Johan Posted January 2, 2014 Posted January 2, 2014 Voor op reis heb ik een kunststof soepkom van de Hema. Daar past precies een bakje Proraso in. Neemt dus geen extra ruimte in in mijn toilet tas. Da's handig. Op reis neem ik meestal gewoon een tube Palmolive creme mee in de toilettas.
Harkos Posted January 3, 2014 Posted January 3, 2014 Ga meestal richting warmte en vind Proraso dan erg prettig.
Seabiscuit Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Toen ik begon was ik een kom scheerder, ik had ook zo'n grote custom made scuttle van Dirty Bird. Die vond ik bij nader inzien toch te groot en ik ben toen een tijd overgestapt naar gezichtslathering. Ik merkte alleen dat het veel langer duurt om lather direct op je gezicht te maken. Dit duurde zo'n 2 minuten om een goede lather te krijgen die niet te droog was en mijn gezicht helemaal goed bedekte. Recentelijk vond ik een bowl van Steve Woodhead die de perfecte maat heeft voor mijn kwast. Ik ben weer terug gegaan naar lather aanmaken in een kom omdat: 1) het makkelijker vochtig te maken is, 2) makkelijker om de volheid van het lather te zien en hoeveel water je erbij hebt gedaan en 3) omdat je daarnaast ook een lekker aangename lather krijgt als je de kom warm maakt, waar je kwast dan in kan staan. Bovendien kost het minder tijd, want ik doe er 1 minuut over om een goede lather te maken in een kom en vervolgens 30 seconden om dit goed in te masseren op het gezicht, dus totale tijd is: 90 seconden voor een kom i.p.v. 2 minuten voor het direct aanmaken op het gezicht.
Harkos Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Tje , dat scheelt mooi 3 uur op jaarbasis! Doe het ook in een scuttel alleen al, omdat het inderdaad, mooi werkt, schuim beter onder controle heb en voegt gewoon iets toe, dat kloppen in dat kommetje. Tijd is irrelevant bij Zen momenten!
Seabiscuit Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Is waar inderdaad, maar ik ben student en lui, dus ik slaap liever iets langer uit.
Gila Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Ik maak me schuim aan in een kop eerst heet water lekker in de kom zo dat die goed warm is Dan blijft me schuim lekker warm.
Johan Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 waarom gebruik jij een bowl en waarom zou ik dat ook moeten doen?. Nou, het lijkt me niet dat wij je gaan vertellen wat jij zou moeten doen. Als je behoefte hebt aan evangelisten zijn er genoeg Amerikaanse fora om uit te kiezen
Thorical Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Laatst weer eens schuim in een kom opgeklopt. Geweldig en veel schuim netjes op mijn gezicht uitgekwast maar de scheerbeurt daarna viel tegen. Net alsof de baardharen niet zo zacht waren geworden als met kopsoppen. Enne ik vind het ook wel prettig mezelf over de bol te aaien met een kwast.
Harkos Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 waarom gebruik jij een bowl en waarom zou ik dat ook moeten doen?. Nou, het lijkt me niet dat wij je gaan vertellen wat jij zou moeten doen. Als je behoefte hebt aan evangelisten zijn er genoeg Amerikaanse fora om uit te kiezen ????????????? Waar reageer je hier op ???????????
Johan Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 ????????????? Waar reageer je hier op ??????????? Op die laatste zin: "waarom zou ik dat ook moeten doen?" Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd door de overdaad aan "please tell me what brush to use" en "this blade is the best ever" topics op bepaalde fora ... het gaat zo wel weer over Of nog erger: "Teach me on citrus scents!!" Yuck!
