adam33 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 (edited) Hallo allemaal mijn email account was gehackt ik heb de e-mail nu gesloten, en heb gelijk een nieuw account op shavingsociety gemaakt. Zal me maar opnieuw voorstellen, Mijn naam is Adam. Zoals de meeste van ons veel last van geirriteerd huid en af en toe ingegroeide haren, ik gebruikte een phillips elektrische scheerapparaat, en soms een mach 3. Totdat ik op youtube mantiq's videos had gezien, ik was verkocht mijn eerste safety razor was een Merkur 23C, ik kan helaas niet elke dag scheren daar is mijn huid te gevoelig voor, mijn routine is om de dag en soms laat ik mijn baard een week groeien zodat ik mijn R41 weer kan gebruiken . Groeten, Adam Edited December 23, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Nogmaals welkom dan. Begrijp niet goed je logica? Te gevoelige huid om dagelijks te scheren en dan kies je voor een 23C die toch al medium, zelfs richting agressief gaat en een R41. Of mis ik hier iets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Welkom Adam en veel plezier hier! @Snuff; ik zou de 23C toch echt niet als agressief beschrijven maar als behoorlijk mild. Natuurlijk kan het nóg milder (Tech, Wilkinson, Feather) maar dan kom je bij krabbers uit die je gemakkelijk verleiden tot teveel druk uitoefenen en juist door hun mildheid irritatie uitlokken imo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Welkom Adam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 @Snuff; ik zou de 23C toch echt niet als agressief beschrijven maar als behoorlijk mild. Natuurlijk kan het nóg milder (Tech, Wilkinson, Feather) maar dan kom je bij krabbers uit die je gemakkelijk verleiden tot teveel druk uitoefenen en juist door hun mildheid irritatie uitlokken imo. Dan heb ik het verkeerd voor, is ook al lang geleden dat ik een 23C gebruikte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Nogmaals welkom dan. Begrijp niet goed je logica? Te gevoelige huid om dagelijks te scheren en dan kies je voor een 23C die toch al medium, zelfs richting agressief gaat en een R41. Of mis ik hier iets? Hallo Snuff dankjewel voor je reactie Met alle respect dit is een forum waar iedereen zijn eigen ervaringen kan delen en zo moet je het ook waarnemen! Ik kan niet dagelijks scheren omdat mijn huid te gevoelig is wanneer mijn stoppels uit de huid groeien. Ik heb gemerkt als ik nog een dag wacht dan zijn de stoppels uiteraard wat langer en is mijn huid ook hersteld en is de shave comfortabeler. Voor de goed orde we hebben het nu over mijn huid . Dat ik een gevoelig huid heb wil niet zeggen, dat ik geen agressieve safety razor kan gebruiken, de mesjes zijn mijn probleem ik heb scherpe mesjes nodig die ook smooth moeten zijn anders irriteert het mijn huid en uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het niet aan de safety razor ligt. Ik heb vintage en nieuwe razors geprobeerd van mild tot agressief in mijn geval lag het meestal aan het mesje niet aan de razor. Ik kan bijvoorbeeld geen Feather gebruiken ze zijn voor mij te ruw maar qua scherpte tip top, i.p.v. Feathers gebruik ik Gillette Silver Blues, na een jaar experimenteren heb ik een top 5 DE blades dat zijn Astra SP & SS Gillette Sharp Edge, Silver Blues, Stainless. Ik heb trouwens een advertentie geplaats voor 150 mesjes die ik niet meer gebruik omdat ze simpelweg voor mij niet werken. De R41 is een geschenk uit de hemel mits ik een baard heb van minimaal 4 dagen ik hoef alleen 1 pass met touch ups and i'm done. Ik denk dat we het eens zijn als ik zeg: Your mileage may vary Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Dag Adam, welkom hier. Het enige dat nog mist in je topic is het gebruikt van CAPS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Welkom (terug) Adam Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Dag Adam, welkom hier. Het enige dat nog mist in je topic is het gebruikt van CAPS Dankjewel pjdevos hahaha nee CAPS gaat te ver ik wou overdrijven zonder te overdrijven groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Ik kan niet dagelijks scheren omdat mijn huid te gevoelig is wanneer mijn stoppels uit de huid groeien. Ik heb gemerkt als ik nog een dag wacht dan zijn de stoppels uiteraard wat langer en is mijn huid ook hersteld en is de shave comfortabeler. Voor de goed orde we hebben het nu over mijn huid . Ik begrijp het, tja alleen jij weet wat voor jouw gezicht het beste is natuurlijk, wist niet dat je al zoveel geëxperimenteerd had met verschillende krabbertjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Ik kan niet dagelijks scheren omdat mijn huid te gevoelig is wanneer mijn stoppels uit de huid groeien. Ik heb gemerkt als ik nog een dag wacht dan zijn de stoppels uiteraard wat langer en is mijn huid ook hersteld en is de shave comfortabeler. Voor de goed orde we hebben het nu over mijn huid . Ik begrijp het, tja alleen jij weet wat voor jouw gezicht het beste is natuurlijk, wist niet dat je al zoveel geëxperimenteerd had met verschillende krabbertjes. Dat wist ik zelf ook niet totdat ik even na ging wat ik allemaal heb gekocht ahhaha nee ik heb snel door hoe een krabbertje werkt wat echt verschil maakt is voor mij echt de mesjes, ik ben wel van mening dat een milde razor ook voor irritatie kan zorgen omdat ik merk dat ik vaker over een plek moet gaan om het gewenste resultaat te krijgen dat irriteert de huid in mijn geval. Sommige mannen hebben gewoon geen last van irritaties ook al gebruiken ze een glas om te scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Welkom terug Adam. Je kan overigens van je oude account ook gewoon het wachtwoord en het e-mailadres veranderen. Ik weet niet of je al veel posts had gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Welkom terug Adam. Je kan overigens van je oude account ook gewoon het wachtwoord en het e-mailadres veranderen. Ik weet niet of je al veel posts had gemaakt? Dankjewel marzman, Nee niet echt ik heb wel wat gepost maar niet echt actief, ik denk niet dat het nodig is, Mij gebruikersnaam voorheen was M00. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Welkom terug De 23C was mijn eerste krabber en ik moet zeggen dat ik hem bovengemiddeld vind opde agressieschaal. Uekaz Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Welkom terug! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Ahhh ik was je al kwijt hier! Welkom terug! Wel een les voor anderen, als er één account gehacked is, proberen ze er meer! Adam, was je email of dit account gehacked? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Welkom terug. En mischien een beetje te of topic maar hoe kwam je erachter dat je was gehacked? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam33 Posted December 24, 2013 Author Share Posted December 24, 2013 Mijn email en persoonsgegevens werden gebruikt bij een inschrijving op een school. Ik had in mijn oude mail box een map aangemaakt met de naam documenten. Ik had daar mijn kopie ID voor en achterkant, CV, ik heb gelijk aangifte gedaan en e-mail gesloten en alle accounts die verbonden waren met dat email. Reminder voor mij nooit belangrijke documenten online zetten ook al is je mail box beveiligd met de laatste encryptie methode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 ". . . . . .en soms laat ik mijn baard een week groeien zodat ik mijn R41 weer kan gebruiken . Dus Adam, jij schrijft af en toe in plaats van over de SOTD een SOTW! Welkom, J Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Welkom op het forum Adam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts