Jump to content

Synthetische scheerkwast Bodyshop

dan79

Recommended Posts

Ik heb tussen al de dassenharen en varkensharen kwasten die ik gebruik ook een synthetische scheerkwast vd bodyshop. Hij bevalt me erg goed moet ik zeggen. Hij is snel droog, en creeert snel een prima scheerschuim met zowel scheerzeep als scheercreme. Iemand ervaring met deze kwast?

Was toevallig gisteren even in de stad om kerstcadeau's te kopen en kwam toen in de bodyshop ook deze kwast tegen. Kon het niet laten hem even te pakken =)

Viel me op dat de knot en punten ontzettend zacht zijn (geen eerdere ervaringen met synthetische kwasten hier), maar ook wat floppy aanvoelde.

Prijs zag ik er niet bij staan overigens.

Was toevallig gisteren even in de stad om kerstcadeau's te kopen en kwam toen in de bodyshop ook deze kwast tegen. Kon het niet laten hem even te pakken =)

Viel me op dat de knot en punten ontzettend zacht zijn (geen eerdere ervaringen met synthetische kwasten hier), maar ook wat floppy aanvoelde.

Prijs zag ik er niet bij staan overigens.

Ik heb deze kwast alweer een jaar en gebruik hem zo nu en dan in mijn rotatie met andere scheerkwasten.

Hij voelt in eerste instantie zacht aan. Bij het inzepen valt het op zich mee, en voelt ie minder floppy aan dan ik had verwacht.

Ik ben redelijk content met deze kwast. Met name omdat hij snel is met schuim creeeren. En ook in een paar seconden droog is( paar keer uitschudden en klaar)

Uiteraard heb ik geen ervaring met andere hoogwaardigere synthetische kwasten. Dus ik kan nog geen vergelijking doen met andere synthetische kwasten. Maar eerste indruk met TBS kwast is goed( persoonlijk oordeel uiteraard)

Ik heb hem een paar maanden geleden ook in mijn hand gehad maar geen aanvechting gekregen om mijn beurs te trekken eerlijk gezegd. Ook niet bij de synthetische Mühles overigens; ik ben duidelijk (nog?) niet toe aan een kunststof kwast! Ik moet wel zeggen dat de Mühle een flink betere indruk maakte dan de kwast van de bodyshop. Maar als-ie je bevalt; prima!

Ik heb hem een paar maanden geleden ook in mijn hand gehad maar geen aanvechting gekregen om mijn beurs te trekken eerlijk gezegd. Ook niet bij de synthetische Mühles overigens; ik ben duidelijk (nog?) niet toe aan een kunststof kwast! Ik moet wel zeggen dat de Mühle een flink betere indruk maakte dan de kwast van de bodyshop. Maar als-ie je bevalt; prima!

Die van muhle zien er inderdaad mooier en echter uit. Mooier handvat en dikkere kwast.

Net een echte silvertip.

Ik gebruik met vol plezier eentje van deze serie de Muhle Silvertip Fibre V2

P1260938.JPG?m=1362514318

Werkelijk een zalige kwast. Durf te beweren dat men geblinddoekt een flinke kluif krijgt om te zeggen of het een kunstmatige kwast is of een natuurlijke. Zeker het aanraden waard.

Ik gebruik met vol plezier eentje van deze serie de Muhle Silvertip Fibre V2

P1260938.JPG?m=1362514318

Werkelijk een zalige kwast. Durf te beweren dat men geblinddoekt een flinke kluif krijgt om te zeggen of het een kunstmatige kwast is of een natuurlijke. Zeker het aanraden waard.

Mee eens, zo een heb ik er ook. Fijne kwast.

Heb een Mühle Silvertip en een Mühle Fibre. De Fibre is een slag kleiner. Deze aangeschaft als reiskwast, maar zit in de kast voor het grijpen en niet in de toilettas.

Vind persoonlijk de Fibre door de stevigheid van de haren beter, om op te schuimen, dan de Silvertip. De laatste is wel een verwenkwast, maar ook daardoor wat zacht in het gevoel. Noem je dat te weinig backbone?

Voor de snelle beurt pak ik dus regelmatig de fibre of een varkenshaar.

Nadeel van de fibre voor mij is het formaat. Bij het opschuimen in de kom heb ik dan vaak de vingers helemaal onder, omdat hij het zo lekker doet. Misschien koop ik nog wel eens een grotere, want ik vind de prestatie goed.

Alweer een tijdje met de Muhle silvertip Fibre v2 aan het kwasten en moet zeggen op dit moment de beste kwast voor het beste schuim. Ook weer sinds kort met de Graudas van Muhle aan de slag, minder backbone en wat meer prik op de huid door het wat stugge haar maar het schuim is wel aanwezig, flink leatheren op het gezicht dan even met duim en wijsvinger het schuim tussen de kwast omhoog drukken en dan moet ik zeggen dat de Graudas ook wel z,n schuim kan maken. Maar de Graudas "vreet" aardig meer zeep dan de Silvertip Fibre dat merk je echt wel. De Graudas absorbeert meer zeep dan de Fibre van Muhle maar voor de afwisseling en om wat "sneller" door m,n zeepvoorraad te komen pakken we gewoon effe de Graudas erbij. :D

ik kon dat kreng niet vinden op de website.

wel wat asb en scheercreme (die uiteraard meteen mijn nieuwsgierigheid aanwakkerde)

De scheercreme van de bodyshop is best goed te noemen. Geen onaardige geur. En geeft een redelijke vette volle schuim.

Gebruik hem redelijk vaak als ik haast heb.