joostmoree Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Heren, Wat is het hier ontzettend stil! Geen nieuw onderwerp. Geen blijk van iemands prestaties. Geen vertoon van nieuwe (oude) verkrijgingen. Geen verslagleggingen van straight ervaringen. Op de SOTD wat summier geprevel maar geen plaatjes. Geen restoratie verslaggeving. Geen beschrijvingen van beroemde/beruchte straights en belevingen met dezen voorzien van fotoreeksen. En die Safety Razor Toy Boys op hun locatie maar pielen over al die DE mesjes. Daar zijn we aan ontgroeid. Een DE mesje is een goede oplossing voor een te laat opgestane ochtend met brakke fysieke emoties en haast. Maar vedders . . . . . Heren, ik kan wel blijven schrijven over die nieuwe mooie scales die ik heb gemaakt maar we hebben afgesproken dat ik dat ik dat alleen op uitnodiging doe. Kortom we moeten het gaan hebben over de messen. En wat zij met ons deden en omgekeerd. Of over hoe we ze op de weg hebben getild. En waarom we er een hebben verworven. En wat we er allemaal voor hebben moeten doen voordat we het hier op dit forum durfden te presenteren. Met een verhaal daarbij. Hop! J Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Haha Joost, je wilt meer leven in de brouwerij! Goed idee, morgen m'n pakketje onder de boom en kan dan wat meer hier gaan posten. Misschien een topic met what straight dit you used today met afbeeldingen zoals bij B&B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Ik nodig je hierbij uit om nogmaals wat te schrijven over de scales die je maakt Nu ga je de SRTB over je heen krijgen hoor Waarom zou een DE sneller scheren als een straight? Eenmaal je het goed onder de knie hebt is het verschil miniem naar mijn bescheiden mening, alleen het stroppen neemt een klein beetje tijd in beslag. Ben eigenlijk wel eens benieuwd welk mes de straight shavers hier het liefst gebruiken, niet de mooiste of duurste of zeldzaamste maar gewoon het mes dat hun het beste en prettigste resultaat geeft? Laat horen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 misschien tijd om op zoek te gaan naar een echt mannenforum die alleen over straights gaat? ik durf hier natuurlijk als toyboy safety mietje niet meer te kijken naar al die stoere meneren met klapmessen. wat je schrijft is behoorlijk nietszeggend. als je zo interessant bent en veel weet over straights dan moet je misschien zelf wat nuttigs schrijven in plaats van hier te gaan lopen "whinen" dat je niks te lezen hebt. zo, ik ga terug naar het toyboy forum, tabee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Volgens mij heb je een Australische broer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Ik nodig je hierbij uit om nogmaals wat te schrijven over de scales die je maakt Nu ga je de SRTB over je heen krijgen hoor Waarom zou een DE sneller scheren als een straight? Eenmaal je het goed onder de knie hebt is het verschil miniem naar mijn bescheiden mening, alleen het stroppen neemt een klein beetje tijd in beslag. Ben eigenlijk wel eens benieuwd welk mes de straight shavers hier het liefst gebruiken, niet de mooiste of duurste of zeldzaamste maar gewoon het mes dat hun het beste en prettigste resultaat geeft? Laat horen! Het liefste gebruik ik mijn oudste straight die ik heb,de Fritz bracht. Geeft veel feedback en altijd een heerlijke bbs. Gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 LoL pj Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Heren, ik kan wel blijven schrijven over die nieuwe mooie scales die ik heb gemaakt maar we hebben afgesproken dat ik dat ik dat alleen op uitnodiging doe.Je bent bij deze uitgenodigd om meer van je meesterwerkjes te showen Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.J. Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Poe hee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Marco, Ik heb het woord "toyboy" gebruikt waarbij mij voor ogen stond: een vent en zijn speelgoed i.c. een krabber. Ik associeerde het woord ten tijde van het schrijven niet met de betekenis van een jonge vent die een relatie heeft met een oudere vrouw. En sinds Onnogate heeft het woord nog een andere connotatie gekregen waar jij kennelijk aan refereert. Als ik jou en/of andere lezers door het gebruik daarvan onaangenaam heb getroffen dan bied ik daarvoor mijn verontschuldigingen aan. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Ah, daar vallen ze over. Ik had die associatie ook nog niet gemaakt bij het woord toyboy. Daar wordt het inderdaad ook voor gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Het gaat om dit hele stuk: En die Safety Razor Toy Boys op hun locatie maar pielen over al die DE mesjes. Daar zijn we aan ontgroeid. Een DE mesje is een goede oplossing voor een te laat opgestane ochtend met brakke fysieke emoties en haast. Maar vedders . . . . . Het komt nog al neerbuigend over, daar hou ik niet zo van. Maar als je het niet zo bedoelde en ook bij deze je excuses aanbood, dan bij deze excuses geaccepteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Ach het is vooral grappig bedoeld denk ik omdat dat gedeelte van het forum harder loopt als hier, ik voelde me als DE-scheerder helemaal niet aangevallen. En ik heb zo mijn vermoeden dat Joost zelf een meer dan gemiddelde verzameling (scheergerelateerde)toys thuis heeft liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 (edited) Het was vooral niet neerbuigend bedoeld maar plagend. En verwijzend naar de DE gebruikers die wel veel schrijven. Van de DE toys waar ik naar verwees heb ik er vijf. Dit is mogelijk meer dan de gemiddelde DE scheerder op dit forum. J Edited December 25, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Van de DE toys waar is naar verwees heb ik er vijf. Sloeber Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 dan ben ik ook te snel geweest met oordelen, waarvoor mijn excuses. fijne kerst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Ik pak altijd blind een de razor. Heb er een aantal liggen en ik wissel ze af. Meestens gebruik in mijn mergres. En daar scheer ik blind mee onder de douche (nou ja klein spiegeltegeltje). Ik heb drie straights liggen. Een waarvan ik 25 jaar geleden (toen was ik twintig) zelf de scales heb gemaakt van merantie en de pinnen van messing spijkertjes. Nooit mee geschoren want niet scherp. Net scherp gemaakt. Daarnaaste een Boker king cutter en een Bakkus. Met de king cutter een aantal malen geschoren. Met de Bakkus nog nooit. Ik vind het gewoon eng. Ik kan het helemaal maar het gaat niet relaxed. En het trekt ook. Dus ik doe iets verkeerd. Mijn wangen kan ik vlot. Maar een paar maanden geleden echt een enorme jaap. Ik scheerde met bochtjes ipv recht naar beneden en toen hapte de king cutter. Lekker scherp. En dus even genezen. Om het echt te leren moet je de tijd nemen. En tijd is schaars met drie kleine kinderen een hond, een grote tuin en 5 oldtimers. Oh ja ook een vrouw. Maar ik moet er maar weer eens aan geloven. En zal het posten. Daarnaast lees ik altijd heel graag van iedereen posts over restauraties en van alles. Dus ga vooral jullie gang altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Wat ik heel graag zou zien zijn tips voor de nieuwe straight razor scheerder Tips met het liefst begeleidend video materiaal haha. Heb voor de kerst/verjaardag een SR gehad en wacht nu op de poor man strop kit van Larry (USA) en wil dan direct beginnen met jullie tips het liefste... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 dan ben ik ook te snel geweest met oordelen, waarvoor mijn excuses.fijne kerst! Excuus was niet nodig geweest Marco. Scheerzeep erover! Ook een fijne voortzetting van de kerstviering. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Wat ik heel graag zou zien zijn tips voor de nieuwe straight razor scheerder Tips met het liefst begeleidend video materiaal haha. Heb voor de kerst/verjaardag een SR gehad en wacht nu op de poor man strop kit van Larry (USA) en wil dan direct beginnen met jullie tips het liefste... Tot die tijd gewoon stoppen op een krant of spijkerbroek joh. Desnoods je handpalm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Het was vooral niet neerbuigend bedoeld maar plagend. En verwijzend naar de DE gebruikers die wel veel schrijven. Van de DE toys waar ik naar verwees heb ik er vijf. Dit is mogelijk meer dan de gemiddelde DE scheerder op dit forum.J Ach, je stukje was inspirerend genoeg om mij mijn onderschrift te laten wijzigen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 (edited) Ik citeer Snuff: "Ben eigenlijk wel eens benieuwd welk mes de straight shavers hier het liefst gebruiken, niet de mooiste of duurste of zeldzaamste maar gewoon het mes dat hun het beste en prettigste resultaat geeft? Laat horen!" Ik herhaal mijn eerdere mededeling dat ik probeer te voorkomen dat ik een mes tot lief kind verhef. Ze zitten allemaal in mijn rotatie. Maar er is er zo een aantal die het hoofd boven het maaiveld uitsteekt. Een jaar of vier geleden schat ik zo, kocht ik voor mijn jeugdmesje, een 5/8ste J.A. Henckels met kapotte scales een paar vervangende bij The Invisible Edge. Rond die tijd -zo werd het gebracht - was een van de erfgenamen van de heer Medley (Van het merk Ford & Medley) gestuit op een oude voorraad razors uit de 30er jaren van de vorige eeuw. Voor het hele verhaal zie: http://www.theinvisibleedge.co.uk/fordandmedley.html Ik heb toen zo'n 6/8ste Ford & Medley gekocht. De oude verwoeste scales waren vervangen door "gewone" kunststof scales die geen eer aan het mes deden. Het scheerde perfect. En dat doet het jaren later in vergelijk met vele anderen die daarna verschenen nog steeds bovengemiddeld. Ik grijp er als het zijn beurt is graag naar. Na enig zoeken naar wat beters, stuitte ik op ramshoorn vervangingscales van Thiers Issard. Dezen werden geleverd, aan de teen reeds verenigd met een pin. Deze heb ik laten zitten. Aan de pivotzijde weer de bekende 1,6mm rvs microbolt/nut. Ik werkte toen nog met ringetjes. Omdat ik dat een noodzakelijke vervanger vond van een washer die gebruikelijk bij een pin wordt geleverd. Ik heb al langer afgezien van het gebruik van ringetjes. En als ik niks voorhanden heb dan pak ik er zo nu en dan een van "vroeger" die ik alsnog van de ringetjes ontdoe. In een andere thread ventileerde een forumlid dat hij houten scales vaak wat lomp vond. Nou, de producenten van hoornen en ook van scales uit been, kunnen er ook wat van en kunnen meestal niet worden beschouwd als toegewijde volgers van de begrippen subtiliteit en elegantie! Maar ik heb besloten niet over te gaan tot afslanking van het oorspronkelijke product. Mogelijk kom ik ooit op dat besluit terug. Maar voorlopig laat ik het zo zodat ik elke keer bij ter handneming mijzelf de vraag kan stellen: "Weet je nog van toen? Toen het allemaal zo'n beetje begon?!" Zie een paar plaatjes. Overigens Alle 400 F&M's destijds aangetroffen zijn allang "uitverkocht". Ik heb er spijt van destijds niet dieper in de beurs te hebben getast om er nog een paar te verwerven. Met name had ik er een quarter of half hollow bij willen hebben. J Edited December 26, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 nog drie Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 laatste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts