welke krabber(s) heb je tot nu toe geprobeerd Thorical? De Lord is behoorlijk mild dus het zou iets met je scheerhoek van doen kunnen hebben, hoewel hij in de verste verte niet zo mild is als een Gillette Tech of Wilkinson Classic bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Net even gekeken op de Balalaika store en op het eerste oog lijkt de LP1822 wel de real deal te zijn (van zowel mesjes als krabbers is er ook een hoop Chinese fake op de markt) maar iets mis kan er altijd zijn. Welke krabber(s) heb je tot nu toe geprobeerd Thorical? De Lord is behoorlijk mild dus het zou iets met je scheerhoek van doen kunnen hebben, hoewel hij in de verste verte niet zo mild is als een Gillette Tech of Wilkinson Classic bijvoorbeeld. Ik heb me, lang lang geleden al geschoren met en Gillette TTO krabber, later met een, Weishi, antieke Merkur, ,Russische konsul adjustable,Muhle 89, en er liggen nog wat antieke Gillette tech's die ik niet gebruik. Maar ik zoek echt wel nar en scheerhoek die het beste resultaat opleverd, de antieke Merkur zorgt voor een minimale hoornlaag zonder dat ik ga bloeden maar die kan ik zeker niet iedere dag gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Klinkt als ervaring genoeg dus zoiets als de onderplaat verkeerd om zal het ook echt niet wezen. Ik heb daar zo geen verklaring voor; ik snap wel dat een krabber te mild naar je smaak zou kunnen zijn maar als je je met een Weishi of Gillette TTO naar tevredenheid kunt scheren zou dat met de L6 zeker ook makkelijk moeten kunnen. Als je wilt zou je hem eens op kunnen sturen zodat ik hem kan vergelijken, hoewel-ie daar meteen 25% duurder van wordt natuurlijk.... Dan is het nog niet opgelost natuurlijk maar dan weten we wel iets meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 (edited) [ Edited January 1, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkos Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ben benieuwd hoelang het duurt tot Lord wat laat weten en of ze uberhaubt jullie mail beantwoorden. Heb ze eens (Lord Egypte) een mail gestuurd over de L7 en dat is nu ruim 1 maand geleden, maar niks gehoord..... In Hongarije reageren ze wel adequaat op de mails, maar dat ging toen over een L6 en kon toen alleen maar een hele serie bestellen en dat ging mij te ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 @Parkos, heb je het wel in het Arabisch gestuurd? Valt me op hoe slecht wannabee export bedrijven slecht zijn in de talen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts