iwan073 Posted June 7 Posted June 7 Is hier iemand goed met Microsoft Excel? Hoe kan ik Excel tijden uit verschillende cellen laten optellen en als er lege cellen tussen zitten, die dus negeren? Ik heb dus een sheet gemaakt, waarin ik voor iedere dag een begin- en eindtijd kan invullen. Daarachter komt dan de gewerkte uren te staan van die dag min 30 minuten pauze. Is er een dag niet gewerkt, dan wordt er dus niets ingevuld en niets berekend. Dan wil ik onderin de sheet opgeteld hebben hoeveel uren er gemaakt zijn de gehele week. Maar door die lege cellen krijg ik een foutmelding!
ChrisVanMeer Posted June 7 Posted June 7 Eind van de rij: =IF(AND(ISNUMBER(B3), ISNUMBER(C3)), C3-B3, 0) Onderaan de sheet: =SUM(D2:D13) Zoiets? Wel zorgen dat je "tijd" cellen ook echt de tijd notatie hebben.
iwan073 Posted June 7 Author Posted June 7 Dank je Chris, maar mijn tijden staan niet onder elkaar. De cellen waar het bijvoorbeeld over gaat zijn D3 G3 K3 P3
iwan073 Posted June 7 Author Posted June 7 Ik ga even het een en ander aanpassen met jouw voorbeeld Hier is een screenshot
iwan073 Posted June 7 Author Posted June 7 @ ChrisVanMeer het is me gelukt met jouw formule. 🥳 Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe ik de gewerkte uren kan aftrekken van die 38 contracturen... (Lees: doe even voor????). 🤣
Recommended Posts