Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik vind het vreemd dat de winkels die ik overigens digitaal regelmatig bezoek en die vermeld staan onderaan het hoofdscherm van dit forum, zo weinig de kans te baat nemen om iets van zich te laten horen. Toch een ideale plaats om bv. nieuwigheden bekend te maken bij de natscheerdersgemeenschap, of vergis ik me?

• I like it 2
  • Agreed 4
  • Tati1050 changed the title to De winkels, onderaan het hoofdscherm van dit forum…
Posted

Helaas volledig met je eens. Van menig winkel hadden we regelmatig acties of bepaalde kortingen maar dat is helemaal opgedroogd.

Waarom dit zo is, is mij onbekend. Als er een nieuwe winkel bijkomt is het eventjew van zich laten horen en daarna business as usual. Mag mijn inziens weer meer een 2-richtingsstraat worden in plaats van de doodlopende weg wat het nu is.

• I like it 1
Posted

Tja. Het is me zelfs niet om kortingen of acties te doen, integendeel. Als ik zie welke moeite die winkels nu steken in privé-mails met reclame (ik krijg er elke week wel een aantal) vraag ik me af waarom ze een mogelijkheid als deze op het forum ongebruikt laten. Met één bericht hier bereiken ze toch meer geïnteresseerden dan met hun privé-mails die (want ik doe het ook…) vaak met één klik in de prullenmand belanden? Bovendien zou het hier ook de discussie rond bepaalde thema’s kunnen aanzwengelen. Win-win, toch? Overigens, op buitenlandse fora zijn de grotere webwinkels wél actief en gebruiken het forum vaak simpelweg om nieuwigheden in hun aanbod aan te kondigen. Nee, ik begrijp de webwinkels in de Lage Landen niet wat dit betreft…

• Agreed 3
Posted

En ook nog even dit: door wat rond te snuisteren op dit forum (bv. Scheerbeurt van de dag,…) zouden onze webwinkels ook wat meer inzicht kunnen krijgen in de interesses en ‘noden’ van de community hier en hun aanbod daarmee kunnen aanvullen. Nu worden we toch té vaak naar buitenlandse webwinkels gedreven om bepaalde producten aan te kopen. Spijtig toch? En slecht voor ‘de commerce’ zoals we in België zeggen…

• Agreed 2
  • 2 months later...
Posted

Klopt gebeurt weinig,ik doe het genoeg in andere forums maar weinig reactie.Dus daarom doen de winkels ook niets,je krijgt door afgunst steeds minder leden.Dus eigenlijk heb je meer aan je eigen winkel dan aan een forum.Er wordt alleen gekeken,maar er gebeurt niets,zonde van m,n tijd-!!

Ben al 24 jaar bezig op allerlei fora,het is er niet beter van geworden,

www.dutchshavingshop.nl

Groeten van een winkelier van het eerste uur,

• I like it 1
Posted

Voor mij persoonlijk hoeven al die emails ook niet om 2 redenen: zoveel is gewoon irritant. (Ik gebruik mailwasher Pro dus ze bereiken mijn inbox niet eens maar de hoeveelheid is te veel) en ik maak toch te weinig gebruik van de aanbiedingen om de meest simpele reden: ik heb zat en daar doe ik erg lang mee.

De RAD is hier in huis echt wel opgedroogd. Heb ik veel zepen? Neuh, stuk of 7 potjes. Heb ik zat mesjes? Jawel: 400 stuks van Tatara.
Heb ik meer krabbers nodig? Nope: de Masamune is mijn heilige graal en daar wijk ik niet vanaf.
Ik scheer mij 2x per week dus met mijn voorraad kan ik aardig wat jaartjes doen.

De noodzaak dus om aanbiedingen te bekijken of webshops vaak te bezoeken is er gewoon niet.

Van de bovenstaande shop wist ik niet eens dat het bestond! #sorry

• I like it 1
Posted
Op 22-8-2025 om 22:09, koxdebarbier1904 zei:

www.dutchshavingshop.nl

Groeten van een winkelier van het eerste uur,

Misschien deze tip: als je eens rondneust in rubrieken als ‘Waar zit je op te wachten’ en ‘Show je aankopen’ krijg je al vlug een idee wat er hier op het forum verwacht wordt en wat ‘hot’ is. Ik begrijp niet dat internetwinkel hun aanbod daar niet meer op afstellen en dus potentiële klanten (wellicht zonder het te willen) naar buitenlandse webshops dwingen. Producten van Myrsol bv. vind je op geen enkele webshop in de lage landen…

