Jump to content

Recommended Posts

Posted

The Personna GEM are double edge blades made in United States by American Safety Razor, designed for shavers who want an effective yet well-controlled traditional shave. The platinum coating helps improve glide and keeps the shave smoother and more comfortable.

Their medium sharpness and a smooth and forgiving feel help deliver a well-balanced shave. This profile makes them a strong option for intermediate shavers and for normal beard growth, combining control, comfort and reliable cutting performance.

They deliver excellent value for money, making them a smart choice for regular shaving without overspending. They are also a strong addition to a custom blade sampler.

IMG_4282.jpeg

• I like it 5
Posted

Graag je ervaringen met deze mesjes, Levi...

Ik was uiterst tevreden over de personna blue labs, zijn ze vergelijkbaar?

Posted

Wat ik zeker kan appreciëren bij Personna is dat op de mesjes geen lijm wordt gebruikt. Geen gedoe om de lijmresten na je beurt op de krabber te moeten verwijderen of eventueel lijm op de snede van het mesje. Dit gezegd hebbende.

De criteria die voor mij belangrijk zijn bij het oordelen van mesjes zijn of ze comfortabel voelen tijdens het scheren, zijn ze scherp genoeg of misschien te scherp en hoe lang het mesje meegaat. Ik hou niet van dat een mesje trekkerig is of als ik het gevoel heb dat deze kan bijten omdat het te scherp is. Ruig aanvoelen is ook niet fijn. Hoe lang een mesje voor mij moet meegaan is minstens 3 tot 5 scheerbeurten met telkens 3 gangen per scheerbeurt.

De Overlander is een milde krabber die net efficiënt genoeg is voor een gladde beurt en waar veel mesjes het goed mee doen vandaar ook de keuze om deze krabber als eerst te gebruiken. 
De eerste gang WTG was meteen comfortabel, voor mij een goed teken want als het WTG al niet goed aanvoelt dan vrees ik al voor de volgende gangen. Het voelde scherp genoeg aan en het scheren ging soepel. Een goed begin.

De tweede gang is voor mij meteen ATG! Hier komt meteen de proef op de som. En dat was totaal geen probleem. Geen trekkerig gevoel omdat het mesje scherp genoeg is en comfortabel op de huid. Dat is al veel belovend. Ik had ook niet gevoel dat het mesje zich moest “inwerken” zoals je bij sommige mesjes hebt. Meteen goed van start gaan is zeker een pluspunt voor mij. 
De derde gang is ook terug ATG om de laatste overgebleven haren nog weg te scheren. Hierbij heb ik het gevoel dat er nog weinig haren achtergebleven waren.

Ik ben positief over de eerste kennismaking! 

• I like it 9
Posted

Dezelfde line up als gisteren met hetzelfde constante resultaat. Alles verliep soepel en comfortabel. Ik had ook niet het gevoel dat het mesje minder scherp was. Mijn positieve ervaring blijft. Morgen zullen we een andere krabber voorzien 😉.

• I like it 4
  • Thanks! 2
Posted

Voor de derde scheerbeurt heb ik de Razorock Game Changer open kam 0.84 gebruikt. Een open kam heeft meer blootstelling aan het mesje dus dat wilt ook zeggen dat je deze meer zal voelen. De eerste gang WTG had ik totaal niet het gevoel dat deze scheerbeurt agressiever was, integendeel het ging heel soepel. Eigenlijk wel soepeler dan ik verwacht had. De tweede gang gaat zoals altijd ATG en daar voelde ik duidelijk het mesje meer, dus ging ik ook wat langzamer en voorzichtiger te werk. Een klein beetje minder comfortabeler maar eigenlijk nog steeds prima. Ik had niet de indruk dat het mesje al minder scherp wordt. Dan de laatste gang ATG om de laatste overgebleven haartjes weg te scheren en dat ging in alle gemak. Prima scheerbeurt over heel de lijn!

• I like it 5
  • Thanks! 1
Posted

Net als gisteren koos ik voor de vierde scheerbeurt terug de Razorock Game Changer 0.84P. Drie gangen afgewerkt en nog geen verzwakking op de snede. Het mesje blijft nog steeds scherp en dat resulteert in een fijne scheerbeleving. 

• I like it 4
  • Thanks! 1
Posted

Vandaag teruggeschakeld naar de Gamer Changer 0.84P met gesloten kam. Eerste gang WTG verliep goed, soepel en comfortabel. Tweede gang ATG voelde de eerste keer aan dat het mesje minder scherp was, en op zijn vijfde beurt is dit echt wel eigenlijk goed. De laatste gang ATG om de achtergebleven haren weg te maaien ging wat vlotter. Je voelt nu wel dat het mesje minder scherp is geworden en het resultaat is ook net iets minder glad. Mijn doel betreffende een mesje om 3 tot 5 goede scheerbeurten te halen is dan ook volbracht. Ik ben tevreden over de mesjes, het vergevingsgezinde karakter en scherpte leveren goede scheerbeurten op. Dus als ik deze in een mooie aanbieding zie zal ik niet twijfelen om er een pak van te kopen.

• I like it 4
  • Thanks! 2
Posted

Vandaag een vers Personna GEM mesje in de Aylsworth APEX geplaatst, meteen drie efficiënte gangen met als resultaat een glad resultaat in alle comfort! 

• I like it 4
Posted

Net even gecheckt bij Razorbladesclub een daar zijn ze niet meer beschikbaar 🤷‍♂️. Ik koop ze wel tijdens Black Friday bij Rasoigoodfellas 😇.

• I like it 1
  • Agreed 1