Dr.Paranoid! Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Geachte Leden, Even een bedankt post van mij, ik wil even kwijt dat ik het super vind dat het zo goed gaat hier. We hebben in een korte tijd een zeer hechte community opgezet waar iedereen welkom is en we veel van elkaar kunnen en hebben geleerd. Dus hierbij: Bedankt! Even voor jullie uitleggen wat er op de achtergrond gebeurd is: - We hebben gehad over eigen scheer producten, om commercieel te gaan als forum, dit was aan de mods voorgesteld waarbij de stem merendeels negatief was. Mocht dit positief zijn geweest dan was dit voorgesteld aan jullie aangezien we nog steeds een onafhankelijk forum zijn / willen blijven waarbij de mods + leden beslissen wat er gebeurd! - We doen redelijk vaak kleine technische verbeteringen af gaande van de feedback + bug fixes die jullie waarschijnlijk niet eens merken - Er is weinig "gezeur" achter de schermen, de eerste en het enige lid waar we over aan het discusseren waren wat we er mee aan moesten heeft inmiddels zijn activiteiten gestaakt op het forum. - De weg geef acties zijn heel even heel hard gegaan en staan nu even stil, wel hebben we nieuwe ideeen en leuke nieuwe members die daarin mee kunnen en willen werken Wat er op de voorgrond gebeurd: - We hebben ons eerste internationale lid! Best uniek voor een nederlandstalig scheerforum, er cool dat hij alles met google translate doet en in het engels + nederlands post! Volkomen welkom! - We hebben er een paar leden bij die eigen messen, zeeps en aftershaves maken (niet commercieel) wat erg tof is! Hopelijk kunnen we binnenkort een "Homebrew" forum maken om tips uit te wisselen over het maken en verbeteren van producten. Ook zouden we het leuk vinden om acties op het forum te houden om mensen hun homebrew producten te testen voor feedback of om te ruilen onderling Homebrew forum zou het meest gevoelig worden wegens recepten e.d., dus dit moet uitgevogeld worden of je hier bijvoorbeeld alleen in kan kijken na toestemming van een mod + een getekende NDA (non-disclosure-agreement) op zijn ergst - We hebben de 17.000 berichten aan getikt, bijna 1000 topics!, we zijn de 300 leden voorbij en 125 likes op facebook! - We hebben advertenties ingericht, waarbij als er regelmatig geklikt word (mocht je interesse hebben in een AD) de kosten van de hosting hopelijk betaald kunnen worden die nu uit eigen zak van moi komen (en met plezier, de advertenties zorgen niet voor het bestaan van ShaSoc, het geld zal altijd vanuit mij blijven komen mocht er niets binnenkomen, en de moeite/het onderhoud vanuit julie en de mods!). De geschatte inkomsten hiervan zijn zo'n 0.5 - 1 euro per dag. En wat over is na hosting kosten zal gewoon naar weg geef acties gaan voor de leden of naar de mods als bedankje! - De mods doen geweldig werk en vragen er niets voor terug, respecteer ze daarom ook (wat tot nu toe ook super gebeurd). En hiervoor gaat de hoogste (eerste) maand in advertentie inkomsten naar hun toe! Omdat het allemaal nieuw is hebben we sinds de advertenties er staan al € 38,37 binnen gehaald! Dit bedrag gaat volledig naar de moderators (exclusief ik) in de vorm van scheerproducten. Uit de vraag waar de mods zin in hadden is in de meerderheid "aftershave" uitgekomen, en tips zijn dan ook erg welkom. Iets vreemds, iets aparts, iets unieks of moeilijk verkrijgbaars, iets tof voor scheerfreaks. Ik zal dit met het uiteindelijke eerste maandbedrag aanschaffen, en zelf de porto kosten naar iedereen toe sponsoren als bedankje (ze steunen mij misschien nog meer dan jullie ). Oftewel, alles wat ik wil zeggen staat bovenaan de post: "Bedankt", jullie zijn geweldig, laten we het zo houden. Mochten jullie tips hebben plaats ze dan in feedback, of mocht je anoniem wat willen tippen PM dan een mod of administrator. Ik moest dit even kwijt. Groetjes, Emiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Top, Emiel! Hartelijk dank voor dit mooie forum en het werk dat je ervoor doet!! Aftershave en iets aparts? Koop een blok unrefined shea butter en verdeel dat. Iets anders dan de doorsnee balsem, maar o zo geweldig Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Ben blij dat er een Nederlands forum is en dat het hier niet té druk is zoals op B&B. Daar komen zoveel topics bij iedere dag, dat is gewoon niet bij te houden. En plaats je een SOTD, dan is er geen hond die 'm ziet, want 1 minuut later zijn er alweer 10 na jou geplaatst! Het voelt hier meer als een gezellig klein clubje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Prima nieuws mijne heren. Dat het mooie forum nog lang en gezellig mag bestaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Helemaal prima zo inderdaad. Mooi dat we een nederlandstalig forum hebben, maakt het voor AD's ook makkelijker omdat je nu echt tips krijgt over wat er dichtbij huis te halen valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.J. Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Excellent! Homebrew subforum: top idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Mooi! Ga zo door mensen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Inderdaad gaat het prima zo!! Ga zo door met z'n allen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik vind het geweldig dat we een actief Nederlandstalig forum hebben. Ga zo door!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Emiel, jij ook bedankt voor het opzetten van dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik vind het een geweldig forum. Ga zo door! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Goed om te horen! Ga zo door het forum is wat mij betreft een groot succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ben eigenlijk nooit op buitenlandse fora geweest, omdat dit de eerste was die ik leerde kennen. Wel zo fijn en makkelijk in mijn moers taal. Emiel en moderators bedankt voor jullie inzet tot nu toe! En op naar ons 1-jarig jubileum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik vind dit forum ook een succes, zodanig zelfs dat ik hier aanmerkelijk meer tijd door breng dan op mijn 'huis' forum B&B (waar ik misschien nog maar 25 posts heb gemaakt sinds de oprichting van Shaving Society). Een compliment terug aan de admins en mods dus die de stap gewaagd hebben om een Nederlandstalig scheerforum te starten. Dank jullie wel heren voor alle geïnvesteerde moeite en tijd om dit goed te laten werken! Ga zo door! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 - We hebben ons eerste internationale lid! Best uniek voor een nederlandstalig scheerforum, er cool dat hij alles met google translate doet en in het engels + nederlands post! Dank voor alle inspanning die dit mogelijk maakten. Is het niet wat om een sub Forum te stichten zoals het BeNeLux Area op SRP? Daar kunnen dan anderstaligen makkelijker communiceren indien ze het Nederlands niet machtig zijn, genoeg mensen hier die andere talen kennen en het maakt de drempel om lid te worden een stuk lager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik heb het hier reuze naar mijn zin, geweldig dat het zo goed loopt. Iedereen bedankt, zowel admins, mods als alle bezoekers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik vind dat het ook hardstikke goed gaat, er heerst een goede sfeer en er is helemaal niet veel om te modereren. Iedereen bedankt daarvoor. En Emiel bedankt voor het opzetten en hosten van het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ook namens mij iedereen bedankt! We hebben hier echt een gezellig vast clubje en er komen elke keer nieuwe bij. Ik heb wel eens toen ik begon op de Amerikaanse fora rondgesnuffeld, maar nooit ingeschreven. hoeft voor mij ook niet, ik heb het hier prima naar mn zin. En mocht er ooit een mod opstappen, zie dit dan meteen maar als open sollicitatie Ik ben erg veel aanwezig en zou best wel eens mee willen helpen. Bedankt heren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Emiel en moderatoren (en mede forumleden), Hartelijk dank natuurlijk ook van Lysbet en mij. Het is een forum geworden, zoals je het graag ziet. Geen gedoe, vriendelijke posts, vriendelijke, hulpvaardige reacties, geschikt voor ervaren en beginnende scheerders, leuke topics en natuurlijk een mooie manier om producten aan te prijzen en er feedback op te krijgen. Voor ons is het een fijne manier om in het Nederlands informatie kwijt te kunnen. Ik sluit me aan bij Talibeard, dat de posts op de andere fora een stuk minder zijn geworden. Het is een waardige vervanger en ik hoop dat het nog flink mag groeien met "gevestigde" topics en mooie nieuwe initiatieven. Dank en ga zo door! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik wil me graag aansluiten bij de lofprijzingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik wil me graag aansluiten bij de lofprijzingen ik ben lui, dus: +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Sluit me aan bij de vorige postings. Het is een prettige omgeving hier. Vriendelijk. Hoop dat het zo blijft en dat het uitbreid en er nog meer leden en info bij komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ik zit nog niet heel lang op dit forum, maar ben hier begonnen en vind het geweldig! Iedereen is behulpzaam en vriendelijk. Admins en mods luisteren en staan open voor suggesties. Ik spendeer meer tijd op dit forum dan op welk ander forum dan ook. Hopen dat het forum nog lang zal blijven bestaan! Ik hoop dan ook dat het zo blijft en wil jullie bedanken voor jullie tijd en inzet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Het is prachtig om te zien hoe dit zo snel zo'n fijne plek is geworden om met z'n allen onze passie voor deze hobby te delen. De gezelligheid, vriendelijkheid onder elkaar is echt mooi op te zien Iedereen bedankt voor zijn inzet om dit mogelijk te maken (en te houden), zowel admins, mede-mods als alle bezoekers van het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts