Jump to content

Recommended Posts

Posted

8D68007B-D7EE-40ED-A52B-4CA4D7E5C696.jpeg.45703d10a32572d51295d080eac7dc8e.jpeg- Razorock Game Changer 0.84P - Feather New Hi Stainless - Oumo “Shaving Society” ST-1 26mm - Stirling Baker Street - 

• I like it 15
Posted

Kwast: Edwin Jagger Silvertip Fibre (m)

Creme: Hawkins & Brimble

Krabber: Edwin Jagger DE89

Mesje: Bijgeleverde Feather Hi Stainless (2)

Aftershave: Nivea Sensitive Cool

Zelfde als vorige keer. Kan nu echt zeggen dat de DE89 toch een tandje agressiever is dan de Muhle R89. Heb ook externe bevestiging. De Edwin Jagger heeft een iets grotere "Blade gap".  

• I like it 13
Posted

54728217931_1d0a6490a2_b.jpg

Scheerbeurt van de Dag - Maandag 18 augustus 2025

• Soap: Crabtree & Evelyn - Sienna Shave Soap
  • Brush: Semogue SOC Cherrywood Sylver Synthetic 24mm 
  • Razor: Edwin Jagger DE89 'Barley'  
  • Blade: Treet Falcon
  • Aftershave: Nivea Men Aftershave Balm

Vandaag maar eens de Sienna uit de kast gehaald. Wat een heerlijke geur blijft dit zeg.

• I like it 14
Posted

Goedemorgen allemaal,

Tatara Masamune OC

Wizamet Super Iridium #4

Zenith 80B XSE

House of Mammoth "Hygge" zeep en AS

IMG202508180901562.thumb.jpg.efa61644b72cf5751db774dad1f6f0bb.jpg

@ iwan073 die Sienna was mijn eerste "echte" scheerzeep, heb er nog steeds een klein restant van liggen en absoluut een lekkere geur. Zeep zelf vind ik maar matig maar heb uuuuuuren lang (met veel genoegen) die geur geroken!

• I like it 12
  • Agreed 1
Posted

Edwin Jagger DE87 met Tiger Platinum (4)

Edwin Jagger Best Badger

Penhaligon's Bayolea zeep

Penhaligon's Bayolea AS gel

spacer.png

• I like it 13
Posted
2 hours ago, Chay_1974 said:

Kan nu echt zeggen dat de DE89 toch een tandje agressiever is dan de Muhle R89. Heb ook externe bevestiging.

Ik heb de DE87 maar het verschil in naamgeving schijnt alleen in de handvatten te zitten, de kop is volgens externe berichten hetzelfde maar wordt als relatief mild beschouwd meen ik. Prima kop overigens 😁

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted
5 minuten geleden, Galf zei:

Ik heb de DE87 maar het verschil in naamgeving schijnt alleen in de handvatten te zitten, de kop is volgens externe berichten hetzelfde maar wordt als relatief mild beschouwd meen ik. Prima kop overigens 😁

Ik ken die verhalen ook. Maar als je Muhle en de Edwin Jagger naast elkaar vergelijkt, kun je al zien dat het verschillende koppen zijn. Het scheelt niet veel, maar bij mij merkbaar. 

Ben het met je eens dat het prima koppen zijn.

• I like it 2
Posted

Tatara masamune

Pol silver super iridium (3)

Omega 6210

Myrsol emulsion pre

GFT rose

Nivea sensitive ASB

Beaufort Fathom V EDP

IMG_0559.jpeg

• I like it 11
Posted
2 hours ago, Galf said:

bladegap van muhle zou rond  de 0.45 en de edwin Jagger rond de  0.7 liggen.

Het Schijnt zo'n oude Fabel te zijn dat ze hetzelfde zijn.

volgens onderstaand filmpje weten zowel de mensen bij Mühle, als bij Edwin Jagger niks van een Samenwerking die ze ooit zouden hebben gehad.

Tegenstrijdig was wellicht het bericht op Sharpologist waarin werd beweerd dat dezelfde tooling is gebruikt of iets dergelijks.

althans, in de huidige tijdlijn. ( ik kom uit de tijdlijn waar het "fruit of the loom" logo wel een hoorn achter het fruit had. in de huidige tijdlijn zou dat nooit zijn geweest zegt men)

• I like it 1
Posted

@ Julyan heeft in jouw tijdlijn het Monopoly Mannetje wel of geen monocle? En het A-Team busje? Helemaal zwart met rode streep? Of grijs met zwart en rode streep?

En C3PO, zilveren been of helemaal goud?

• I like it 1
Posted

@ iwan073 monopoly euh eenoog glas toch?

A team? durf het niet te zeggen. het busje was sowieso zwart.

ik had nooit star wars speelgoed. ik had voornamelijk Transformers

"Mandela effect"

de rest ben ik geloof ik vergeten

Posted

@ Julyan  ik had in al die jaren nog noooooit gezien dat C3PO een zilveren been had. 

En 300% zeker dat het A-Team busje helemaal zwart was met rode streep.

• Haha 1
Posted

Zz3te05.jpeg

Prettige avond nog iedereen.

Zwart met rode streep

Haat nog steeds monopoly dus geen idee. 

Volledig goud voor zo ver ik me kan herinneren.

• I like it 10
Posted

Razor: Razor: Merkur 34 HD INOX
Blade: Merkur
Soap: Cella shaving soap Buongiorno al Sandalo
Brush: Razorock Plisoft 400 
Aftershave: Alepia Pierre d’alun
Aftershave: Cella pre shave gel Buongiorno al Sandalo
Aftershave: Cella aftershave cream antiaging Buongiorno al Sandalo

• I like it 9
Posted
9 hours ago, Julyan said:

Het Schijnt zo'n oude Fabel te zijn dat ze hetzelfde zijn.

Ik had het niet over Mühle vs Edwin Jagger maar over de EJ DE87 (mijn gereedschap vandaag) vs de DE89 van de scheerbeurt van @ Chay_1974 , wellicht had ik iets duidelijker kunnen zijn.

Van in ieder geval een aantal uit die EJ-serie zijn de heads gelijk en bepalen de verschillende steeltjes ook meteen de prijsverschillen onderling. 

Overigens staat mij vaag iets bij dat er wel familiebanden zijn (of waren) tussen oprichters/bestuurders van beide bedrijven; theoretisch is dat ook een soort van samenwerken. (Maar mijn geheugen kan het mishebben, zo dacht ik dat ik van rijke komaf was maar ben ik in praktijk trans-financieel omdat ik geboren ben in een arm lichaam).

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

BA702E05-DC78-48DC-91FD-2C045E5B64AE.jpeg.532a21f34b1f6b8849906a4dc84edb87.jpeg

- Razorock Game Changer - Feather New Hi Stainless - Oumo Defender Emperor E-3 27mm - Gentleman’s Nod Sidama -

• I like it 13
Posted

Alpha Shaving Bandit,
Klar Kabinett,
Tedalus Velocity One,
Treet Black Beauty (1),
Rozenwater,
Weleda aftershave balm.

IMG_20250819_084627_1.thumb.jpg.ea5083b09aa4cef291d88a08755c52a9.jpg

• I like it 10
Posted

SvdD: 19/08/2025

Razor: Blackland Vector
Blade: Feather Artist Club Professional (SE), 6th use
Brush: Simpson Trafalgar T3
Bowl: Kikier Ceramic Bowl
Preshave: Phoenix Artisan Accoutrements  The Cube 2.0 Scentless Soap
Soap: TFS Barbose Pomeriggio Croap
Aftershave: TFS Barbose Pomeriggio Aftershave
Additional Care: Osma Aluin
Additional Care:  Koud Water

Prettige dag !

• I like it 12
Posted

Puma 19

Zenith boar

Myrsol emulsion pre

Timmermann red

Arko ASB

M.A.Barrois Ganymedes EDP

IMG_0563.jpeg

• I like it 11
Posted

54729892157_0a625a82ff_b.jpg

Scheerbeurt van de Dag - Dinsdag 19 augustus 2025

• Soap: Acca Kappa - 1869 Almond Shaving Soap 
  • Brush: Semogue Pegasus Tortoiseshell Alchemy1 Synthetic 26mm  
  • Razor: Merkur 34C Satin Finish
  • Blade: Merkur Super Platinum
  • Aftershave: Nivea Men Aftershave Balm

Zoals gewoonlijk maak ik altijd een foto en plaats mijn Scheerbeurt van de Dag al vóór ik me gedoucht en geschoren heb. Vandaag dus ook.
Maar tussen het moment van het plaatsen van de Scheerbeurt van de Dag en het daadwerkelijke scheren is mijn nieuwe Merkur 34C binnengekomen.

Nét op tijd dus om me er gelijk mee te kunnen scheren. Vandaar deze nieuwe post.

Mooi klein meisje, met een prachtige 'Satin Finish'. Iets té klein was ik bang voor, maar dat bleek tijdens het scheren ontzettend mee te vallen.

Iets waar ik normaal nooit op let, maar toevallig nu wel naar keek, was dat het mesje ietsjes scheef zat toen ik het er in deed. Maar dat was snel verholpen.

Even wennen dat het een twee delig i.p.v. drie delig mes is. Ik maar draaien aan die kop, maar daar kwam geen beweging in. 😅

Ik snap nu wel waarom dit mes, samen met de R89 en DE89, wordt aangeraden voor beginners. Lekker mild.

• I like it 10
Posted
14 hours ago, Galf said:

Ik had het niet over Mühle vs Edwin Jagger maar over de EJ DE87 (mijn gereedschap vandaag) vs de DE89 van de scheerbeurt van @ Chay_1974 , wellicht had ik iets duidelijker kunnen zijn.

Van in ieder geval een aantal uit die EJ-serie zijn de heads gelijk en bepalen de verschillende steeltjes ook meteen de prijsverschillen onderling. 

Overigens staat mij vaag iets bij dat er wel familiebanden zijn (of waren) tussen oprichters/bestuurders van beide bedrijven; theoretisch is dat ook een soort van samenwerken. (Maar mijn geheugen kan het mishebben, zo dacht ik dat ik van rijke komaf was maar ben ik in praktijk trans-financieel omdat ik geboren ben in een arm lichaam).

Ah my bad.

ik heb 1  R89 en 2 Edwin Jaggers waarvan ik 1 "geleend" heb aan een vriend DE89 (degene met het normale handvat)
de Edwin Jagger DES89KNBLAMZ (wat een geweldige naam) heeft een korter handvat.

tot niet zo lang geleden dacht ik zelf ook dat de kop hetzelfde was, maar had ik nooit echt de moeite genomen om ze direct te vergelijken. de Edwin Jaggers zijn alleen voor vakanties gebruikt.

@ iwan073 en nu door naar de inox? :P

• I like it 2
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.