Ric325i Posted September 4, 2025 Posted September 4, 2025 Vandaag binnengekomen en gelijk maar mee geschoren. Eerst een paar plaatjes: -zonder mesje. -met een mesje erin. -foto vanuit een andere hoek. 7
Ric325i Posted September 4, 2025 Author Posted September 4, 2025 Het mes is er in de uitvoeringen: -Daily smooth standaard en + -Daily grooved standaard en + -Daily OC standaard en + De kop heeft een beetje “Henson” looks Exacte specs zijn mij onbekend maar ik had vernomen dat de Daily Smooth + in de catagorie “mild/medium” valt en om die reden voor de + uitvoering gekozen. 1
iwan073 Posted September 4, 2025 Posted September 4, 2025 Beetje vijlen en er hoeft geen mesje meer in 3
Ric325i Posted September 4, 2025 Author Posted September 4, 2025 Nu heb ik ooit een Henson medium gehad en eigenlijk vrij snel weer weggedaan want ik kon er niet direct echt vriendjes mee worden (achteraf had ik em wellicht langer een kans moeten geven maar goed). De naam Daily smooth is precies goed gekozen imo want ook de + versie zie ik mezelf dagelijks gebruiken en smooth in gebruik is ie zeker! Mijn eerste bevindingen: -“smooth” in gebruik -voelt in gebruik heel veilig/niet agressief aan maar is zeker efficiënt -Fijn mes om mee te scheren. Ik snap dat men de neiging heeft om een vergelijk met een Henson te maken op basis van uiterlijk maar ikzelf vind de Razorock veel prettiger scheren. 17 minuten geleden, iwan073 zei: Beetje vijlen en er hoeft geen mesje meer in Maar toch is ie efficiënt … 2
Ric325i Posted September 8, 2025 Author Posted September 8, 2025 Vandaag voor de 3e keer de Daily smooth+ gebruikt en ik ben fan! Bij de aanschaf had ik wat keuzestress in de zin waar kies ik voor Standaard of + Plate ? Smooth of grooved versie ? Ik vind de naam Razorock Daily goed gekozen omdat ik em echt wel geschikt vind als “Daily driver” al zou die ook goed in de categorie “autopilot” geplaatst kunnen worden ondanks dat dit de + versie is. Sterker nog ik vraag me af of de standaard plate stiekem net niet te mild zou uitvallen voor mij met mijn baardgroei die ik als gemiddeld zou classificeren. 3
Ric325i Posted September 12, 2025 Author Posted September 12, 2025 “If you dont respect the razor it wil bite”. Vandaag de Daily smooth+ geprobeerd met een Feather mesje nu vind ik die doorgaans nogal eens te scherp/ruw aanvoelen op de huid en vandaag een kleine prijs betaald in de vorm van een sneetje. De smooth+ geeft gewoon veel vertrouwen en vandaag bleek dat een feather erin gewoon voor mij niet de combo is net als bij veel andere messen trouwens. Ach ik heb het wel geprobeerd. 6
Ric325i Posted December 6, 2025 Author Posted December 6, 2025 Na mijn positieve ervaring met de Daily smooth+ heb ik ook de DOC standaard aangeschaft en in dit topic post ik gewoon wat ervaringen. Ik vond de DOC wel wat aparts hebben dus ik moest em hebben. Nu heb ik niet veel OC scheermessen of basaplate varianten liggen maar mijn ervaring is wel dat ze net wat agressiever scheren dan een closed comb combinatie. Zojuist mijn 1e scheerbeurt achter de rug met de DOC en de scheerervaring was in ieder geval (heel) positief en de combinatie met een Gillette blue mesje had geen moeite met een aantal dagen aangroei ,ik vind het na 1 scheerbeurt lastig om te zeggen hoe de DOC standaard zich verhoud tot de Smooth+ qua effectiviteit (DOC is iets effectiever gok ik)maar 1 ding is zeker beide varianten scheren echt smooth. De DOC variant voelde op geen enkel moment risicovol aan. To be continued… 5
