Lars Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Goedenavond Heren, Ik zal me maar even voorstellen. Ben sinds kort begonnen met het scheren met een safety razor. De keuze hierop is gevallen doordat van het scheren met een fusion mesje steeds meer irritatie kreeg. Na een hoop gelezen te hebben leek het me dus het beste om over te stappen op een double edge safety razor. Een scheerkwast gebruikte ik al dus dat was niets nieuws onder de zon. Mijn eerste indrukken tot nu toe na 3 scheerbeurten (met een bijgeleverd mesje, hier heb ik dus nog niet in kunnen varieren) zijn positief. Ietwat trekkerig soms, maar dat zal te wijten zijn aan mijn techniek. Ik merk ook dat ik er meer tijd voor uit trek dan normaal het geval was, scheren wordt zo zelfs leuk en zorgt voor een authentiek gevoel. Cheers
DoubleB Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Welkom! Welk mesje was er bijgeleverd? Probeer eens een aantal mesjes, kan een hoop schelen!
Tim Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Welkom op het forum veel plezier met lezen over allerhande sorten mesjes kwasten zeepjes en scheer technieken. Gr tim
pjdevos Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Hey Lars, welkom. Als je mesje trekt, kan het techniek zijn, maar ook het mesje. Iedereen heeft een favoriet (en het tegenovergestelde). Lekker proberen.
jwderks Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Welkom Lars en veel lees en scheer plezier.
talibeard Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Welkom Lars en veel (scheer)plezier hier!
Lars Posted December 22, 2013 Author Posted December 22, 2013 Allen bedankt voor het warme welkom Het bijgeleverde mesje was een rimei (bijgeleverd bij een houder van hetzelfde merk), dacht begin eerst maar is met een goedkope houder en dan kijken we wel of het bevalt. En tot op heden hoor je mij er niet over klagen. Andere soorten zijn op het moment onderweg : Gillette super blue's en derby's
marzman Posted December 23, 2013 Posted December 23, 2013 Andere soorten zijn op het moment onderweg : Gillette super blue's en derby'sZijn dat Chinese Super Blues? Die mesjes en Derby's zijn niet scherp, mischien zelfs minder scherp als het Rimei mesje. Bij Hema kun je makkelijk een doosje op het oog merkloze mesjes kopen. Die zijn wel wat scherper, maar er zijn nog veel meer mesjes om te ontdekken
Lars Posted December 23, 2013 Author Posted December 23, 2013 Andere soobestellen op het moment onderweg : Gillette super blue's en derby'sZijn dat Chinese Super Blues? Die mesjes en Derby's zijn niet scherp, mischien zelfs minder scherp als het Rimei mesje. Bij Hema kun je makkelijk een doosje op het oog merkloze mesjes kopen. Die zijn wel wat scherper, maar er zijn nog veel meer mesjes om te ontdekken Hey marzman, de Chinese inderdaad. Ik zal binnenkort wel even een samplepack bestellen ergens om te zien wat nou het beste bevalt. In ieder geval bedankt voor de input!
talibeard Posted December 23, 2013 Posted December 23, 2013 Zijn dat Chinese Super Blues? Die mesjes en Derby's zijn niet scherp, mischien zelfs minder scherp als het Rimei mesje. Bij Hema kun je makkelijk een doosje op het oog merkloze mesjes kopen. Die zijn wel wat scherper, maar er zijn nog veel meer mesjes om te ontdekken Mee eens, de Derby's en de Chinese Super Blues horen niet bij de scherpsten thuis. De mesjes van de HEMA zou ik inderdaad zeker proberen, een prettig middle-of-the-road mesje dat je gewoon nog in de winkel kunt kopen ook. Ze komen uit Israël en worden o.a. ook als Personna verkocht.
Recommended Posts