Kwafo Posted May 3 Posted May 3 Ik scheer al vele jaren met Muhle, eerst een R89, maar die was veels te mild, heb het pas nog een keer geprobeerd maar krijg gewoon geen goed glad scheerresultaat. Ben dus al jaren overgestapt naar de R41, maar het schroefdraad is wat versleten en is aan vervanging toe. Ik zou natuurlijk gewoon een nieuwe R41 kunnen kopen maar ik merk dat de mes moeite heeft om goed door mijn baardharen heen tekomen. Ik gebruik ASTRA mesjes, dat is tot nu toe de beste combinatie waar ik meerder passes kan doen en zeer glad kan scheren zonder te veel irritatie. Bij bijvoorbeeld Feather mesjes merk ik dat ik (voor mijn gevoel) te snel veel van mijn bovenste huidlaag weghaal waardoor het al snel gevoelig wordt bij de tweede pass. Andere mesjes voelen juist weer veel botter en komen niet goed door de dikke haren heen. Ik heb wat Afrikaans bloed en dat komt denk ik tot uiting in de baardharen Ook merk ik dat ik het mesje echt lijk te horen alsof die dus niet door de haren wil, ik weet niet of dat het geen is wat ze blade chatter noemen, maar ik heb het gevoel dat de perfecte mes toch gewoon zonder veel weerstand er lekker overheen moet glijden. Ik gebruik Aloe Vera scheerzeep van Muhle omdat die vegan is en toch nog goed schuimt zodat ik een goede leather op kan brengen. Al met al vind ik dit acceptabel en scheer ik hier dan ook al jaren mee, maar iets zegt mij dat het beter moet kunnen. Maarja ik zie van allerlei dure DE krabbers en ook SE krabbers met lovende recensies, maar merk dat ik daar eigenlijk niet zoveel mee kan. Hebben jullie tips hoe ik tot een goede nieuwe krabber kom? 1
Ric325i Posted May 3 Posted May 3 Ik heb evt een verse Muhle R41 te koop en kan daar wat verschillende mesjes bij doen zodat je wat kan experimenteren. Tja zelf ben ik meer een medium type natscheerder dus geen uitgebreide ervaringen met agressieve scheermessen. Waar ikzelf bv ook aan denk qua mogelijkheden: -Razorock Gamechanger met een agressieve basisplaat. -Karve Christopher Bradley met een agressievere basisplaat. 1
Levi Posted May 3 Posted May 3 Een goede scheerbeurt hangt af van verschillende factoren. Goede voorbereiding (haren zacht maken) met een degelijk schuim. Keuze van het mesje alsook de krabber. Een open kam is zeker een goede optie voor door die dikke haren te snijden maar ik denk dat er comfortabelere krabbers zijn dan de R41. Natuurlijk is het allemaal ook heel persoonlijk en is echt wel zoeken naar een goede combinatie. Mijn tip is vooral proberen. Ik zou experimenteren met mesjes omdat deze het minst duur zijn. Indien je echt overtuigd bent van een mesje kan je overwegen om een andere krabber te kopen. Er is heel wat op de markt en er is veel om over te lezen. Gelukkig kan je ook hier en daar wel een koopje doen op de tweedehands markt. Dus mijn advies is gewoon proberen. 1 1
Ric325i Posted May 3 Posted May 3 Voordat je gaat scheren douchen helpt en evt gebruik maken van een pre shave kan ook helpen . 1
Kwafo Posted May 4 Author Posted May 4 (edited) Bedankt alvast voor jullie reacties, ik douche inderdaad altijd voor het scheren, dat helpt echt een hoop. Heb al heel veel mesjes geprobeerd waar ik uiteindelijk bij Astra ben blijven hangen. Astra superior Platinum Feather Hi-Stainless Derby Extra Shark super chrome Bolzano Superinox Elios inoxidable Personna Zijn er nog andere mesjes die jullie zouden aanbevelen om te testen? Tja en om nu verschillende krabbers te kopen, ook al is het tweedehands dan maak je toch wat kosten, dus vandaar mijn vraag of men toch wat meer tips heeft of ik misschien nog meer antwoorden kan geven op vragen waardoor ik in ieder geval de range wat kan vernauwen. Want een van de belangrijkste redenen dat ik DE scheer is de duurzaamheid, maar ja als ik dan straks 5 krabbers op het kastje heb staan. Lees daarnaast ook veel positiefs of SE krabbers maar dan ga ik natuurlijk helemaal de andere kant op, maar mijn ASTRA 100 pack is toch bijna op, dat scheelt. Edited May 4 by Kwafo
Levi Posted May 4 Posted May 4 Wat ik je nog zou aanraden qua mesjes is: - Gillette Platinum (Russische variant) - Personna Lab Blue - Wizamet Super Iridium Allemaal beschikbaar bij https://www.razorbladesclub.com 3 2
bartje-p Posted May 4 Posted May 4 1 uur terug, Levi zei: Wat ik je nog zou aanraden qua mesjes is: - Gillette Platinum (Russische variant) - Personna Lab Blue - Wizamet Super Iridium Allemaal beschikbaar bij https://www.razorbladesclub.com @ Kwafo en doe daar dan ook een paar Dorco Prime Platinum bij en Gillette Perma-sharp 2
Tati1050 Posted May 8 Posted May 8 Toch nog even dit: één SE-krabber kan echt wel een verschil maken. Ikzelf had hetzelfde probleem met stugge baardharen dat je hierboven beschrijft. Ik gebruik nu afwisselend een Blackland Vector en een Blackland Blackbird. Bij die laatste ben ik naar mijn smaak te dikwijls afhankelijk van de kwaliteit van het mesje: sommige (bijna alles wat in de vorige posts genoemd werd) doen het goed, andere niet. Maar de Vector met een Feather Pro of een Feather ProGuard blijft voor mij de beste combinatie. Altijd een prima scheerbeurt. 2 1
Recommended Posts