Bakkert Posted January 1 Posted January 1 Hallo allemaal, Ik ben maarten, 39 jaar oud Zwolle. Sinds iets meer dan een jaar scheer ik me klassiek; heb een aantal mooie zepen en twee kwasten. Vooralsnog vooral met de DE. Een aantal maanden geleden een eerste open scheermes gekocht; een Klas Tornblom. we zijn nooit echt vrienden geworden helaas dus die heb ik na best wat pogingen aan de kant gelegd. Zelfs de aankoop van een heuse Nakanyama koppa leverde bij mij geen lekkere scheerbeurt op, dus na veel bloed en frustratie lekker met de DE verder gegaan. Toch bleef het kriebelen en onlangs mezelf er weer in verdiept en erachter gekomen dat een deel van de 'ellende' mogelijk ook wordt veroorzaakt door mijn baard: zwaar, stug en hard. ik heb ook een kaal hoofd dus wil eigenlijk ook mijn hoofd kunnen scheren, dat is helemaal mooi! Dus op advies van Paul van de Dutch Shaving shop is nu een klassieke 7/8 onderweg inclusief nieuwe riem en hoop ik daarmee op meer succes en ook die ervaring die al zoveel van jullie beschrijven. ik zou graag ook leren slijpen van iemand, het is me met de Klas Tornblom nog altijd niet gelukt die scherp te krijgen -wie weet dat iemand uit de buurt van zwolle dat een keer met me samen kan kan doen :-)?. 5
ChrisVanMeer Posted January 1 Posted January 1 Welkom op het forum! Namens de staf van Shaving Society
bartje-p Posted January 2 Posted January 2 Welkom hier en veel lees- en scheerplezier. Hou ons maar op de hoogte van je ervaringen. Welke DE krabber gebruik je trouwens?
Bakkert Posted January 2 Author Posted January 2 1 uur terug, bartje-p zei: Welkom hier en veel lees- en scheerplezier. Hou ons maar op de hoogte van je ervaringen. Welke DE krabber gebruik je trouwens? Ik heb een pearl Blaze. En een hele stapel verschillende blades die ik een voor een aan het proberen ben. 1
Snowmiss Posted January 2 Posted January 2 Welkom en veel lees- en scheeplezier. Zoals je ergens op het forum kunt lezen, heb ik te weinig ervaring met een open mes
Bakkert Posted January 2 Author Posted January 2 Dank voor de reacties! Zie na wat leeswerk dat er ook diverse mensen meerdere DE apparaten hebben. Ik lees dat die ook weer flink van invloed is op de scheerbeleving? benieuwd wel wie ervaring heeft met krabbers voor de stevige baardgroei. Zit ik dan al helemaal goed met mijn pearl blaze? Die ik overigens na ontzettend leuk contact via marktplaats van een scheerenthousiast heb overgenomen, samen met een stapeltje zepen en een hele mooie kwast. Zo begon het voor mij ‘echt’. En dat kwam weer omdat ik met de oude Gilette krabber die van de pake van m’n vrouw was, mezelf flink openhaalde. Dat is inmiddels flink verbeterd maar nog altijd af en toe wel wat bloed her en der. 1
JvdK Posted January 3 Posted January 3 Welkom op dit forum. Er is hier genoeg te vinden over het scheren met een open mes en ook over het slijpen van een open mes. Het is wel even wat leeswerk maar je steekt er veel van op. Sowieso zal je een paar voor open messen geschikte slijpstenen moeten gebruiken anders blijft er weinig van je snede over….
Recommended Posts