Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dit zal wel heel erg als een beginnersvraagje klinken, maar hoe gebruiken jullie die kuipjes en blikjes met (zachte) scheercrème?

Ik heb een beetje gegoogled, maar ik vind daar alleen maar tips over hoe je je moet scheren. Dat bedoel ik niet.

Hoe krijg je die crème op je kwast?

Met crème in een tube is dat heel straightforward; je knijpt er zoveel uit als je wilt en dat is dan dat. Maar die blikjes.

Gebruik je je vinger? Maar is dat wel hygiënisch? Ik bedoel, zo'n blikje moet nog jaren mee en dan heb jij er met je vieze vingers in gezeten. Of met je neus, weet ik veel.

Je kwast in de crème steken is geen optie, dan zit daar meteen veel te veel crème aan. (Het gaat om zachte crème hè, niet om harde zeep.)

Dus hebben jullie daar een lepeltje voor of wat? Dat is wat ik me afvraag, ook al scheer ik me al tientallen jaren, en die vraag kan ik niet beantwoordt vinden op Internet.

Posted

Ik schuim scheercrème altijd op in een scheerkom, uitscheppen kan met een lepeltje ofzo.

• I like it 1
Posted

-Gewoon kwast nat maken en door het bakje draaien;

-met een lepeltje uit het bakje scheppen en in een scheerkom doen;

-met lepeltje uit bakje scheppen en op kwast aanbrengen;

Ik scheer me in 98% van de gevallen als ik onder de douche vandaan kom dus ik zou zelfs volledig hygiënisch m’n vinger kunnen gebruiken. Voor mensen die niet douchen voor het scheren maar toch hun vinger willen gebruiken; het klinkt heel gek, maar je kan ook eerst even je handen wassen….😉

• Thanks! 1
  • Haha 2
Posted
2 uren geleden, JvdK zei:

Ik scheer me in 98% van de gevallen als ik onder de douche vandaan kom

Hm, tja, bij mij is dat onhandig, want als ik eerst gedoucht heb, dan is mijn badkamerspiegel beslagen. Dus dat doe ik liever niet!

Verder heb je helemaal gelijk; er zijn gewoon verschillende mogelijkheden.

Oh, ja, ik kan de spiegel droog vegen, maar dan beslaat die meteen weer.

Posted
5 hours ago, JvdK said:

-Gewoon kwast nat maken en door het bakje draaien;

Dat is precies hoe ik het ook doe. Je kunt min of meer "met de kwast scheppen", want dan zit het gelijk waar het moet zijn.

• I like it 1
Posted

Klein beetje water op je zeep zodat de bovenkant wat zachter wordt, ff telletje wachten, daarna je kwast een paar rondjes laten draaien en dan in een kom opkloppen.
Of je moet een kopsopper zijn :P

Anders met een scoop lepelen en dat in een kom opkloppen.

Raampje of deur open zetten zodat de ramen niet meer beslaan ;) 

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
21 uren geleden, Pim 2 zei:

Dank je wel, maar, 5 euro voor een lepeltje? Voor dat geld heb ik ook een goeie fles bier.

Een fles bier is echt onhandig om scheercreme uit het kuipje te halen 😇

• Agreed 1
  • Haha 5
Posted
1 uur terug, dhr K zei:

Een fles bier is echt onhandig om scheercreme uit het kuipje te halen 😇

Na zo'n fles maakt het niet meer uit of en hoe je de zeep uit het kuipje krijgt.

• Haha 3
Posted

Grappig hoe snel een discussie verandert in borrelpraat. :D

Heerlijk mannen! Doorgaan.

Ik heb er een Duvel Tripel Hop Citra bij gepakt, maar het kuipje zeep komt pas morgenochtend weer.

Eén ding is zeker, als ik morgen voor de spiegel sta, denk ik terug aan mijn biertje. Er zijn slechtere dingen om aan te denken.

Eerlijk gezegd praat ik liever over bier dan over lepeltjes. xD

• Agreed 1
  • Haha 3
Posted

@ mifi Ik drink eerlijk gezegd liever bier dan scheercrème.

Anyway, maar de waarheid is dat ik hier genoeg antwoorden heb gekregen. Met @ dhr K 's link mee weet ik nou naar welk woord ik in het Engels moet zoeken ("scoop"), dus toen kon ik ook het desbetreffende topic op B&B vinden, met ook uiteenlopende antwoorden (heel veel mensen die hun vinger erin steken en zo), dus was mij betreft kon deze topic op opgelost.

Maar goed, nou zijn we al afgedwaald, dus vooruit. Ik ben niet zo dol op de Tripel Hop moet ik zeggen. Evenmin als op IPA en dergelijke. Geef mij maar een zware Quadrupel!

• I like it 3