koenfucius Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Sbarba Stormbreaker Wizamet Super Iridium Yaqi Moka Express Dusy Kabinett Nivea sensitive balsem Na de voorbije dagen al die rozengeurtjes te zien passeren, kreeg ik er ook zin in. De Stormbreaker blijft bevestigen - sterke aanrader. 12
Tjebbe Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 RazoRock 400 Tuxedo, Speick, Paradigm Ti2, Feather (2), Speick aftershave lotion, Aloë Vera-gel. 11
iwan073 Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 18 minuten geleden, Tjebbe zei: Ik zie geen Stirling in je beschrijving, maar wel op je foto... 🤔 1 2
Levi Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 - Razorock Game Changer 0.84P - Gillette Platinum - Shavemac 26mm - Strike Gold Shave Knock Out - Een eenzijdige wedstrijd waarbij de kwast in cirkels rond de vijand danste als het ware ter voorbereiding voor de Game Changer die met linkse en rechtse stroken langs het gezicht scheerde. Na drie ronden bleef geen haar meer over en de aftershave deelde de laatste stoot uit een ware “knock out”! 9 4
iwan073 Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Scheerbeurt van de Dag - Maandag 21 juli 2025 Soap: Abbate Y La Mantia - Neroli Siciliano Brush: Semogue Pegasus Tortoiseshell Finest Badger 26mm Razor: Rockwell 6C Gunmetal Blade: Treet Falcon Aftershave: Nivea Men Aftershave Balm Geurprofiel van Abbate Y La Mantia - Neroli Siciliano Stel je voor: een wandeling door een Siciliaanse citrusboomgaard in volle bloei. Dat is precies wat de Neroli Siciliano je brengt. Het is een sprankelende en verfijnde geur, gedomineerd door neroli, de essentiële olie gewonnen uit de bloesems van de bittere sinaasappelboom. Het is fris, licht bloemig, een tikje groen, en heeft een subtiele zoetheid die niet overheersend is. Denk aan een combinatie van citrusfrisheid met een delicate, bijna honingachtige bloemige warmte. Het is een geur die energie geeft en tegelijkertijd kalmeert – perfect voor elke ochtend. Abbate Y La Mantia: Een korte geschiedenis Abbate Y La Mantia is een relatief jong, maar zeer gepassioneerd merk uit Italië, opgericht door de broers Mario en Francesco La Mantia. Hun filosofie is uniek in de wereld van scheerproducten: ze zijn de eersten die scheerzepen maken op basis van saffraan. Saffraan staat bekend om zijn rijke eigenschappen en wordt al eeuwenlang gebruikt in zowel de keuken als in traditionele geneeskunde en cosmetica. Het merk richt zich op het creëren van hoogwaardige scheerproducten met natuurlijke, vaak ongebruikelijke, maar zeer effectieve ingrediënten. Ze combineren traditionele Italiaanse ambacht met innovatieve formules, wat resulteert in zepen die niet alleen geweldig presteren op het gebied van scheerkwaliteit, maar ook de huid intensief verzorgen. Abbate Y La Mantia staat synoniem voor luxe, natuurlijke ingrediënten en een unieke scheerervaring. 10
dhr K Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Blackland Blackbird Feather (2) Omega 6210 Noxzema pre TOBS Oud Lorenzo Villoresi Atman Xaman ASB Frapin L'humaniste EDP 10
Julyan Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Weber PH Wizamet Super Iridium (1) Simpsons - trafalgar T3 Haslinger - Meeresalgen Witchhazel & Baume.be (ASB) 11
Pim 2 Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Truefitt & Hill Apsley crème en ASB (sample) Bolano synth Parker 69CR (gesloten kam) The Bluebeards Revenge (3) Die Apsley is op zich een lekker luchtje. Lastig te omschrijven; niet je gebruikelijke zeep en bloemetjes, maar meer mannelijk. Voor een Engelse gentleman. Nou ben ik alleen geen Engelse gentleman, en ik zie mezelf dan ook niet vaker hiermee rondlopen. Niks mis mee, maar het is niet mijn geur. 10
UnShaven Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Syntesi Blade: Astra Green Soap: Proraso Green Brush: Proraso Aftershave: The real De Vergulde Hand Alum with blue feet Aftershave: Caola Barbon Aftershave Aftershave: Proraso Green aftershave balm 9
Levi Posted July 22, 2025 Posted July 22, 2025 - Razorock Game Changer 0.84P - Gillette Platinum - Oumo “Shaving Society” ST-1 26mm - Spearhead Fleur De France - Fleur De France is voor mij veel meer dan enkel een lekker geurtje. Deze geur brengt mij terug naar een zorgeloze kindertijd in Frankrijk. En niet alleen is de geur top de prestaties van de producten zijn ook heel goed. 9
koenfucius Posted July 22, 2025 Author Posted July 22, 2025 Morris Wizamet Super Iridium Plisson High Mountain White 12 TFS 80 Years Anniversary Nivea sensitive balsem 10
Tjebbe Posted July 22, 2025 Posted July 22, 2025 Op 21-7-2025 om 09:12, iwan073 zei: Ik zie geen Stirling in je beschrijving, maar wel op je foto... 🤔 Oeps... 1
Tjebbe Posted July 22, 2025 Posted July 22, 2025 Vandaag de juiste cellen uit mijn spreadsheet gekopieerd..: Alpha Shaving Bandit, Arko, Karve Overlander, Feather (1), Hamameliswater, Reuzel solid cologne Wood & Spice. 6 3
dhr K Posted July 22, 2025 Posted July 22, 2025 Executive shaving Outlaw Feather (2) OKU Serrano Myrsol emulsion pre AylM Magnifico Nivea sensitive ASB Nicolai Paris New york intense EDP 10
Niek Posted July 22, 2025 Posted July 22, 2025 @ koenfucius Je zei : "De Stormbreaker bevalt me wel. Eerder dan de Henson zou ik hem vergelijken met de Blackbird of de TGS Bayonetta ". Ik heb niet de Blackbird of de TGS Bayonetta, maar ik heb wél de Henson AL Medium en de Agressive. Hoe is de Stormbreaker in vergelijk met de Henson agressive ?? Alvast dank voor je antwoord.
