talibeard Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Ja met mesjes is de één zijn scheerwalhalla de ander zijn hel. Ik denk niet dat er een ander onderdeel van het scheren zo uekaz-gevoelig is als het mesje. Ik vind die HEMA-mesjes overigens ook prima scheren; geen absolute top voor mij maar wel goed voor 3 prima scheerbeurten.
Stoppel Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Ik ben bijna geneigd om een hele bulk Hema mesjes te kopen. Bevallen me erg goed en zou het erg jammer vinden als ze uit de winkel zouden verdwijnen.
iwan073 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 (edited) Shave of the Day - Zondag 29 december 2013 Edwin Jagger DE89 "Barley" Astra Superior Platinum Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm Mondial - Tabacco Verde Nivea for Men ASB Sensitive Edited December 29, 2013 by Guest
Harkos Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Simpsons LE P8 Phyl #195 Best Badger TFS Tabaco Verde Pearl TTO Voskhod 5e x Eigen ASB WTG, XTG, ATG > BBS Het mesje blijft goed presteren. Gisteren in de adjustable lichte irritatie. Hiervan met de Pearl geen last.
Harkos Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Grappig dat jij het hema mesje fijn vind, ik heb hem na 1 keer gebruiken weggegooid, dramatisch trekkerig was hij op mijn huid... Dat had ik ook, maar dat ligt denk ik aan de coating, want de tweede keer ging het goed bij mij en daarna heb ik me met hetzelfde mesje in verschillende krabbers goed kunnen scheren tot 6 x toe! Ergo een tweede kans is vaak wel verstandig
DoubleB Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Weber PH Rapira Swedish (2) M&F Heritage Beehive Stirling Scots Pine Floid Amber De Vergulde Hand ASB 2e keer met de Rapira die ik van Kogel kreeg (dank!). Prima mesje! Iets minder smooth als de Voskhods, wel wat scherper. Ik mag die Russische mesjes wel ben nu ook wel benieuwd naar Ladas en Sputniks. De M&F beehive is fijn. Heritage haar is anders en in mijn beleving iets minder zacht. Dunnere haren en meer flex dan bij de Blonde Badger. Zorgt er wel voor dat dit een schuim monster is met een geweldige flow in de knot!
marco Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 Het hema mesje is niet mn topper, maar wel verrassend goed. (Voor mij dan iig) vandaag een 4e keer en nog steeds prima! Lord s625 Hema (4*) Vero Proraso preshave wit Proraso zeep wit Aluin Gillette asb JP Gaultier le male edt
Marcel Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Op vakantie maar een keer geschoren wegens idioot koude badkamer. Vanochtend de fijne taak om een 6 dagen baard te mogen kortwieken Simpson TSN P8 Speick stick Gillette New Improved kop Shavecraft handvat Iridium Super Speick AS en 444 balsem
razorguy Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 [align=center]Sunday, December 29th, 2013 Mastro Livi "Experimental Inox", 7/8 Full Hollow, Spanish Point[/align] Pre-shave: Myrsol Emulsión Soap: Pannacrema Lavandotto Shaving Soap Brush: Wilkinson Bristle Brush Bowl: Gerby Steel Bowl Strop: Mastro Livi Loom Strop and Hand Palm Stropping Razor: Mastro Livi "Experimental Inox", 7/8 Full Hollow, Spanish Point Post-Shave: Argan Oil After Shave: Floïd The Genuine After Shave
PI56 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Vandaag heb ik mijn kerstpresentjes, Maca Root scheercreme en ASB van The Body Shop gebruikt. Daarnaast de Merkur das en de Dovo diamant. De scheercreme schuimt enorm goed en ruikt lekker fruitig fris. Het voelt lekker op de huid en het mes glijdt er lekker doorheen. (door de creme, niet door de huid) Zoals gewoonlijk is een keer mee- en een keer opscheren voldoende om glad te zijn. De ASB ruikt op de hand niet fris. Het neigt een beetje naar muf. Maar op de huid van het gezicht voelt het verfrissend aan en de muffige geur is eigenlijk direct weg. Vervolgens heb ik de tube aan mijn vrouw laten ruiken en die gaf hetzelfde commentaar. "Ruikt wat muf lijkt het wel". Daarna mocht ze even aan mijn gezicht snuffelen waarbij ze tot de conclusie kwam dat ze daar die muffige geur niet terug kon ruiken. Conclusie: de scheercreme is prima, maar de ASB moet zich in een tweede ronde nog maar eens bewijzen.
