Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben weer in de gelukkig omstandigheid gekomen om deze dual comb krabber uit te kunnen proberen. Meer info is hier te vinden.

Ontzettende Henson kloon, met 1 verschil. Het bevat 1 kop met een + en een +++ kant. Vanochtend voor het eerst gebruikt met een Wizamet mesje (scheerbeurt 4) en dat voelde heel vertrouwd (a la Henson). Bijna uitsluitend de +++ plaat gebruikt (ik scheer me tegenwoordig om de dag). Geen centje pijn, prima resultaat. Ik denk vergelijkbaar met de Henson medium? Ik heb geen +++ Henson variant, dus kan het daarmee niet vergelijken. Wel met de Henson + en ++ en denk dat de +++ van Taisoto vergelijkbaar is met de ++ van Henson/

Binnenkort zal ik ook wat foto's maken. Ik ga deze krabber de komende 2 weken uitsluiten gebruiken. Zal ook de + kant van de kop eens gebruiken bij een 2-daagse baard. Mijn Henson + trekt dat prima, kijken of deze krabber dat ook kan. Daarna gaat hij weer terug naar de organisator van deze testronde. 

• I like it 2
Posted

Henson+++ zelf nog niet gehad maar ik denk dat bij dit type scheermes met name de scheerhoek ,de rigide fixatie van het mesje en dan het mesje zelf het scheergedrag bepaald.

Mijn Freyja heeft geloof ik een bladegap van 1.2 maar scheert mild en effectief en lijkt ook niet zo kritisch te zijn met welk mesje je gebruikt.

Beetje hetzelfde scheergedrag als met mijn Razorock Daily smooth+ al denk ik dat ik een lichte voorkeur heb voor de Freyja.

Bij de Henson medium die ik heb vind ik het merk mesje dan wel weer wat meer uitmaken.

• I like it 2
Posted

Vandaag maar even de gelegenheid genomen om na 1 dag weer te scheren, vandaag uitsluiten met de $ zijde van de kop (milde kant). En meteen maar het meegeleverde mesje gebruikt.

De scheerbeurt was weer prima. Door het lichte gewicht en het aluminium hoor je de krabber goed zijn werk doen (net als bij Henson). Resultaat meteen na het scheren is prima, eens kijken hoe dat na 1 dag is. De balans van de krabber is ook lekker, hoewel ik meen te moeten zeggen dat die van de Henson wat lekkerder is, waarschijnlijk door de langere greep van de Henson? Het is allemaal nog heel pril (2 scheerbeurten), dus voor nu nog lastig om definitieve conclusies te trekken.

Het mesje is lastig te zeggen na 1 beurt. Wel vanaf het begin comfortabel, maar lijkt nu iets minder scherp dan mijn eigen mesjes. Volgende keer zal ik dit mesje zeker eens in mijn eigen krabbers gebruiken voor een goede vergelijking.

20260618.jpg

• I like it 3
Posted

Op zich een leuk mes met 2 kanten verschillend scheer specificaties maar dat handvat had imo iets sierlijker gekund..

• I like it 1