Pim 2 Posted March 7 Posted March 7 Als ik zo de topics hier lees, waar iedereen al die zeer goed bekend staande merken heeft (en vaak ook merken waar ik nog nooit van gehoord heb), en ik kijk zo eens naar mijn portemonnee, dan vraag ik me toch af, tja, hoe denken wij over de drogist? En dan bedoel ik, hoe zit het met de merken die daar verkrijgbaar zijn? Ja, ik weet het, de hele winkel staat vol met bussen scheerschuim, heel veel bussen scheerschuim. En allemaal van maar 1 merk! Maar daar moet je een beetje overheen kijken. Hoe zit het bijvoorbeeld met Palmolive of Nivea scheercrème? Gebruikt iemand dat wel eens? Hoe vind je dat het lijkt op die dure merken? Of neem die scheerkwast van het Kruidvat merk, zelfde verhaal. Hoe verhoudt dat zich. De enige die ik hier wel eens voorbij zie komen is De Vergulde Hand, maar daar ben ik een beetje van vervreemd sinds ze geen scheercrème meer hebben. En dan merken zoals Boldking, Wilkinson Sword etc. Waarom worden die hier niet of nauwelijks genoemd?
Tati1050 Posted March 7 Posted March 7 Over Palmolive Classic cream Ben ik best tevreden. Ik kocht een tube in Italië en sindsdien komt hij regelmatig aan bod. Een mooi product. Vroeger probeerde ik ook wel eens de Palmolive Shaving stick, maar daar werd ik niet echt blij van. Toch nog even dit: de drogisterijen in mijn buurt leveren vrijwel uitsluitend spuitbussen, naast aftershave balsem (vrijwel uitsluitend van Nivea) en wat aftershaves (meestal van Brut en Axe). Heel beperkte keuze dus, en daar word je niet vrolijk van. 1
Pim 2 Posted March 8 Author Posted March 8 Die Nivea ASB vind ik juist minder. Bij mij trekt dat niet goed in, maar het droogt op mijn huid op, en dan voelt dat aan of er lijm op m'n gezicht zit. Niet prettig. Hun scheercrème in tubes is prima, al hoef je die niet te nemen als je ergens naar wil ruiken. Daar gebruik ik ook aftershave voor.
bartje-p Posted March 8 Posted March 8 Enige dat ik van de drogist in NL gebruik is een aluinsteen (Etos, €3,99). Maar eigenlijk alleen nog als deo op dagen dat ik geen luchtje onder mijn armen wil 😀 Uit Duitsland komt meer en heb ik in het verleden ook meer gekocht. Wat over is gebleven zijn klassieke after shaves Pitralon, Old Spice, Irisch Moos en voor de after shave balsems van Balea in vrijwel alle uitvoeringen. Ik wil nog een keer de balsem van Kruidvat proberen, maar ik heb er nog 2 op voorraad van Balea. Overigens de Palmolive creme uit tube is meer dan prima. Vergulde Hand zeep heb ik gehad toen ik begon, maar snel ingewisseld voor andere zepen die me veel beter bevallen. Kwasten en krabbers koop ik nooit daar. 1
mifi Posted March 9 Posted March 9 Bij de NLse drogisterijen weet ik het niet, maar op vakantie in Frankrijk heb ik wel eens wat scheerzepen gekocht. Alledrie onderstaande zepen heb ik gekocht bij supermarkten Carrefour en E.LeClerc: Bol à raser van Montsavon (Unilever), een prima zeep in een wit kuipje, ruikt naar menthol en spotgoedkoop: 2,50 of zo. Bij Carrefour zelfs voor minder dan 2 euro gezien. Wilkinson Sword, in een grijs kuipje, Made in Germany, prima zeep, maar tamelijk geurloos. Vrijwel neutraal zou ik zeggen. Kostte 4,50 of iets dergelijks. Wilkinson Sword, in een zwart kuipje, Made in the UK, ook een prima zeep, ruikt lekker maar ik herken de geur niet, kostte 4,10. Hieronder een foto van de grijze Wilkinson Sword: Bron: https://www.wilkinsonsword.com/collections/mens-grooming De bol à raser is deze: Bron: https://www.auchan.fr/monsavon-bol-a-raser/pr-C1258245 Kortom, het is de moeite waard om te shoppen bij de grote supers, want het zijn leuke ervaringen en je pikt soms prima zeep op voor weinig. Je moet wel een beetje geluk hebben, want ze hebben het niet overal. Uiteraard hebben zijn meerdere meters schappen met bussen schuim en gel en dergelijke. 2 1
gaitgroot Posted March 10 Posted March 10 ik heb de Nivea ASB. Deze gaat goed (hoewel ik een friendly reactie kreeg dat hij bij 123...standaard goedkoper is). Daarnaast gebruik ik een aluinsteen van de vergulde hand. 2
dhr K Posted March 11 Posted March 11 De drogist in de buurt had o.a. cella, proraso en wilkinson plus gillette en wilkinson mesjes, Nivea ASB en krabbers voor €4. Helaas kon hij niet opboksen tegen de grote ketens en was het gebeurd met de drogist. Rest nog de kraam van de turk op de markt met Arko, Nivea en de vergulde hand, onduidelijke mesjes en kwasten voor €1,50....😄 1
Recommended Posts