Snuff Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Mühle silvertip fibre 25mm Cella Joris palladium plated with metal swirl handle en Captain mesje Old Spice Eerste keer met een Captain mesje, vond het best een prettige scheerbeurt, dank aan talibeard!
razorguy Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 [align=center]Friday, December 27th, 2013 Tiger 37, 13/16 Full Hollow, Round Point[/align] Pre-shave: Myrsol Emulsión Soap: Tabac Shaving Cream Brush: My father's Omega Bristle Brush #48 Bowl: Gerby Steel Bowl Strop: Mastro Livi Loom Strop and Hand Palm Stropping Razor: Lauterjung & Co. Tiger 37, 13/16 Full Hollow, Round Point Post-Shave: Umbrian Extravirgin Olive Oil After Shave: Myrsol Blue
bert Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Gillette Slim Voskhod mesje EJ best badger Aluinblok Floid blue Nivea balm Talkpoeder Super scheerbeurt vandaag. Weet niet of het ligt aan de scheertechniek, of de nieuwe nog niet eerder gebruikte mesje. Groet Bert
marco Posted December 27, 2013 Author Posted December 27, 2013 Omega 10019 Godrej shaving round EJ de89l Iridium super (2*) Aluin Gillette asb Kappa Azzurro edt
DoubleB Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 GEM 1912 GEM SS PTFE Simpson TSN LE Phyl8 #55 Seifenglatt Juniper Fog Williams Aqua Velva Simpson ASB De Seifenglatt bleek tot mijn verrassing een Glycerine zeep te zijn met ontzettend veel (toevallige?) overeenkomsten met Mama Bear's. Op zich geen onaardige zeep, maar vergt wat moeite om tot een goed schuim te komen.
talibeard Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 - Proraso pre sensitive - Cella - Semogue 1520 - Lord LP1822 - Iridium super (3) - Alpa Classique Derde beurt met de Iridium. Het blijft redelijk goed op hetzelfde niveau maar ik heb met dit mesje toch echt 3 passes nodig voor een DFS-achtig resultaat. Gezien de scheerbeurt vandaag mag hij nog een rondje mee.
Barbiere di Figaro Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Gillette SlimVoskhod mesje EJ best badger Aluinblok Floid blue Nivea balm Talkpoeder Super scheerbeurt vandaag. Weet niet of het ligt aan de scheertechniek, of de nieuwe nog niet eerder gebruikte mesje. Groet Bert Ik mis in deze sotd nog een niet onbelangrijk onderdeel....
iwan073 Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Gillette SlimVoskhod mesje EJ best badger Aluinblok Floid blue Nivea balm Talkpoeder Super scheerbeurt vandaag. Weet niet of het ligt aan de scheertechniek, of de nieuwe nog niet eerder gebruikte mesje. Groet Bert Ik mis in deze sotd nog een niet onbelangrijk onderdeel.... De zeep?
Snuff Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Semogue limited edition 2011 finest badger size 2 Cella begonnen met Weber PH tradere handle en daarna overgeschakeld op Joris palladium plated with metal swirl handle en Captain mesje (2x) Old Spice tweede keer met het Captain mesje, in combinatie met de Weber iets minder, toen ik het in een Joris plaatste was het prettiger scheren.
