Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik was gisteren door al mijn scheerspullen aan het rommelen, mogelijk ken je het wel: weer eens inventariseren, sorteren en opruimen waar mogelijk. En een shortlist gemaakt van zeepjes en crèmepjes die nu toch eens echt opgemaakt moeten worden. 

In mijn eerste DE-krabbertje, een Engelse Gillette Tech - Fat Handle uit ca. 1938-1940 zat nog een Schick Platinium mesje. Vanmorgen maar weer eens tegen het gezicht gehouden en yep, direct vraag ik me af waarom ik daarna zoveel andere krabbers heb gekocht want het ding is eigenlijk near-perfect. De combinatie met Schick is voor mij weer een van de betere ervaringen van de laatste jaren want ik denk dat ik de Tech zeker een jaar of 8 niet heb aangeraakt en de 2 doosjes met mesjes (groen en zwart als ik me goed herinner) die ooit van mijn broer zijn geweest, zijn al heel lang op. En dat die Schick's fijn waren was me destijds al opgevallen maar ik was ze inmiddels volkomen vergeten. 

Toen maar eens gaan zoeken op Schick Platinum want die worden al ruim 30 jaar niet meer gemaakt. Tot mijn stomme verbazing vond ik een online drogist (met marktstal als fysieke ervaring) die een hele partij NOS - Made in Holland op voorraad heeft. En ook niet al te prijzig met 5 euri's per container van 6 (Schick heeft een hele mooie verpakking maar ik ken ze alleen met 10). Gezien de algemene tendens om dit fijne mesjes te vinden heb ik er meteen maar een paar in het winkelmandje gegooid. Ik werd even op het verkeerde been gezet want ik zag plotseling een extra "i" in Platinium staan en ik vreesde even in een Chinese knock-off trap te zijn gevallen. Nou ben ik niet dyslectisch of zo maar het valt in eerste instantie echt niet op. Maar het originele mesje heeft die i ook, oeff. De Amerikaanse versie heet gewoon Platinum dacht ik. 

Nu die Tech, die ziet er niet uit, de plating is zwaar verweerd maar hij scheert als de brandweer! Ik vraag me af of een replating aan de orde is of dat ik hem in originele staat moet laten met zijn originele bruine bakelieten doosje en een ongebruikt pakje van 5 "Howard - the nation's brand" mesjes met een plaatje van het Capitool erop en gemaakt van "genuine charcoal steel". 

• I like it 6
  • 2 weeks later...
Posted

Van die oude Schick Platinium heb ik laatst ook nog een doosje gevonden in de oude scheerspullen van mijn vader.

• I like it 2
Posted
On 7/17/2025 at 11:59 PM, Stoppel said:

Van die oude Schick Platinium heb ik laatst ook nog een doosje gevonden in de oude scheerspullen van mijn vader.

Al geprobeerd?

• 2 weeks later...
Posted
Op 20-7-2025 om 14:06, Galf zei:

Al geprobeerd?

Nee, nog niet gedaan.

ik gebruik al tijden dezelfde set (EJ met Gillette Platinum).

zal binnenkort eens testen en dan kom ik er op terug.

• I like it 1