bartje-p Posted December 7, 2025 Posted December 7, 2025 Ik heb ooit de RR Sloc gehad, was ook een prime DOC type krabber. Overigens vind ik dit echt verreweg de lelijkste krabber die ik de laatste tijd gezien heb, maar dat geheel terzijde (smaken verschillen). Belangrijkste is, is dat die lekker scheert voor je! Hou ons maar op de hoogte van je bevindingen. 1
Pim 2 Posted December 7, 2025 Posted December 7, 2025 18 minuten geleden, bartje-p zei: Overigens vind ik dit echt verreweg de lelijkste krabber die ik de laatste tijd gezien heb, maar dat geheel terzijde (smaken verschillen). Heh... Ik merkte dat uiterlijk ook wel op, maar bij mij is de eerste gedachte meteen, "hoe zou die in de hand liggen, heeft die een goede grip" in plaats van "die ziet er mooi of lelijk uit"! 1
Ric325i Posted December 7, 2025 Author Posted December 7, 2025 30 minuten geleden, bartje-p zei: Ik heb ooit de RR Sloc gehad, was ook een prime DOC type krabber. Overigens vind ik dit echt verreweg de lelijkste krabber die ik de laatste tijd gezien heb, maar dat geheel terzijde (smaken verschillen). Belangrijkste is, is dat die lekker scheert voor je! Hou ons maar op de hoogte van je bevindingen. Hij is elk qua looks anders dan de meeste krabbers en ik vind em juist wel wat hebben. Hij ziet er agressiever uit als dat ie scheert. Als ik de kop los had kunnen kopen bij Rasoi had ik dat wellicht gedaan echter tja dit handvat hoort er wel bij… Het handvat van mijn Overlander bv vind ik ook niet het mooiste maar goed zo in het geheel past ie er wel bij en dat geld voor mij ook een beetje voor de scheermessen van Tatara ze schijnen heel fijn te scheren maar de serie handvaten is ook niet mijn smaak en toch sluit ik niet uit dat ik er een keer 1 opraap gewoon omdat het kan. 1
Ric325i Posted December 7, 2025 Author Posted December 7, 2025 24 minuten geleden, Pim 2 zei: Heh... Ik merkte dat uiterlijk ook wel op, maar bij mij is de eerste gedachte meteen, "hoe zou die in de hand liggen, heeft die een goede grip" in plaats van "die ziet er mooi of lelijk uit"! Hij is minder “grippy” dan de meeste handvaten omdat de knurling ontbreekt maar omdat er hoogte verschil zit in de moer achtige delen van het handvat glijd ie niet uit mijn handen. (Nog maar 1 scheerbeurt gehad hè..) 1 1 1
Ric325i Posted December 8, 2025 Author Posted December 8, 2025 Vandaag 2e scheerbeurt (2 dagen groei) voor de DOC standaard waarbij ik wederom denk dat de OC iets meer “bladefeel” heeft en iets pittiger is dan de Daily smooth+ uitvoering. Beide scheerbeurten heb ik een pre shave gebruikt en met 2 passes was de snuit weer glad. 6
Ric325i Posted December 8, 2025 Author Posted December 8, 2025 en zo ziet ie eruit met een wat meer standaard Razorock greep. ik heb (geloof ik) alle Razorock greepjes nu in de collectie ,vind ik de cybergreep de mooiste? Nee dat niet maar hij moest er wel bij zitten. Vandaag ook nog gelijk op de grip en ja met zeep aan de vingers wordt ie snel wat gladder maar er valt goed mee te werken. 3
Ric325i Posted March 30 Author Posted March 30 Vandaag met de Razorock Doc geschoren icm een Personna mesje was weer een prima scheerbeurt en 2 rondjes waren genoeg. Niet per se een daily driver imo maar als je om de paar dagen scheert en je hebt wat stugger haar is ie wel prettig in gebruik. Voelt vertrouwd aan maar blijft een OC… 5
Recommended Posts