Pim 2 Posted March 30 Posted March 30 Dit wordt een topic over geurloze aftershaves. Verspreid over deze site vind ik wel hier en daar een reukloze aftershave genoemd, maar niet echt recensies. Terwijl er wel degelijk vraag naar blijkt te zijn. Wat mij betreft is dat begonnen doordat als mijn vrouw een migraine-aanval heeft, dan kan ze absoluut niet tegen luchtjes. Nou kon ik tot voor een paar jaar geleden nog zeggen, oh, dan doe ik toch geen aftershave op! Maar ondertussen kan dat op mijn leeftijd niet meer; ik heb echt wel een goede balsem nodig. Je weet wel, met kretologie zoals verzachtend, herstellend, kalmerend, hydraterend etc. Dus mij gaat het erom aftershave balsems te vinden waar mijn vrouw tegen kan en die ook nog werken. Ik ben eigenlijk op zoek naar zoiets als de Proraso ASB's, maar dan geurvrij. Het is met zoeken op Internet wel oppassen geblazen, want sommige webwinkels gaan wel ruimhartig met de term geurloos om. Zo werd op eentje ook Truefitt & Hill Ultimate Comfort als reukloos bestempeld, maar dat is die dus allesbehalve. Ja, er zit geen parfum in. Anyway, maar genoeg intro, hier zijn de resultaten tot dusverre.
Pim 2 Posted March 30 Author Posted March 30 Nº7 Men Post-shave Recovery Balm werkt redelijk. Minder vloeibaar dan die van Proraso, d.w.z. dikker en vetter. Trekt snel in. Geen klachten over. Dr K's Aftershave Balm “Zero” is een heel dikke en vette crème. Lijkt meer op was dan op wat anders. Als je het op je gezicht smeert trekt het niet in en blijft je gezicht een hele tijd glimmen. Ik dacht in het begin dat het misschien geen aftershave was, maar ik vond reviews op internet met dezelfde verzuchting, dus dan zal het wel kloppen. Voor mij is het in ieder geval een deal breaker; ik koop dat niet opieuw. Saponificio Bignoli Neutro voelt minder vet aan dan de Nº7, maar trekt iets minder snel in. Doet wat er van verwacht wordt. Ook geen klachten over. Vichy Homme Sensi Baume lijkt van degene die ik getest heb nog het meest op Proraso balsem. Doet ook wat er van verwacht wordt.
Stoppel Posted March 30 Posted March 30 De aftershave Balm van Kruidvat. Zonder alcohol en zonder parfum. Prima verzorging voor de huid is mijn ervaring. 1
bartje-p Posted March 31 Posted March 31 Kijk ook eens bij Balea. Daar zit wel iets geur aan, maar verdwijnt uiterst snel en vrij subtiel. Mijn voorkeur zou de Sensitive of de Energy zijn. Of gebruik de Nivea creme for men. Is geen ASB, maar doet het net zo goed, alleen wat dikker. 1
Pim 2 Posted April 2 Author Posted April 2 Op 31-3-2025 om 10:33, bartje-p zei: Of gebruik de Nivea creme for men. Is geen ASB, maar doet het net zo goed, alleen wat dikker. Mijn vrouw zegt dat als ze een erge aanval heeft, dat ze dan ook niet tegen Nivea kan. Die die valt af. Maar bedankt voor de tip! Op 31-3-2025 om 13:45, dhr K zei: Nivea sensitive ASB is geurloos. Althans ik ruik niks Ah ja, die heb ik gehad. Maar voor mij is het nadeel van deze dat hij niet goed intrekt. Hij droogt op mijn huid op en dan voelt het alsof er een laagje lijm op mijn huid zit. Heb ik ook bij veel aftershave gels. Ik kan het wel van mijn gezicht af krabben, maar dan zit het onder mijn nagels. 1
Tjebbe Posted April 3 Posted April 3 Probeer eens een aloë vera-gel, voor mij is dat echt prima. Kan gewoon van de Action zijn of van de Ethos.
Pim 2 Posted April 9 Author Posted April 9 Op 30-3-2025 om 22:34, Stoppel zei: De aftershave Balm van Kruidvat. Zonder alcohol en zonder parfum. Als ik op de website van Kruidvat zoek, vind ik er twee: Kruidvat Men Direct Hydration Aftershave Balm en Kruidvat Men Sensitive Care Aftershave Balm. Welke daarvan bedoel je? Ook vond ik Kruidvat After Shave Balsem waar "Sensitive Skin" op staat, maar dat is hem waarschijnlijk niet, want daar zitten diverse soorten alcohol in en parfum.
Pim 2 Posted April 9 Author Posted April 9 Op 3-4-2025 om 07:57, Tjebbe zei: Probeer eens een aloë vera-gel, voor mij is dat echt prima. Kan gewoon van de Action zijn of van de Ethos. Daar ben ik ook even naar gaan googlen, maar de meesten die ik vind zijn met menthol, waar ik niks van moet hebben. Welke had jij in gedachten?
Tjebbe Posted April 10 Posted April 10 10 uren geleden, Pim 2 zei: ... maar de meesten die ik vind zijn met menthol, waar ik niks van moet hebben. Welke had jij in gedachten? Betty's Nature van Action bevat geen menthol, die ze bij Etos (Curalyn Verkoelende Gel Aloë Vera) verkopen ook niet..
Pim 2 Posted April 13 Author Posted April 13 Deze komt dus ook in aanmerking: Kruidvat Men Sensitive Care Aftershave Balm. Met dank aan @ Stoppel . De goedkoopste tot zover. Voelt tijdens het aanbrengen wat dunner aan; wateriger dan de bovenstaande. Trekt echter goed in en werkt naar behoren.
Stoppel Posted April 13 Posted April 13 @ Pim 2 , deze bedoelde ik inderdaad👍 Op 31-3-2025 om 10:33, bartje-p zei: Kijk ook eens bij Balea. Daar zit wel iets geur aan, maar verdwijnt uiterst snel en vrij subtiel. Mijn voorkeur zou de Sensitive of de Energy zijn. Of gebruik de Nivea creme for men. Is geen ASB, maar doet het net zo goed, alleen wat dikker. Die Nivea crème heb ik ook tot tevredenheid regelmatig gebruikt. 1
Recommended Posts