Maurits Posted May 25 Posted May 25 Hallo iedereen, 47-jarige nat scheerder sinds 2023. Grijs, harder wordende baardharen en een contact gevoelige huid zijn mijn grootste drijfveer in mijn a-typische zoektocht naar de ideale combo van krabber, mesjes en producten. Vele groetjes uit België! Maurits 4
bartje-p Posted May 25 Posted May 25 Maurits, klinkt bekend, je bent hierin niet alleen. Welkom hier en veel plezier.
mifi Posted May 26 Posted May 26 Ik hoop dat je net zo veel plezier aan het scheren beleeft als ik, want het is iedere dag weer een genot om me niet elektrisch te hoeven scheren. Ha. Elektrisch scheren is geen scheren, het is epileren, met mesjes die al vijf jaar rondjes draaien zonder geslepen te zijn. Het resultaat blijft matig en de huid irriteert van al dat geruk aan de haren. Niets ten nadele van elektrisch scheerders, overigens. Ik was ooit zelf ook bij die groep misleidden. Grappige anecdote die ik gehoord heb in het Philips museum: De Philishave is ooit uitgevonden omdat de familie Philips dynamo's over had. Ik denk regelmatig, tijdens het scheren, "ik scheer me in ieder geval niet met een omgekeerde fietswiel dynamo" (je weet wel, zo'n ding van vroeger dat tegen je voorband drukte, die ingebouwde tegenwind tijdens het trappen in het donker; om dat gloeilampje licht te laten geven moest je nog doortrappen ook!) Nee dan nu. Het heerlijk rustig inzepen en het wegdromen van verre stranden bij de heerlijkste geuren -- ik moet oppassen niet af te dwalen nu -- Leuk dat je er bij bent. Welkom. 2
mifi Posted June 6 Posted June 6 Ik vrees dat wij iets te intimiderend vriendelijk voor Maurits uit België, geweest zijn. Niets meer van vernomen, van Maurits. Geen like, geen reactie, niets. Bijna twee weken stilte. Zou het slecht met hem gaan? Is er een ongeluk gebeurd? Zou hij te grazen zijn genomen door een fabrikant van elektrische scheerapparaten? 1 2
Recommended Posts