bert Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Gillette SlimVoskhod mesje EJ best badger Aluinblok Floid blue Nivea balm Talkpoeder Super scheerbeurt vandaag. Weet niet of het ligt aan de scheertechniek, of de nieuwe nog niet eerder gebruikte mesje. Groet Bert Ik mis in deze sotd nog een niet onbelangrijk onderdeel.... De zeep? Ja vergeten Het is de TFS Neroli strong. GroetBert
Harkos Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Simpsons LE P8 Phyl #195 Best Badger Le Père Lucièn - le Savon du Barbier Gillette Black Beauty Long Handle Voskhod 4e x Eigen ASB De eerste keer de Simpsons kwast gebruikt. Erg stevige kwast, moet er wel even aan wennen. Schuim maken vergt even iets meer aandacht, ik denk door de stevigheid van deze Best Badger. Verder weer standaard goede beurt. De Voskhod op 6 in de adjustable scheert nog glad weg, maar heb gevoel dat het wel iets minder wordt. Voel iets irritatie, maar misschien heb ik ook wel wat overmoedig 3,5 pas op 6 mezelf wat te veel aangedaan. BBS
Nix13 Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Setup van heden ochtend: Muhle stylo silvertip Gilette super adjustable met een Captain 3e keer Castle Forbes lime Aluin routine, deed niets Proraso groen splash. Lekker een keer aan face lathering gedaan een keer, en ik moet zeggen dat het beter ging dan verwacht. Had echt voldoende schuim voor 3 passes en had nog over. Verder een lekkere scheerbeurt met een BBS resultaat. Fijn weekend allen.
VROEM Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Edwin Jagger Barley DE89BA11 Jabonman lime Kwast van Henk Lord DE mesje van Talibeard Wow wat een scheerervaring! De 1e pass voelde gelijk al zeer smooth aan, en zelden zo makkelijk glad in de hals geschoren! Ben benieuwd hoe de Lord zich staande houdt met andere zeepjes, maar als dit aanhoudt heb ik een nieuwe favoriet!
talibeard Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 De 1e pass voelde gelijk al zeer smooth aan, en zelden zo makkelijk glad in de hals geschoren! Ben benieuwd hoe de Lord zich staande houdt met andere zeepjes, maar als dit aanhoudt heb ik een nieuwe favoriet! Ik neem aan dat je het over de Super Stainless (super) hebt? Voor mij is dat ook een excellent mesje maar de meningen daarover zijn vaak erg gepolariseerd; óf erg prettig, óf een 'face-shredder'. Ik weet ook niet waarom precies, het is niet super scherp of zo, maar vooral ATG gaat voor mij bij dit mesje beter dan bij vrijwel alle andere mesjes.
Lampuhkap Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 http://i.imgur.com/Srd6pcl.jpg[/img] Shaving Society Het einde van het jaar komt steeds dichter bij, dus we gaan nu ook de speciale scheerspullen eens uit de kast trekken. Dit keer wat onderdelen uit mn pakket van Tcheon Fung Sing. Setup: Vintage TFS krabbertje met verse Voskhod Semogue 1305 Vintage 1960's TFS scheercreme/zeep in tube TFS Bergamotto Neroli ASB Ten eerste, het krabbertje.... Toen ik hem uit het doosje haalde stond ik al even vreemd te kijken, de vorm is vrij apart, materiaal lijkt wel een vroege vorm van plastic en de scheerkop heeft een flinke blade gap en doet me denken aan mn Slant (die nu bij een ander dienst doet) Toen de creme/zeep. De eerste centimeter zeep heb ik weggedaan, 2e centimeter in mn kommetje gedaan om op te kloppen. Rook erg lekker, naar Bergamotto Neroli! Toch wel 1 van mijn grootste favorieten van de TFS zepen. Heerlijk spul! Is wel dik, komt eruit als een staafje bijna zo hard Zal maar zeggen dat het zeep is die zacht genoeg is om door een tube te gaan. Het spul laat zich heel snel opkloppen en je hebt eigenlijk helemaal niet zoveel product nodig als dat je zou denken. Vraagt wel redelijk wat water. Zeep ruikt heerlijk en heeft een prima slick! Laat de huid na het scheren wel wat droger achter dan de huidige TFS zepen. Scheren was ook een heel verhaal apart. De krabber vereist toch wel een beetje vreemde hoek om mee te scheren, je moet m echt bijna vlak houden tegen je gezicht om zo het ideale resultaat te halen. Maar als het dan ook scheert gaat het echt superglad en irritatievrij. Het scheerresultaat is toch wel net als mijn slant, 2 passes echt SUPERGLAD! Wel de nodige plekjes opengehaald helaas, maar verder wel prachtig glad. Blokje aluin over het gezicht gehaald en daarna die heerlijke Bergamotto Neroli ASB erover en we kunnen weer verder met de dag! Fijne Zaterdag allemaal!
