Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik weet niet of jullie dit ook meemaken: je gebruikt na ruime tijd weer een scheerzeep, mesje, aftershave… die je al een tijdje niet meer gebruikt hebt omdat je ze niet zo aantrekkelijk vond ruiken en/of werken en plots merk je dat het eigenlijk toch allemaal reuze meevalt. Mij overkwam dat enkele dagen geleden met de zeep van TOBS Jermyn Street, die ik wat uit het oog verloren was, vooral omdat - dacht ik - het niet zo makkelijk was er een goed schuimpje van te kloppen. Maar wat een verrassing vorige donderdag: prachtig schuim, prima geur, lekkere scheerbeurt. Het omgekeerde gebeurt soms ook: je favoriete zeep die plots minder aantrekkelijk is dan je dacht, een mesje dat je hoog aansloeg dat plots minder presteert, een aftershave die minder prettig is dan je vermoedde. Ik denk nu dat dit komt omdat ik bepaalde zepen en andere producten te vaak beoordeel op hun allereerste gebruik, zonder ze uitvoerig aan de tand te voelen en te kijken of het eerste positieve of negatieve gevoel wel blijvend is. 
Daarom ben ik afgestapt van mijn gewoonte dagelijks te wisselen van scheerzeep enz. En in plaats daarvan mijn scheerspullen een week de tijd te geven om zich te bewijzen. Ik ga mijn combo’s nu minstens eens een week onafgebroken gebruiken om te zien wat ze precies voor me betekenen en pas daarna wisselen. In SvdD zal ik dus de volgende tijd niet meer dagelijks te zien of te lezen zijn, maar op maandag geef ik daar mijn combo-van-de-week aan.

Benieuwd of mijn nieuwe tactiek ook nieuwe inzichten oplevert.

• I like it 4
Posted

Goed streven, hou ons maar op de hoogte. Ik merk wel dat op de lange termijn er ook hier favorieten overblijven, die zich langere tijd en in meerdere seizoenen meerdere malen bewezen hebben.

• I like it 1
Posted

Met zepen komt het vaak wel goed ik vind TOBS trouwens erg fijn in gebruik schuimpje is snel geregeld.

Ik ben begonnen om bij te houden welk mesje ik wel of niet een succes vond in een scheermes. Ik heb zoveel verschillende merken/type scheermessen en mesjes dat ik vergeet welke combinaties ik prettig vond.

Zeker bij agressievere scheermessen kan het mesje zelf aardig verschil maken vind ik.

• I like it 1
Posted

Ik scheer vaak met een scheermes combinatie tot het mesje klaar is en kies dan een nieuwe combinatie waar op dat moment mijn gevoel naar uitgaat.

Ik zit met 1 potje scheerzeep al richting het einde dus die probeer ik leeg te harken en daarna wissel ik weer wat tussen de zeep combinaties.

• I like it 1
Posted
Op 20-10-2025 om 18:29, Tati1050 zei:

Ik ga mijn combo’s nu minstens eens een week onafgebroken gebruiken om te zien wat ze precies voor me betekenen en pas daarna wisselen. In SvdD zal ik dus de volgende tijd niet meer dagelijks te zien of te lezen zijn, maar op maandag geef ik daar mijn combo-van-de-week aan.

Goed idee. Dit ga ik vanaf volgende week óók doen!

• I like it 2
Posted

Ik ben de laatste tijd ook wat meer bezig met minder te variëren tijdens de werkweek. En eigenlijk bevalt mij dit prima. 

• I like it 3