Jump to content

Bowl vs Face Lathering  

55 members have voted

1. 1. Bowl vs Face Lathering

• Bowl
      31
    • Face Lather
      26

Recommended Posts

Posted

Ik gebruik de kwast meteen op mijn gezicht ongeacht een zeep of creme, waarom gebruik jij een bowl en waarom zou ik dat ook moeten doen?.

Posted

als ik haast heb doe ik kopsoppen, maar als ik gewoon de tijd heb komsoppen.

waarom? tja, ik denk gewoon dat ik zo'n enorme bak schuim leuker en prettiger vind.

je kan tussendoor makkelijker ff wat schuim op je vingers doen voor een touch-up en voor de 2e en evt 3e gang hoef je toch niet meer uitgebreid te "kwasten" , dus vind ik het wel prettig om er een dikke laag schuim op te kwakken.

er gaat niks boven een grote volle bak schuim, bovendien hou ik zo altijd wat schuim achter de hand voor als mijn vrouw nodig heeft, anders gebruikt ze spuitbus-smurrie of douchegel.

Posted

Waarom ik bowl lather...?

Geen idee eigenlijk. Volgens mij had ik in het begin het idee dat dat dé manier was om met kwast te scheren.

Schuim maken in een bowl en daarna op oew bakkes smere.

Wat vind jij fijn aan face latheren?

Posted

Geven we kapitalen uit aan de perfecte kwast om hem dan alleen maar in een kommetje rond te roeren? Dacht het niet!

Ik vind facelatheren één van de aardigste aspecten aan traditioneel scheren en bovendien zorgt het voor een langer contact tussen baard en scheerzeep wat het uiteindelijke resultaat alleen maar ten goede komt.

Posted

Ik ben ook van het 'kopsoppen', hoofdzakelijk omdat ik de juiste bowl nog niet in het bezit heb. Voor mij zou de enige reden voor 'komsoppen' zijn, dat je lather lekker warm blijft (en dan heb je dus wel een dubbelwandige nodig, waar veel heet water in kan).

Posted
Waarom ik bowl lather...?

Geen idee eigenlijk. Volgens mij had ik in het begin het idee dat dat dé manier was om met kwast te scheren.

Schuim maken in een bowl en daarna op oew bakkes smere.

Wat vind jij fijn aan face latheren?

Dat dacht ik ook. Toen kocht ik een Palmolive stick en wist ik niet wat anders te doen dan maar te facelatheren. En sindsdien nooit meer wat anders gedaan omdat het veel sneller is.

Posted
Geven we kapitalen uit aan de perfecte kwast om hem dan alleen maar in een kommetje rond te roeren? Dacht het niet!

Ik weet niet, maar nadat ik klaar ben met het roeren in het mooie kommetje dat ik heb, gebruik ik toch echt weer deze zelfde kwast om het gemaakte schuim op mijn gezicht aan te brengen. En ook daar neem ik de tijd voor

Posted

Facelatheren only, het schuim moet uiteindelijk toch op m'n gezicht komen dus waarom niet meteen. Over de science of het beter of slechter is heb ik niks nuttigs te zeggen. Puur pragmatische dus.

Posted
Ik weet niet, maar nadat ik klaar ben met het roeren in het mooie kommetje dat ik heb, gebruik ik toch echt weer deze zelfde kwast om het gemaakte schuim op mijn gezicht aan te brengen. En ook daar neem ik de tijd voor

Dus jij bent eigenlijk een half-om opschuimer? ;)

Posted

Ik kan niet kiezen :( De optie "beide" ontbreekt. Normaal gesproken maak ik schuim in een kom en gebruik vervolgens het open mes, maar als het een vluggertje moet zijn dan maak ik het schuim direct op m'n gezicht en neem ik het veiligheidsmes ter hand.

Posted

Ik doe aan face latheren omdat dit toch iets sneller gaat, en heb het idee dat dit uiteindelijk een betere scheerbeurt geeft.

Gr Bert

Posted

Face latheren, eigenlijk omdat mijn opa dat ook deed ;)

Ga in de toekomst vast ook wel proberen met bowl latheren, maar voor nu vind ik het zo wel prettig.

Posted

Het grootste gedeelte gezichtsmodderen in de koude winterdagen gebruik ik mijn scuttle voor de warme schuim.

Waarom de borstel gelijk op het gezicht, luiigheid [sMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Posted

Hoofdzakelijk face latheren, af en toe maak ik schuim in m'n scuttle omdat hij in de badkamer staat maar ik zou hem eerlijk gezegd niet missen.

Posted

Gezicht! In het begin gebruikte ik een kom maar nadat er een stick La Toja in huis kwam werd dit al heel snel facelatheren. Sindsdien heb ik niet meer omgekeken, dit is voor mij zoveel fijner!

Posted

Ik schuim op in een kom, een mok of een scuttle. Ik vind face latheren niet fijn. Het laden van de kwast en dan opkloppen in een kom geeft me een rustig gevoel en dat gaat verloren als ik aan mijn gezicht loop te wrijven. Ik probeer het af en toe nog wel eens (ook omdat ik een paar scheersticks heb), maar elke keer trek ik weer dezelfde conclusie.

Posted

ik ben het eens met Iwan.

Voor de eerste ronde sta ik toch wel extra lang te kwasten, net zo lang als met kopsoppen.

ik vind het vooral voor de tweede ronde makkelijk om zo de kant en klare lather er op te kunnen kwasten, lekker dik.

Posted
waarom zou ik dat ook moeten doen?.

Allereerst MOET je niets, je kan en mag wel alles en dan vooral uitproberen wat jij prettig vindt.

Ik kan niet kiezen :( De optie "beide" ontbreekt.

Mee eens, ik vind het geen voorgeschreven wet dat er gekozen moet worden. Soms is het gewoon leuk, lekker en voor het gevoel prettig om een bowl te gebruiken. Het verlengt het ritueel een beetje ;) en soms is het lekker om het direct op je bakkus te smeren. En wat ik al een paar maal voorbij zag komen, een stick nodigt idd ook niet uit om dan nog in een schaaltje te gaan staan soppen :roll:

Voor mij dus beide, net waar ik zin in heb.

Posted

Waar gaat het eigenlijk om?

Een goede laag schuim op de bakkes, zodat het mes lekker loopt!

Maar als het zo simpel is, wat doen we dan hier met al onze ervaringen?

Ik doe het meestal in de bowl, omdat er dan intussen rustig naar het hoogtepunt toegewerkt kan worden.

Nog even nadenken over het gereedschap, mijmeren over welk mesje het hoe lekker doet etc.

Bij direct kwasten op de bakkes is het meer voor de tijdswinst. Dus meestal onbelangrijk.

Alleen als ik te lang heb geslapen en te vroeg afspraken heb gemaakt, gaat de zeep dus rauw op het gezicht.

Las een keer ergens over een Zen moment.

Daar heb ik geen verstand van, maar is het misschien wel.

Posted

Net m'n nieuwe Mühle Retro gebruikt.

Deze kwast dwingt me om te face latheren, zo groot istie.

M'n opschuimbakje is gewoon te klein voor hem :D

Posted
Net m'n nieuwe Mühle Retro gebruikt.

Deze kwast dwingt me om te face latheren, zo groot istie.

M'n opschuimbakje is gewoon te klein voor hem :D

Ha daarom is mijn Mühle shaving mug zo groot!

RN%2041_140.jpg