UnShaven Posted July 22, 2025 Posted July 22, 2025 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Syntesi Blade: Astra Green Soap: Proraso Green Brush: Proraso Aftershave: The real De Vergulde Hand Alum with blue feet Aftershave: Caola Barbon Aftershave Aftershave: Proraso Green aftershave balm 7
koenfucius Posted July 23, 2025 Author Posted July 23, 2025 11 uren geleden, Niek zei: @ koenfucius Je zei : "De Stormbreaker bevalt me wel. Eerder dan de Henson zou ik hem vergelijken met de Blackbird of de TGS Bayonetta ". Ik heb niet de Blackbird of de TGS Bayonetta, maar ik heb wél de Henson AL Medium en de Agressive. Hoe is de Stormbreaker in vergelijk met de Henson agressive ?? Alvast dank voor je antwoord. Is al een tijdje dat ik mijn Henson aluminium aggressive niet meer gebruikt heb. Als ik mij goed herinner, degelijk, maar geen krabber waar ik spontaan naar zal grijpen. De Stormbreaker is zwaarder, efficiënter, het mesje laat zich iets meer horen, maar altijd erg comfortabel. Ik vind hem er ook beter uit zien Sbarba Stormbreaker Wizamet Super Iridium Zenith Silvertip Copper Lodrino Oud & Essences Lodrino Oud & Essences aftershave balsem 9 1
Coenetje Posted July 23, 2025 Posted July 23, 2025 Goedemorgen allemaal, Yaqi Ghost Ti Wizamet Super Iridium #1 Zenith 2006 XSE Barrister and Mann "Waves" zeep en AS 10
Levi Posted July 23, 2025 Posted July 23, 2025 - Razorock Game Changer 0.84P - Gillette Platinum - Simpson Chubby 2 - HC&C Alone? - Zingari Man Unscented - 10
Tati1050 Posted July 23, 2025 Posted July 23, 2025 SvdD: 23/07/2025 Razor: Blackland Blackbird OC Blade: Personna Platinum, 3rd use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Myrsol Emulsion Cream Soap: Eufros Premium Tallow Dama De Noche Puck Aftershave: Myrsol Don Miguel 1919 Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water - Shared from My Shave Den for iOS Prettige dag ! 10
Tjebbe Posted July 23, 2025 Posted July 23, 2025 Stirling 26/54, Stirling Intrepid Man, Karve Overlander, Feather (2), Stirling Intrepid Man aftershave splash, Aloë Vera-gel. 11
iwan073 Posted July 23, 2025 Posted July 23, 2025 Scheerbeurt van de Dag - Woensdag 23 juli 2025 Soap: D.R. Harris - Eucalyptus Shaving Cream Brush: Semogue SOC Taj Finest Badger 24mm Razor: Rockwell 6C Gunmetal Blade: Treet Falcon Aftershave: Oh.... Aftershave...🤪 Realiseer me zojuist dat ik geen aftershave gebruikt heb. Oh well. 😇 Vandaag voor het eerst de Eucalyptus van D.R. Harris gebruikt. In de pot ruikt hij al subtiel, maar na het opkloppen is hij bijna helemaal zijn geur kwijt. Ook vond ik de crème wat aan de harde kant in de pot, waardoor er wat harde klonten in het opklopschaaltje bleven zitten. Als test heb ik de kwast geladen in de pot en op mijn gezicht schuim geklopt. Dit werkt blijkbaar beter voor deze pot crème. Ook rook ik de eucalyptus beter op deze manier. Morgen de Truefitt & Hill West Indian Limes proberen 11
dhr K Posted July 23, 2025 Posted July 23, 2025 J. Rogers & sns Semogue Gallahad Myrsol emulsion pre Moon Bixby Nivea sensitive ASB Lalique White EDT 10
Recommended Posts