VROEM Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Vandaag de zelfde opzet als gisteren. Wederom zeer prettige ervaring met het Lord Super Stainless mesje. Het lijkt op het gevoel dat ik met de Persona Red had.
wouzer51 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Soap: Crabtree and Evelyn Nomad Brush: Hans Baier silvertip Razor: Dovo Prima Klang Violet wood Eau de toilette: Crabtree and Evelyn Nomad ASB: Crabtree and Evelyn Siena
iwan073 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Ruikt heerlijk he, die Crabtree & Evelyn Sienna after shave balsem?
wouzer51 Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Nou, ik moet zeggen dat ik juist de ASB niet zo heel erg sterk vind geuren. Verder is C&E wel heel erg goed hoor met z'n geuren! Leer, hout, gember en een vleugje citrus. Heel mannelijk
talibeard Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 De laatste van het jaar? Ik twijfel nog. - Proraso pre sensitive - Cella - Semogue 1520 - Lord LP1822 - Iridium super (4) - Tabac ASB De Iridium voelt op zich niet slechter maar begint wat te trekken op een paar plekken in mijn hals. Ook is het resultaat na 3 passes echt voort een beetje onder de maat. Toch het aardigste Russische mesje (uit zowel St. Petersburg als Moskou) dat ik tot nu toe geprobeerd heb en het enige dat enigszins de moeite waard is maar uekaz. Ik weet nog niet of ik een oudejaars-scheerbeurt ga doen of eentje op de 1e maar in beide gevallen niet met de Semogue (die mag voorlopig de kast weer in) en niet met de Cella. Waarschijnlijk Williams met de Simpson Special....nu nog een mesje en krabber kiezen....
talibeard Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Gewoon Lord L6 met een captain Nee, die gaat te lang mee; ik heb nog wat NOS mesjes van Stuff gekregen die ik voor Februari geprobeerd wil hebben....... (maar die ik ook niet in een 'verwen' scheerbeurt durf te gebruiken).
marco Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 Tja... een Feather? Die is toch maar één shave op de top van zijn kunnen
marco Posted December 30, 2013 Author Posted December 30, 2013 Vandaag Cartridge-Monday... Gillette Fusion Omega 10019 BdF Raffinato DVH asb Kappa Azzurro edt
Johan Posted December 30, 2013 Posted December 30, 2013 Vitos zeep vandaag, afgeblust met een AS die ik heb gekregen, maar nooit zelf zou kopen: Fresh-Up! De Fresh-Up heeft een overdaad aan menthol en alcohol, en ruikt verder ook niet erg bijzonder. Een ouderwets luchtje, maar niet erg verfijnd.
marco Posted December 30, 2013 Author Posted December 30, 2013 Een keer de fresh-up op mn pols gesmeerd, met die rare dop die ook op kinderlijm zit, bij de kruidvat. In het begin rook het fris, maar ik vond het steeds viezer worden.
Harkos Posted December 30, 2013 Posted December 30, 2013 Simpsons LE P8 Phyl #195 Best Badger Bay Rum zeep Merkur 38c Voskhod 6e x Florida Water Simpson ASB WTG, XTG, ATG > BBS Vandaag de Voskhod in de Merkur 38c. Een vergevingsgezind krabbertje. Mesje presteert nog behoorlijk, mag morgen nog een keer. Ben gisteren begonnen met een statistisch verantwoorde registratie in excel over gebruik mesjes en krabbers in relatie tot het resultaat. Hoop met enige tijd mijn bevindingen hier te kunnen publiceren, maar met goede mesjes blijkt dit wel even te duren, want die voskhod doet het steeds weer?? Daardoor heb ik weinig mesjes nodig. Een per week levert niet zoveel verantwoorde gegevens op. Heb van vier leden van het forum een aardige verzameling mesjes gekregen en ga ze stuk voor stuk beoordelen. Kom er dus op terug.
Buffel Posted December 30, 2013 Posted December 30, 2013 Het mes heb ik eindelijk af! Toen ik hem kreeg kom je er nog geen pakje boter mee snijden Zo'n dikke wedge ploegt gewoon door de haren heen, heerlijk. Het resultaat mag er dan wel weer wezen ,een heerlijke scheerbeurt! 2 passes en een BBS resultaat, ik ben er tevreden over .
Recommended Posts