HiFuMi Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 ik doe kopsoppen met vaste zepen en uit een kom ( de Wimmie bowl ) voor cremes
Wimmie Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 ik doe kopsoppen met vaste zepen en uit een kom ( de Wimmie bowl ) voor cremes Heb je wel eens geprobeerd 'harde' zepen met lichte druk door de bowl te halen? Opdat de zeep van de puck in de groeven achterblijft. Merk dat als ik dit met bijvoorbeeld een Arko stick doe dit prima werkt. Wim
marco Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Laatst weer eens schuim in een kom opgeklopt. Geweldig en veel schuim netjes op mijn gezicht uitgekwast maar de scheerbeurt daarna viel tegen. Net alsof de baardharen niet zo zacht waren geworden als met kopsoppen. Enne ik vind het ook wel prettig mezelf over de bol te aaien met een kwast. Ook schuim uit een kom kan je gewoon langer inmasseren, dan bereik je hetzelfde effect.
efsk Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 ????????????? Waar reageer je hier op ??????????? Op die laatste zin: "waarom zou ik dat ook moeten doen?" Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd door de overdaad aan "please tell me what brush to use" en "this blade is the best ever" topics op bepaalde fora ... het gaat zo wel weer over Of nog erger: "Teach me on citrus scents!!" Yuck! Je reageert op een post uit 2013 van iemand die sinds half 2014 niet meer hier was.
Johan Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Je reageert op een post uit 2013 van iemand die sinds half 2014 niet meer hier was. Het zit diep
Hanskoning Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Jongens het ultieme voorbeeld van eerst eens tot tien tellen voordat je reageert Als iedereen dat zou doen zou hier nooit een onvertogen woord vallen, hoewel sommigen wel al lang op het forum actief en die zie ik nog niet snel afhaken, dus misschien moet je heel lang wachten voor je kan reageren Even kijken op mijn lijstje wie er al op staan...... Ó ja natuurlijk Sn*ffie, Kale**lf, Kin**ck, Ri**rd, Ma*co, Ro**nd, Ha**os..................Te**ng die lijst wordt steeds langer.
efsk Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 dus misschien moet je heel lang wachten voor je kan reageren Weer s wat anders. Noraliter moet je lang wachten ná het reageren.
Hanskoning Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Trouwens iets in mij zegt dat Johan waarschijnlijk ook zeer lang moet wachten op een tegenreactie van adam 33
Thorical Posted January 29, 2017 Posted January 29, 2017 Laatst weer eens schuim in een kom opgeklopt. Geweldig en veel schuim netjes op mijn gezicht uitgekwast maar de scheerbeurt daarna viel tegen. Net alsof de baardharen niet zo zacht waren geworden als met kopsoppen. Enne ik vind het ook wel prettig mezelf over de bol te aaien met een kwast. Ook schuim uit een kom kan je gewoon langer inmasseren, dan bereik je hetzelfde effect. Natuurlijk heb je helemaal gelijk. Maar dan heb ik het idee dat ik toch een beetje dubbel werk aan het verrichten ben. Ik doe het dus liever in 1x goed dus blijf ik kopsoppen.
Hanskoning Posted January 29, 2017 Posted January 29, 2017 Ik denk dat het zacht worden van de haren meer te maken heeft met de inwerktijd van de zeep op je haren dan het wel of niet opschuimen op het gezicht. Als ik in de kom opschuim en daarna met de kwast het gezicht inzeep droog ik me vervolgens af (na het douchen natuurlijk anders valt er weinig te drogen) pak de resterende scheerspullen, laad de wasbak vollopen wel tegen die tijd vind ik het knap als je nog verschil in hardheid van de haar opmerkt. En ook bij deze manier maak je nog flink wat schilderbewegingen over het gezicht waardoor je de haren goed inzeept.
merwtje Posted January 29, 2017 Posted January 29, 2017 Niet gestemd. Ik wissel het af. Wimmie's kom voor de crèmes en kopsoppen met de staven van Spieck, Palmolive en die Spaanse waarvan de naam me nu even net te binnen schiet.
Johan Posted January 29, 2017 Posted January 29, 2017 ... en die Spaanse waarvan de naam me nu even net te binnen schiet. La Toja?
Recommended Posts