Tati1050 Posted July 24, 2025 Posted July 24, 2025 Het lijkt mijn noodlot te zijn als natscheerder: als je (eindelijk) een product gevonden hebt dat volledig aan je verwachtingen voldoet, wordt het niet meer gemaakt… het overkwam me al met de Wood&Spice-lijn van Proraso (geen scheercreme meer), met de pin-uplijn van TFS (de nieuwe versie van bv. hun Pomeriggio haalt het niet bij de ‘oude’ versie) en nog enkele andere. Omdat vier van mijn zeepjes het einde naderen, wilde ik de enige uit het rijtje die me echt beviel opnieuw aanschaffen: de Simpson Sandalwood Ultraglide Shaving Cream. Niet meer te vinden dus: als ik op zoek ga krijg ik steeds van Simpson de Bay Rum als aanbod of de sandelhout versie van Taylor of Old Bond Street. Daarom dit vraagje: heeft iemand ervaring met die sandalwood versie van TOBS? Of vindt iemand toch nog ergens een site die de Simpsonversie verkoopt? Voor alle suggesties op voorhand hartelijk dank.
Niek Posted July 24, 2025 Posted July 24, 2025 @ Tati1050 https://www.scheerwinkel.nl/search-result/scheercrème-1/simpsons-ultra-glide-scheercrème,-sandalwood-180ml-detail.html 1
iwan073 Posted July 24, 2025 Posted July 24, 2025 Bay Rum van Simpson is echt geweldig. Heb je die al geprobeerd? Sandalwood van Taylor of Old Bond Street is lekker. Vrij sterk, maar lekker 1
Niek Posted July 24, 2025 Posted July 24, 2025 @ Tati1050 https://www.dutchshavingshop.nl/product/1003786/alexander-simpson-1919-sandalwood-glide-scheercreme-soap-180ml-new 1
Pim 2 Posted July 24, 2025 Posted July 24, 2025 Ik vind Sandalwood van TOBS tegenvallen. Het ruikt kunstmatig en erg sterk en maar nauwelijks naar sandelhout. Echter, dat is puur persoonlijk, UEKAZ en ik lees op internet dat het een van hun best lopende geurlijnen is. Simpson kan ik niets over zeggen. 1
iwan073 Posted July 24, 2025 Posted July 24, 2025 De vraag is; hoe ruikt Sandalwood nou echt? Ik denk dat iedereen daar een andere mening over heeft. Ik geloof dat het eerste Sandalwood product wat je ruikt, dát de echte Sandalwood voor jou zal zijn. Zo is voor mij Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Herbal Shaving Soap dé Sandalwood. Zo hoort Sandalwood te ruiken, niet anders. Maar waneer Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream de eerste Sandalwood is die mijn buurman ruikt, dan zal dat voor hem altijd de enige echte Sandalwood geur voor hem zijn. 1
Tati1050 Posted July 24, 2025 Author Posted July 24, 2025 8 uren geleden, Niek zei: @ Tati1050 https://www.scheerwinkel.nl/search-result/scheercrème-1/simpsons-ultra-glide-scheercrème,-sandalwood-180ml-detail.html Dank voor de links! De bestelling is inmiddels onderweg. 3 1
Tati1050 Posted July 26, 2025 Author Posted July 26, 2025 Op 24-7-2025 om 23:12, iwan073 zei: De vraag is; hoe ruikt Sandalwood nou echt? Ik denk dat iedereen daar een andere mening over heeft. Ik geloof dat het eerste Sandalwood product wat je ruikt, dát de echte Sandalwood voor jou zal zijn. Zo is voor mij Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Herbal Shaving Soap dé Sandalwood. Zo hoort Sandalwood te ruiken, niet anders. Maar waneer Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream de eerste Sandalwood is die mijn buurman ruikt, dan zal dat voor hem altijd de enige echte Sandalwood geur voor hem zijn. Daar heb je volledig gelijk in. Maar het geldt voor alle geuren. Ga maar eens na hoe moeilijk het is om een geur te beschrijven. Voor mij komt de echte Sandalwood uit een potje van Simpson. Vraagje in de marge: welke aftershave gebruiken jullie na een Sandelwoodscheerbeurt (wat een woord 🫢)?
iwan073 Posted July 26, 2025 Posted July 26, 2025 @ Tati1050 ik gebruik alleen maar de Nivea Men Aftershave Balm. Fijn spul, goedkoop en een neutrale geur. Ik heb nog wat Geo F Trumper Skin Food over, maar dat gebruik ik zelden.
Niek Posted July 27, 2025 Posted July 27, 2025 @ iwan073 Moet je eens kijken: bij https://www.123schoon.nl/Persoonlijke-verzorging/Scheren/Aftershave-p13409.html 1
iwan073 Posted July 27, 2025 Posted July 27, 2025 31 minuten geleden, Niek zei: @ iwan073 Moet je eens kijken: bij https://www.123schoon.nl/Persoonlijke-verzorging/Scheren/Aftershave-p13409.html Oh netjes. Zal hem bookmarken 1
Pim 2 Posted July 29, 2025 Posted July 29, 2025 Op 27-7-2025 om 00:41, Tati1050 zei: Vraagje in de marge: welke aftershave gebruiken jullie na een Sandelwoodscheerbeurt (wat een woord 🫢)? Vrijwel altijd de bijbehorende aftershave. Als ik een andere geur AS zou gebruiken, zou die het sandelhout al snel gaan overheersen.
Tati1050 Posted July 30, 2025 Author Posted July 30, 2025 Op 29-7-2025 om 19:41, Pim 2 zei: Vrijwel altijd de bijbehorende aftershave. Als ik een andere geur AS zou gebruiken, zou die het sandelhout al snel gaan overheersen. Je kan natuurlijk altijd een AS van een andere fabrikant gebruiken. Wat bv. met de Proraso Sandalwood Red?
Recommended Posts