Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zag dat ik (vandaag) al 3 jaar op Shaving Society zit, maar dat ik nog nooit wat in het Welkom forum heb geschreven. Volgens mij ben ik in 2022 meteen begonnen met vragen te stellen in plaats van me netjes aan de etiquette te houden en me voor te stellen.

Anyway, als ik eerlijk naar mezelf kijk, dan ben ik eigenlijk helemaal niet zo'n scheerfreak. Het is gewoon iets dat erbij hoort. Ik hou geen statistieken bij hoe vaak ik met mesjes doe en met potten scheerzeep, geef geen honderden Euro's uit voor een kwast en ik zoek niet op Marktplaats naar antieke krabbertjes. Ook heb ik bijvoorbeeld maar vijf kwasten en zes krabbers in huis. ;)

Hoe het natscheren bij mij begonnen is is eigenlijk per ongeluk zo gekomen. Mijn vader werkte bij Philips en had dus altijd het nieuwste scheerapparaat in huis. Elektrisch scheren, dat was voor mij normaal, en ik heb thuis nooit scheerzeep of een scheermes gezien. Zelf heb Ik me dus ook een hele tijd elektrisch geschoren, want ik wist niet beter! Pas toen ik ergens op vakantie was waar mijn scheerapparaat niet werkte, was ik gedwongen een krabber en een bus scheerschuim te kopen. Dat beviel beter, en ook dat heb ik een hele tijd volgehouden, totdat ik vele bussen scheerschuim later - ondertussen was het al deze eeuw - eindelijk op het idee kwam ook eens scheercrème en een kwast aan te schaffen. 

En zelfs daarna heeft het een hele tijd geduurd voordat de tweede krabber kwam, en ik continu meerdere zepen in huis had waar ik uit kon kiezen. Maar ik ben geen verzamelaar hoor! Momenteel heb ik hooguit een dozijn verschillende zepen en aftershaves in huis. Ik ben geen scheerfreak!

Aan de andere kant, als iemand aan me vraagt hoe ik me scheer, en ik zeg dat ik een kopsopper ben, dan krijg ik vreemde blikken. Dus ik ben al niet meer zo normaal als ik dacht.

• I like it 5
  • Haha 4
Posted

Altijd leuk om wat extra info te lezen. Dat er bij iedereen een steekje los zit moge duidelijk zijn. Ik ben zeker ook geen verzamelaar, maar wil wel nogal eens wisselen van collectie. Hoewel dat ook steeds minder wordt, op enig moment weet je wel ongeveer wat je prettig vindt.

• I like it 1
  • Thanks! 1