Tati1050 Posted May 16, 2025 Posted May 16, 2025 (edited) Bij zepen die ook een bijpassende aftershave hebben, is het duidelijk dat je ze als combo gebruikt. Daar gaat deze rubriek NIET over. Het leek me interessant eens te peilen naar jullie favoriete combo’s van zepen en aftershave van verschillende komaf. Soms vind je die combinaties louter bij toeval, zoals mij overkwam vanavond bij de eerste hieronder. Een voltreffer… Voor mij werkte vanavond: Palmolive Classic Cream + Proraso Green aftershave : vijf sterren, dus ***** Eerder ook al goed bevonden Martin de Candre Original + Myrsol Don Miguel aftershave : **** Martin de Candre Magellan + Pinaud Bay Rum : **** Benieuwd naar de favoriete combo’s die jullie gebruiken! Edited May 16, 2025 by Tati1050 3 1
bartje-p Posted May 17, 2025 Posted May 17, 2025 Leuk topic! Ik varieer vrij veel en heb eigenlijk pas sinds kort ook een paar “echte” combinaties. Wat bij mij in ieder geval erg goed werkt of werkte: Proraso groen met Pitralon Classic MdC Vétyver met Pitralon Classic TFS Tabacco Verde Forte met Speick Cella rood met Old Spice MdC Mirto di Sardegna met Williams Aqua Velva (die overigens prima combineert met alle frisse zepen) 2
Tati1050 Posted May 18, 2025 Author Posted May 18, 2025 Ook deze mag in het lijstje: Alexander Simpson Sandalwood Ultra-Glide Shave Cream + Pitralon : ***** Opvallend toch dat ook de ‘populairdere’ (en goedkopere) AS’s meer dan behoorlijk presteren. En de aan een scheerzeep gekoppelde afwerkingsproducten soms tegenvallen. Bv. de Aqua Di Parma AS balsem presteert bij mij ondermaats. Idem voor de SV 70th Anniversary en de SB Aghi Di Pino die niet opkunnen tegen de gelijknamige zeep. 3
Pim 2 Posted May 18, 2025 Posted May 18, 2025 Interessant topic. Ik heb niet echt geëxperimenteerd met combinaties, dus ik heb geen aanbevelingen, maar ik begrijp nu wel dat ik eens verder moet kijken dan mijn neus lang is! Zo zit ik me te bedenken dat ik de Proraso Wood and Spice crème nog nooit in een andere combinatie gebruikt heb dan met de bijbehorende ASB. En dat terwijl die zeep best geinige combinaties zou kunnen opleveren. Dus bedankt voor de tip! 1
iwan073 Posted May 19, 2025 Posted May 19, 2025 Ik heb niet veel aftershaves. Nivea Men Aftershave Balm is mijn "main" aftershave. Soms gebruik ik de twee Skin Foods van Geo F Trumper die ik heb. Die gebruik ik meer omdat ze lekker ruiken dan dat ik ze goed vind. 2
Tati1050 Posted June 20, 2025 Author Posted June 20, 2025 Hier nog eentje : MdC Absinthe met Myrsol Agua Balsamica. Gaan heel goed samen… Maarre… Vanavond na de douche nog eens uitgepakt met de combinatie Palmolive Classic en Prorazo Green Aftershave. Perfecte scheerbeurt met materiaal dat samen amper 10 euro kostte (Palmolive ca. 2 euro, Prorazo ca. 8 euro). De combinatie in de eerste regel hierboven kostte zo’n acht keer meer en het resultaat is eigenlijk niet echt beter. Wie durfde weer beweren dat alle waar kwalitatief naar zijn geld is? Ook voor onze dagelijkse scheermomenten?
Tati1050 Posted June 20, 2025 Author Posted June 20, 2025 Op 17-5-2025 om 10:17, bartje-p zei: MdC Mirto di Sardegna met Williams Aqua Velva (die overigens prima combineert met alle frisse zepen) Mirto di Sardegna ken ik alleen als drankje, een soort bessenjenever. Heeft Martin de Candre een zeep met die naam? 1
Magic666 Posted June 21, 2025 Posted June 21, 2025 Ik heb maar 1 echte combi: Magique (van HC&C) + Sauvage ASB + Sauvage EdP. Voor de rest doet Nivea sensitive ASB (soms de cool versie) prima zijn werk. 1
bartje-p Posted June 21, 2025 Posted June 21, 2025 7 uren geleden, Tati1050 zei: Mirto di Sardegna ken ik alleen als drankje, een soort bessenjenever. Heeft Martin de Candre een zeep met die naam? Nee, Saponificio Varesino 1
Recommended Posts