• Agreed 1
Posted

Klopt inderdaad ,wat heb je nodig,, ik heb gekeken naar een aantal post ,maar er zijn producten die ik al jaren heb,maar zo kopen toch veel in het buitenland.Ik voorkoop veel plantaardige scheerzepen van plantaardige makelij,schuimen en verzorgen goed,en soms beter dan de dure jongens.Ongeveer 1500 producten in het assortiment.De gevestigde dure merken waar ik 24 jaar mee begonnen ben heb ik niet meer in mijn assortiment ,omdat deze te duur zijn,en noet voldoen aan mijn stelling van plantaardig of Vega.Heb daar een een hoop klanten voor,en ik gun iedereen z,n scheerbehandeling.

Vriendelijke Groeten,Paul Kox

• I like it 1
Posted

Onlangs bestelde ik bij de dutchshavingshop een zeep van Kepkinh en een scheercrème van Cyril R. Salter. Ik persoonlijk vind dat het aanbod in de verschillende webwinkels prima is. De ene doet het wat anders dan de andere. Groter of kleiner aanbod en diversiteit in merken. Het aanbod is al veel groter geworden de laatste jaren in vergelijking met vroeger. 

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Website Moderniseren-Relaxt even zoeken tussen de mooie producten dat is het mooiste-We verkopen vintage scheerproducten,dus dan kun je geen hippe webshop hebben,dat past niet,is net als de Barbershop die is weer volgens de oude school,daar kun je ook geen hippe spullen inzetten.Het mooiste is natuurlijk gewoon gezellig langskomen in de winkel zoals vroeger daar kun je ook advies krijgen en de spullen aanraken,zien,ruiken ,kopen en gelijk meenemen-daar hebben we meubels uit 1904.en het echte sociaal contact gaat boven alles.!!

Groeten,Paul de Barbier en Winkelier sinds 1904 (ikzelf pas 60 jaar in het familiebedrijf)

Posted

@ koxdebarbier1904  Er is natuurlijk wel een verschil tussen een overzichtelijke website die op moderne gebruiksvriendelijke software draait en een "hippe webshop".

Ook met moderne software kun je jouw webshop natuurlijk een vintage uitstraling geven.

Op 22-8-2025 om 22:09, koxdebarbier1904 zei:

Klopt gebeurt weinig,ik doe het genoeg in andere forums maar weinig reactie.Dus daarom doen de winkels ook niets,je krijgt door afgunst steeds minder leden.Dus eigenlijk heb je meer aan je eigen winkel dan aan een forum.Er wordt alleen gekeken,maar er gebeurt niets,zonde van m,n tijd-!!

www.dutchshavingshop.nl

Als al die forumbezoekers hetzelfde gevoel als ik krijgen bij het bezoeken van jouw website, dan snap ik dat er weinig reactie komt en niets gebeurd. Dan heb je inderdaad meer aan je eigen winkel, omdat je webwinkel bezoekers (de forumleden) afhaken.

Ik zou zeggen; moderniseer je website en je zal zien dat het er wél beter van wordt.

Posted
16 uren geleden, Tati1050 zei:

3 uren geleden, iwan073 zei:

2 uren geleden, koxdebarbier1904 zei:

Posted
Op 24-8-2025 om 11:06, koxdebarbier1904 zei:

Klopt inderdaad ,wat heb je nodig,, ik heb gekeken naar een aantal post ,maar er zijn producten die ik al jaren heb,maar zo kopen toch veel in het buitenland.Ik voorkoop veel plantaardige scheerzepen van plantaardige makelij,schuimen en verzorgen goed,en soms beter dan de dure jongens.Ongeveer 1500 producten in het assortiment.De gevestigde dure merken waar ik 24 jaar mee begonnen ben heb ik niet meer in mijn assortiment ,omdat deze te duur zijn,en noet voldoen aan mijn stelling van plantaardig of Vega.Heb daar een een hoop klanten voor,en ik gun iedereen z,n scheerbehandeling.

Vriendelijke Groeten,Paul Kox

Heb een bestelling geplaatst om een aantal zeepjes te proberen, hoewel ik moet toegeven dat ik een beetje argwanend ben ten opzichte van vegan zepen, of waar olijfolie gebruikt wordt als belangrijk ingrediënt - heb een paar slechte ervaringen met zepen op Etsy die voor geen meter opschuimden.  We zien wel, maar de selectie op de website is wel redelijk origineel - verschillende producten die ik nog niet eerder had gezien.

• I like it 4