Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deze krabber zit eraan te komen, mits er voldoende animo is via kickstarter. Ik heb de 3D plastic versies getest, en was uiteindelijk redelijk onder de indruk. Kickstarter project, meer info is HIER te vinden.

Overigens zal het geen goedkope krabber worden, denk aan €200+  voor een versie met 1 basisplaat en 1 greep. Er zijn 3 platen en 2 grepen mogelijk straks.

spacer.png

Overigens zijn er her en der ook al eerste testen te lezen van eerste RVS versies en die beloven veel goeds! Dus voor de krabber liefhebbers, ik zou het zeker in de gaten houden. En nee..... ik heb geen banden met deze Zweedse maker.

spacer.png

• I like it 6
Posted
5 uren geleden, bartje-p zei:

Deze krabber zit eraan te komen, mits er voldoende animo is via kickstarter. Ik heb de 3D plastic versies getest, en was uiteindelijk redelijk onder de indruk. Kickstarter project, meer info is HIER te vinden.

Overigens zal het geen goedkope krabber worden, denk aan €200+  voor een versie met 1 basisplaat en 1 greep. Er zijn 3 platen en 2 grepen mogelijk straks.

spacer.png

Overigens zijn er her en der ook al eerste testen te lezen van eerste RVS versies en die beloven veel goeds! Dus voor de krabber liefhebbers, ik zou het zeker in de gaten houden. En nee..... ik heb geen banden met deze Zweedse maker.

spacer.png

• I like it 2
  • Thanks! 2
  • 1 month later...
Posted

Ik ben ook benieuwd ik heb gekozen voor de combo spiral handvat/standaard plate nu maar hopen dat het geen “zepert” is.

• 3 months later...
Posted

571DFCBB-B17A-4008-830A-B50F58C7D932.thumb.jpeg.b2d62476a222d3dfc68ab5f198d2e04e.jpegFD523877-9F4A-4258-9102-48F24F042624.thumb.jpeg.66a86040749e435eb33f55d74f85e632.jpeg

Vandaag mijn Freyja binnen gekregen met enkel de standaard configuratie en hieronder mijn 1e ervaringen:

-De topcap heeft nog heel licht wat markeringen ik had een “Full polish” mooier gevonden ja ik heb hun berichtje wel gelezen maar voor een mes van dit caliber had dat wel gemogen imo.

-Qua scheergedrag vind ik em redelijk vergelijkbaar met bv een Razorock daily smooth+ en valt voor mij in de categorie “autopilot”/“daily driver”.

-Scheert soepel en de beharing van enkele dagen was met 2 rondjes eraf..

-All met al een erg prettig mes maar wel beetje overpriced imo.

-De milde plate had voor mij te mild geweest schat ik in.

-de meest agressieve plate had ik er achteraf wel bij willen hebben maar goed wie weet komt dat nog wel eens.

• I like it 7
  • 3 weeks later...
Posted

Begrijp me niet verkeerd hè een fijn mes hoor maarre 603,79 is wel wat kruidig imo.

• Agreed 2
  • Haha 1
Posted
2 uren geleden, Ric325i zei:

Begrijp me niet verkeerd hè een fijn mes hoor maarre 603,79 is wel wat kruidig imo.

Dat mag gezegd worden.

• I like it 1
Posted

Ik word al zenuwachtig van de € 361,79 van de essential set......

• Agreed 1
Posted

Nou ja ik heb dus de essentiel set met standaard basisplaat want een medium setting past vaak wel bij mij en ik moet eerlijk zeggen dat de prijs ook heeft meegewogen bij die keuze. Nu is het echt wel een prettig met maar ik zag dat exclusief verzenden als aanvulling een efficiënte basisplaat weer 144 euro zou gaan kosten tja dat ga ik dus niet doen.

Voor dat geld koop ik wel weer wat anders erbij daarnaast is mijn collectie ondertussen breed genoeg .

• I like it 2
Posted

de prijs is hoog maar ook ergens wel begrijpelijk

voor het complexere ontwerp zijn er meer handeling voor de cnc nodig, wat dan weer hogere kosten betekend. productie in europa is niet goedkoop.
en word  workshop in polen grbruikt dus extra kosten in verzenden en productie.

een RVS lambda athena is 350eur is dan well een mirror polish en met een solide houten doos.
Atlerier Durdan " Le Maurice" gaat voor 312eur met Machined finish.     

durdan heeft zijn eigen workshop.

het ligt dus niet ver van de Europese ambtgenoten.

Tatara weet de prijzen relatief laag te houden voor europese begrippen die worden ook in europa geproduceerd  een koopje :p voor 174eur.

ik ken niet alle europese fabrikanten maar ik vermoed dat de meeste prijzig zullen zijn

Stando is wel nog wat goedkoper die maakt ze dan ook  zelf.

veel anderen laten het in china produceren wat vaak al de helft scheelt. (verder niks mis mee) Alpha Shaving. alysworth  o.a.

maar het is waar goedkoop is het niet zeker niet voor een RVS razor.

al verwacht ik dat binnenkort alles een flink stuk duurder gaat worden en blijven.

het is een prima razor maar zoals met veel dingen "diminishing returns" (net als bij hifi)

ook ik ben ondertussen wel verzadigd als het om razors gaat zeker met een scheerfrequentie van 2-3 scheerbeurten per week komen ze all niet allemaal aan bod

• I like it 3
Posted

Eerlijk? Voor dit geld had ie minimaal een mirror finish moeten hebben imo daarnaast vind ik de topcap minder mooi afgewerkt van mijn Razorock Daily smooth+en dan denk ik 604 euro serieus?

Nogmaals blijft verder een fijn scheermes en door dit design spoelt ie iets makkelijker uit dan de Daily smooth+ bv…

• I like it 1
Posted

604 is voor een volle set niet voor een enkele razor maar het helpt voor de dramatiek :D

de keuze om geen mirror finish te doen heeft o.a met tolerancies te maken daar is bewust vor gekozen

. ze doen nu een electro finish. i mag m terug sturen voor een gratis update, maar dat ga ik niet doen..

ik snap dat je het duur vind het is ook duur  een mes dat 10 keer zo duur is zal niet 10 keer beter scheren zo werkt dat met alle luxe artikelen

in europa te produceren zeker als starter in 2025 zonder eigen workshop is niet goedkoop.

een niche product zal altijd duurder zijn dan iets wat op grotere schaal word geproduceerd door een bedrijf met zijn eigen wekplaats.

niemand hoeft meer uit te geven dan dat ie wil er is niks mee met een Muhle R89 of  merkur 34C voor een paar tientjes

een mes dat 10 keer zo duur is zal niet 10 keer beter scheren zo werkt dat met alle luxe artikelen en hardware

• I like it 1