Karl Posted June 3 Posted June 3 Goedemiddag, Ik ben Karl, 68 jaar oud en ik ben verleden week begonnen met het open scheermes wat niet eenvoudig is qua vasthouden. Daarvoor heb ik vier jaar lang een krabber gebruikt met Feather dubbel edge wat ik verassend vlug onder de knie kreeg. Ik heb altijd al graag met een open scheermes willen scheren maar durfde het niet aan bang voor diepe sneden. Toch maar moed verzameld en een goedkoop scheermes aangeschaft zodat ik niet een grote uitgave doe en daarna het scheermes weg leg omdat ik er niet mee overweg kom,vandaar mijn goedkope aankoop. Ik hoop hier praktische tips en adviezen te krijgen zodat ik verder kan gaan met deze leuke hobby. Met vriendelijke groet, Karl. 5
Karl Posted June 3 Author Posted June 3 2 minuten geleden, ChrisVanMeer zei: Welkom op het forum! Namens de staf van Shaving Society Dank u wel voor uw snelle welkom.
Karl Posted June 3 Author Posted June 3 Dank jullie wel. Ik hoop hier veel leren hoe ik moet scheren met het open mes. En natuurlijk ben ik dankbaar voor al die adviezen en tips die ik zal krijgen. Ik heb al een coticule steen en een inwrijfblokje van hetzelfde merk gekocht met een strop met slijppasta. Waarom dan een wat goedkopere open mes? Welnu,daar kan ik op oefenen met slijpen. Gaat het verkeerd dan valt de financiële schade mee. Gaat het goed dan kan ik overstappen naar DOVO,Mühle en dan was dat goedkopere mes een goede leerschool. Dat is mijn denkwijze. Ik geloof wel dat ik de goede stappen zet. Als het niet goed is zou ik het graag willen horen.
Tony Posted June 4 Posted June 4 Welkom Karl, goed om te lezen dat we een open mes gebruiker erbij gekregen hebben. welk open mes heb je gekocht ?”
Karl Posted June 4 Author Posted June 4 3 uren geleden, Tony zei: Welkom Karl, goed om te lezen dat we een open mes gebruiker erbij gekregen hebben. welk open mes heb je gekocht ?” Ik heb nu momenteel een Haryali London mes. Geen duur mes dus gewoon als oefenstof. Ik heb alleen mijn rechterwang mee gescheerd en voelde gewoon nog ruw aan. Daarna met een Belgische steen geslepen en met pasta gestropt aan de suède kant van de riem. En voor de finishing touch gepolijst met de gladde kant van de riem. Morgen uit proberen hoe het voelt. Ik geef jullie updates hoe het is gegaan. Groet, Karl. 1
Karl Posted June 4 Author Posted June 4 3 uren geleden, Tjebbe zei: Welkom! Veel lees-, schrijf- en scheerplezier! Dankjewel Tjebbe. Ik heb er nu al veel plezier in. 1
Tony Posted June 5 Posted June 5 Over het starten met een open scheermes is het nodige reeds geschreven op het ‘open mes subforum’. zeer aanbevolen! 1
RMS Posted Saturday at 05:10 PM Posted Saturday at 05:10 PM Welkom op dit leuke forum en vooral leerzame forum . Mensen zijn hier bereidwillend om je van advies te voorzien. Succes met je leercurve en vooral vol houden ! 1
Karl Posted Sunday at 02:44 PM Author Posted Sunday at 02:44 PM 21 uren geleden, RMS zei: Welkom op dit leuke forum en vooral leerzame forum . Mensen zijn hier bereidwillend om je van advies te voorzien. Succes met je leercurve en vooral vol houden ! Dankjewel wel voor je welkom. Zeker zal ik volhouden.
Karl Posted Sunday at 02:47 PM Author Posted Sunday at 02:47 PM 8 uren geleden, Julyan zei: Welkom! Dank u wel. Ik zit vol op de informatie op te slurpen van hoe en wat.
Karl Posted Monday at 02:47 PM Author Posted Monday at 02:47 PM Kleine update Haryali Londen open scheermes. Ik heb het mes gestropt en ermee geschoren. Heel veel schuim aangemaakt met proraso groen en daar onder een laag pre-shave ook van proraso. Tatatata-ta. Het mes scheert voor geen meter. Ik voel nog steeds een ruwe wang met nog zeker 1 mm baard. Daarna maar mijn trouwe Muhle met feather DE gepakt en perfect glad geschoren. Straks toch vaderdag en lekker naar een scheerklaar goed mes. Dus de Haryali Londen is voor mij afgeschreven en wordt een toekomstige verfkrabber. 4
Tony Posted Tuesday at 07:40 AM Posted Tuesday at 07:40 AM Jammer dat de Haryali geen succes was. Ik ben zelf niet bekend met het merk maar wil eventueel wel proberen het mes scheergereed voor je maken. Het zal een beetje afhangen van de kwaliteit van het materiaal en de vakmanschap van de maker. 1
Karl Posted Tuesday at 04:59 PM Author Posted Tuesday at 04:59 PM 9 uren geleden, Tony zei: Jammer dat de Haryali geen succes was. Ik ben zelf niet bekend met het merk maar wil eventueel wel proberen het mes scheergereed voor je maken. Het zal een beetje afhangen van de kwaliteit van het materiaal en de vakmanschap van de maker. Dat is erg tof van je. Ik zou dat fijn vinden als je dit voor mij zou willen doen. Dan kan je dan ook je mening geven over de kwaliteit van het mes. Dit is echt een top aanbod van jou Tony. Alle kosten zijn vanzelfsprekend voor mij. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now