Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor wie er iets aan heeft: Tatara bracht deze week een app op de markt die het mogelijk maakt je collectie scheerspullen te inventariseren en te organiseren, een SvdD te bewaren en bij te houden doe dikwijls je welke scheerspullen gebruikt hebt.

De app heet Shave Space, is gratis en bedoeld voor zowel iOS als Android. Je vindt ze op de app-stores van beide platformen.

Ik heb de app inmiddels even aan de tand gevoeld. Positief is zeker dat de app gebruikt kan worden voor alle merken en gebruikers en niet alleen maar met Tataraproducten. Nochtans zit daar volgens mij de grootste beperking. De makers verplichten je, bij het samenstellen van je SvdD bijvoorbeeld, te kiezen uit een database met - volgens wat ze zelf aangeven - 4000+ producten. Maar als ik toch vrij algemeen gebruikte scheerzepen als Tabac, MdC Magelan of Absinthe wil opnemen, blijken die nog niet voor te komen in hun database en dat werkt een beetje frustrerend. Je kunt zo’n ontbrekend product wel aanvragen bij Tatara en dan wordt dat toegevoegd. Ik heb dat met de MdC-zepen gedaan, maar de aanvraag alleen al verloopt moeizaam. Niet alle producten die je in huis hebt zijn dus via de app te gebruiken: en dat geldt ook voor andere scheerspullen. Zo kent Shave Space wél de Blackland Blackbird krabber, maar het is een hele toer om bv. de versie met de open kam aan je lijstje toe te voegen. Ik stel me voor dat dat met krabbers die verschillende soorten plaatjes gebruiken nog een pak ingewikkelder wordt. Ook in de afdelingen kwasten, preshaves en aftershaves (en wellicht ook scheermesjes) zitten er voorlopig in de Tatara database behoorlijke lacunes. Ik slaagde er bv. niet in een van mijn preshaves te selecteren…
Conclusie de beperkte lijst producten is dus het belangrijkste manco van deze app. Voor het overige: je krijgt wel een leuke en intuïtieve interface, maar het gebruik van de app blijft toch te beperkt. Wellicht ontwikkelde Tatara deze app om via de aanvragen voor ontbrekende producten een beter zicht te krijgen op mogelijke gaten in de markt van het scheerproductenbedrijf? Ik blijf echter nog een tijdje aan de slag met My Shave Den dat oneindig meer mogelijkheden biedt.

• I like it 5
Posted

Net voor de gein My shave den bekeken en wellicht leuk om eens te proberen maar als ik alles moet invoeren wat ik heb liggen dan ben wel een avondje zoet zeg maar.

Wie gebruikt deze app consequent en heeft tips?

Wat vind je bv de voordelen om alles bij te gaan houden?

of is het meer om na een jaar eens terug te kijken ?

Posted

Tja, zo’n app is natuurlijk niet echt nodig om tot een goede scheerbeurt te komen. Ikzelf gebruik My Shave Den dagelijks. Het geeft je een kijk op welke producten - krabbers, mesjes, kwasten, preshaves, zeepjes, aftershaves,… - je leuk vindt en welke dingen slechts sporadisch eens uit de kast komen. Voor mij werkt dat verhelderend want het helpt me meer verantwoord aan te kopen. En de app produceert in no time een SvdD die je hier in het forum kwijt kunt. Wat het invoeren van je spullen betreft gaat dat ook simpel als je dagelijks bij het opstellen van zo’n SvdD de dingen invoert die je gebruikt hebt. Voortschrijdend invoeren van je scheergerief, zeg maar. Na enkele weken of maanden geraak je er dan wel mee klaar, vermoed ik.

• I like it 4