Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb al een aantal jaren twee zepen in huis van Le Père Lucien, de Abricot en de Cèdre-Patchouli.

Ik vind dat ze maar lastig opschuimen en het schuim is niet erg stabiel. Ik zie het op mijn gezicht al inklinken en dunner worden.
Met een synthetische kwast is het nog te doen, door de vele vezels, maar met een varkensharen kwast sta ik te prutsen om een mooi schuim te krijgen.

De Abricot vond ik bovendien nauwelijks geuren, dus die heb ik al eens uit het blikje gehaald om het blikje te hergebruiken voor een navulling van een ander merk. Van de Cèdre-Patchouli kon ik nog niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te smijten, want de geur vind ik heerlijk. 

Maar vanmorgen... mjahhhh... matig schuim hoor, heel matig en notabene met een synthetische kwast. Er zijn veel beter scheerzepen in mijn assortiment. Zeker voor de prijs.

Erg jammer, want de geur van de Cèdre-Patchouli is geweldig.

Herkennen jullie dit?

• I like it 1
Posted

hier kan ik je niet mee helpen..... nog nooit een zeep van LPL gehad. Hoewel, nu ik het schrijf, volgens mij heb ik ooit Phoebus Melon gehad. En die is ook van LPL als ik het goed heb. Schuim daarvan was prima, heb hem alleen weggedaan omdat ik de geur te kunstmatig vond.

spacer.png

• Thanks! 1
Posted

Ik krijg er ook geen fatsoenlijk schuim mee. Daardoor gebruik ik hem ook steeds minder al denk ik dat ik er ooit wel goede schuim mee moet kunnen maken, Maar de toverformule heb ik nog niet gevonden. 

• Thanks! 1
Posted

Ik heb zelf de LPL Abricot. Eerlijk gezegd heb ik nooit problemen ervaren bij het opschuimen ervan. Maar een speciale truc heb ik niet.

De geur is inderdaad wat licht, zou iets steviger mogen. De geur van de bijpassende aftershave is wel krachtiger. 

• I like it 1
  • 3 months later...
Posted
On 3/14/2025 at 8:30 PM, Dajd94 said:

Ik heb zelf de LPL Abricot. Eerlijk gezegd heb ik nooit problemen ervaren bij het opschuimen ervan. Maar een speciale truc heb ik niet.

De geur is inderdaad wat licht, zou iets steviger mogen. De geur van de bijpassende aftershave is wel krachtiger. 

On 3/14/2025 at 1:14 PM, dhr K said:

Ik krijg er ook geen fatsoenlijk schuim mee. Daardoor gebruik ik hem ook steeds minder al denk ik dat ik er ooit wel goede schuim mee moet kunnen maken, Maar de toverformule heb ik nog niet gevonden. 

Nou, vandaag toch nog maar eens de Père Lucien Abricot geprobeerd, maar nee, het is niks voor mij. 

Er was een mooi schuim, hop op de kin, maar het was al plat geslagen voor ik met mijn pass klaar was. Opnieuw opgeschuimd voor de volgende pass, hetzelfde.

Nu ben ik het zat. De zeep gaat weg. In de vuilbak daarmee. Ik ga dit soort kwaliteit niet eens weggeven.

Als het aan deze batch lag, dan hebben ze nu pech gehad, want deze klant is er klaar mee. 

Het blikje hou ik. Daar kan wat anders in.

• I like it 4
  • Haha 1