Levi Posted May 26 Posted May 26 De AccuForge zijn dubbelzijdige messen gemaakt in de Verenigde Staten door Accutec, ontworpen voor scheerapparaten die een effectieve maar goed gecontroleerde traditionele scheerbeurt willen. Hun coatingprofiel is ontworpen om glijden, comfort en snij-efficiëntie in evenwicht te brengen. Hun gemiddelde scherpte en een soepel en vergevingsgezind gevoel helpen bij het leveren van een uitgebalanceerde scheerbeurt. Dit profiel maakt ze een sterke optie voor tussenliggende scheermessen en voor normale baardgroei, die controle, comfort en betrouwbare snijprestaties combineren. Ze leveren een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, waardoor ze een slimme keuze zijn voor regelmatig scheren zonder te veel uit te geven. Ze zijn ook een sterke toevoeging aan een aangepaste bladsampler. 1 2
Levi Posted May 26 Author Posted May 26 De AccuForge mesjes worden als de vervanger van de Personna Lab Blue’s beschreven maar ik merk toch duidelijk een verschil in comfort en scherpte. De Lab Blue’s zijn met PTFE coating en de AccuForge is met microcoat. Mijn voorkeur naar de Lab Blue’s die scherper en ook zachtaardiger zijn. De AccuForge heeft een ruig kantje. Voor mij zijn de Personna GEM mesjes dan beter zijnde als vervanger voor de Lab Blue’s. 4 2
Woodface Posted May 28 Posted May 28 Op 26-5-2026 om 17:30, Levi zei: De AccuForge mesjes worden als de vervanger van de Personna Lab Blue’s beschreven maar ik merk toch duidelijk een verschil in comfort en scherpte. De Lab Blue’s zijn met PTFE coating en de AccuForge is met microcoat. Mijn voorkeur naar de Lab Blue’s die scherper en ook zachtaardiger zijn. De AccuForge heeft een ruig kantje. Voor mij zijn de Personna GEM mesjes dan beter zijnde als vervanger voor de Lab Blue’s. Personna GEM zijn weer andere mesjes dan de Personna Platinum in dat plastic doosje? Die laatste bevallen mij in ieder geval erg goed
Levi Posted May 28 Author Posted May 28 34 minuten geleden, Woodface zei: Personna GEM zijn weer andere mesjes dan de Personna Platinum in dat plastic doosje? Die laatste bevallen mij in ieder geval erg goed Ja dat is correct. Persoonlijk vind ik de Platinums iets te bijterig. De GEM zijn iets zachtaardiger. Maar met allebei is het prima scheren! 1 1
Julyan Posted May 28 Posted May 28 de platinums komen uit duitsland zover ik weet. er waren ook persona's uit israel. de Amerikaanse waren m'n favoriet. zover ik begrijp werden de lab blues in Verona (virginia, VS) gemaakt tot eind 2022. de Fabriek zou niet meer voor "Edgewell" de eigenaar van de Personna Brand produceren. rond die tijd doken er kennelijk Amerikaanse Pakken Comfort Coated op met Duitse Mesjes. geen echte Lab blues dus. dus het is de kunst om de Amerkaanse er tussen uit te vissen van de stock die er nog is. in 2023 zou de fabriek de Accuforge en de Accuthrive hebben uitgebracht. en eind vorig jaar de de Personna GEM. GEM is een trade mark waar ze wel recht op hebben maar is orgineel een Single Edge merk. ze hebben kennelijk een soort Frankenstein merknaam gecreerd om toch "personna" te kunnen gebruiken. heb niet alles dubbel kunnen checken (AI heeft voor vandaag al genoeg hersenschade opgeleverd ) wel niewsgierig geworden naar de nieuwe GEM mesjes 2
Woodface Posted May 28 Posted May 28 52 minuten geleden, Julyan zei: heb niet alles dubbel kunnen checken (AI heeft voor vandaag al genoeg hersenschade opgeleverd ) Dan klopt het toch dat de afkorting AI voor Afneembare Intelligentie staat?😁 1 2
Recommended Posts