Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is hier iemand goed met Microsoft Excel?

 

Hoe kan ik Excel tijden uit verschillende cellen laten optellen en als er lege cellen tussen zitten, die dus negeren?

 

Ik heb dus een sheet gemaakt, waarin ik voor iedere dag een begin- en eindtijd kan invullen. Daarachter komt dan de gewerkte uren te staan van die dag min 30 minuten pauze.

 

Is er een dag niet gewerkt, dan wordt er dus niets ingevuld en niets berekend.

Dan wil ik onderin de sheet opgeteld hebben hoeveel uren er gemaakt zijn de gehele week. Maar door die lege cellen krijg ik een foutmelding!

 

Posted

2025-06-07_16-42-07.png

Eind van de rij:
=IF(AND(ISNUMBER(B3), ISNUMBER(C3)), C3-B3, 0)
 

2025-06-07_16-42-34.png

Onderaan de sheet:
=SUM(D2:D13)

 

Zoiets? Wel zorgen dat je "tijd" cellen ook echt de tijd notatie hebben.

Posted

Dank je Chris, maar mijn tijden staan niet onder elkaar. De cellen waar het bijvoorbeeld over gaat zijn D3 G3 K3 P3 

 

 

Posted

Ik ga even het een en ander aanpassen met jouw voorbeeld

Hier is een screenshot

Scherm­afbeelding 2025-06-07 om 16.54.19.png

Posted

@ ChrisVanMeer  het is me gelukt met jouw formule. 🥳

 

Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe ik de gewerkte uren kan aftrekken van die 38 contracturen...

(Lees:  doe even voor????).  🤣

Scherm­afbeelding 2025-06-07 om 17.17.41.png

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.