michigalex Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Vanochtend m'n eerste shave met de DOVO Bismarck. Weer alleen alles WTG gedaan en ging weer lekker. Aftershave prikte maar op paar kleine plekjes. Ik moet nog wel steeds wennen dat ik de lather wat dunner maakt, omdat deze wat opdroogt op m'n gezicht. Neem nu nog lekker (te) veel tijd met de straight. Ook haal ik de Bismarck volgende keer nog over spanriem. Want kan nog wel wat scherper. Was zeer licht trekkerig.
donnie Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Wat een waanzinnig mooi mes michigalex! Bevalt hij goed?
Mars Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Dat was mijn eerste Palmolive ervaring. Makkelijke zeep maar niet mijn geur. Dus voorlopig diep in de kast
michigalex Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 De eerste keer is zeker goed bevallen, maar kan er nog niet goed over oordelen omdit m'n 8e keer met straight was. Mooi is tie zeker
timmert26 Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Weishi TTO Voskhod palmolive nivea anti-irritatie asb axe aftershave De voskhod is echt heerlijk! Scherp maar niet te! De palmolive klopt makkelijk op maar volgens mij vind mijn tere huidje het niet echt jovel. Volgende shave maar eens 2e ronde voor de voskhod samen met tabac of BdF. Gister de feathers gebruikt en die vond ik nog iets te scherp met mijn huidige techniek, maar als gevolg aardig wat bloedpuntjes. Ik bewaar de andere 2 feathers wel tot mijn techniek optimaler is. Tevens vind ik de weishi stukken fijner scheren dan de Rimei. Al met al een dfs!
Johan Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Feather Popular krabber, met een Personna Platinum Chrome mesje Omega 10019 "Trekpleister" kwast Arko zeep Nivea Sensitive aftershave Patrick "fragrances of Ireland" eau de cologne De Patrick EdC heb ik ooit eens uit Dublin meegenomen. Een lekker houtachtig en kruidig luchtje.
steefmobiel Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Vanmiddag was ik de gelukkige ontvanger van 2 vintage scheermessen, die ik overgenomen heb van buffel. Na de messen even bewonderd te hebben, heb ik ze opgeborgen voor de avond scheerbeurt. Want natuurlijk wilde ik deze 2 even testen. Het is altijd leuk om je te scheren met de snede van iemand anders, om eens te kijken waar je eigen werk staat. Vooral ook omdat ik maar zelden slijp. Op naar de scheerbeurt. douche castorolie semogue 620(nog steeds aan het wennen, maar wordt al beter) TFS neroli strong ERN crown & sword(eerste pass wtg) C.v.Heljestrand no.4(tweede pass xtg) aluin 4711 splash loreal hydra De eerste pass ging niet helemaal super, want ik had een iets te nat schuim(de 620 houd steeds meer water vast). Daardoor gleed het mes niet zo lekker als dat ie zou horen te doen. De tweede pass ging wel heerlijk nu het schuim iets opgedroogd was. Deze 2 messen zijn geen miskoop en daar ga ik nog een hoop leuke scheerbeurten aan beleven. De komende weken gaan deze in ieder geval in hoge rotatie. Dank aan buffel voor deze mooie scherpe messen en de tube proraso sandelwood die ik erbij kreeg. mvg stephan
marco Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 Vanmorgen: BdF Raffinato Vero Lord s625 HEMA mesje (3*) Aluin Floïd black Wat scheert zo'n hema mesje eigenlijk lekker. Ook na 3 keer nog. Ik hoop dat ze ze nog lang blijven voeren.
donnie Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Grappig dat jij het hema mesje fijn vind, ik heb hem na 1 keer gebruiken weggegooid, dramatisch trekkerig was hij op mijn huid...
Recommended Posts