Maurits Posted June 25, 2025 Posted June 25, 2025 Jo de mannen (en behaarde vrouwen). Een tijdje geleden bij de barbier dit krabbertje gekocht voor 20€: een 1970 Schick twist-lock butterfly. Ideaal om mee te nemen in mijn cijfertjes dacht ik zo (het hoeft niet altijd fancy-pancy "Scheten van de Dag"-materiaal te zijn) 😎. gewicht: 38gram konisch handvat: 1,25mm -> 0,88mm lengte handvat: 9,5cm totale lengte: 10,3cm exposure: 0mm (paars) snijhoek: 24° (rood) gap: 0,63mm (groen) Bij het open en dicht draaien lijkt alles zo gammel als iets en lijkt het mesje er gewoon schots en scheef in te liggen, maar eens dicht gedraaid lijkt alles toch wel strak op zijn plaats te vallen met zowel links als rechts dezelfde "bitepoint" wanneer je het krabbertje over een blad papier trekt. Ook met de nagel het ingeklemde mesje induwen geeft een toch vrij strakke indruk. Dit ligt dus zeer licht in de hand als een Henson AL 13 en aan de neutrale exposure van 0mm, shallow snijhoek van 24° en de brave gap van 0,63mm te zien wordt dit een sessie'tje "bakkes-borstelen" 😶🌫️. (Maar niet voor meteen, want ik heb eerst wat andere scheerzaken uit te zoeken. Btw, het feit dat er toch een "papier bitepoint" is desondanks de neutrale gefotografeerde exposure duidt er nogmaals op dat de cijfers relatief zijn.) Tot later! 6
Coenetje Posted July 15, 2025 Posted July 15, 2025 Wat je daar hebt is een Schick Krona, een gerenommeerd fijn krabbertje! Ik heb die van mij stom genoeg jaren geleden weer van de hand gedaan maar had achteraf prima mogen blijven. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Recommended Posts