Jump to content

Recommended Posts

Posted

Geloof het of niet maar ik kom zo langzamerhand uit de rabbithole... ik heb teveel en wil gaan minderen! Ja echt, het bestaat :P 
Qua krabber heb ik mijn heilige graal al gevonden: de masamune van Tatara (met OC plaat), qua kwasten heb ik eigenlijk ook wel genoeg en qua zepen al helemaal.

In het geval van minderen, ook qua plastic e.d., kwam bij mij de vraag waarom ik eigenlijk niet gewoon een zeep puck heb! Komt in karton en het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit wat de geur doet. Scheren is voor mij een noodzakelijk kwaad maar dankzij het forum wel een lekker noodzakelijk kwaad geworden :) 
1 of 2 pucks die goed schuimen is voor mij dan wel voldoende. En toen zag ik de shave bowl & brush van Leaf voorbij komen.... interesse gewekt!

Een puck in de bowl, beetje water en latheren maar! Zo gezegd zo gedaan: eindelijk beschikbaar dus gekocht.
*disclaimer* helaas zijn de kleine zeep pucks nog niet beschikbaar, dus deze review gedaan met de Alone? van HC&C *disclaimer*

Het duo komt netjes verpakt binnen en uitgepakt ziet het er zo uit:
t5KNmOL9FUdXBE3T4q19xCH0.jpg?f=user_larg

Vergeleken met de SS kwast is de Leaf een slag (of 2?) kleiner:
NgOvE5xBSJ3ocmynmb1qMoGQ.jpg?f=user_larg

Ook de bowl is, vergeleken met de HC&C bowl, een slag kleiner:
8CAWOpMxhVtehfkGcoNSWbSV.jpg?f=user_larg

Zowel de bowl en de brush hebben een siliconen buitenkant wat erg prettig vasthoudt moet ik zeggen, ook de kleinere maten storen mij eigenlijk niet.
De onderkant van de brush is hol en de bedoeling is deze 2x te vullen met water. De kleur is sage.

Maar dan waar het om gaat natuurlijk: het latheren!
zoals gezegd heb ik de Leaf puck nog niet maar de vraag staat uit of en wanneer die komt en of andere merk pucks er in passen.
Dus good old Alone? van HC&C want van die weet ik onderhand wel hoe ik hem het liefst wil hebben ;)

Volgens Leaf moet je hun puck, na toevoegen van het water, 90 tot 120 seconden latheren voor een mooi schuim.
Dat heb ik dan ook getest maar dan met de kwast een seconde of 8 in de Alone? te hebben gehad:

90 sec
sf2OgO147xpkaybx7RdgiCw7.jpg?f=user_larg

voor de review ook maar even doorgegaan naar de 120 sec:
d3J9Y4wM0jU2AWEqRSsG7HBE.jpg?f=user_larg

Na de 90 sec eigenlijk al een meer dan prima resultaat! Dik en romig schuim :)
Ikzelf zou wel voor de 120 sec gaan, net even iets dikker en romiger en meer dan genoeg voor een DFS van 3 passes.

De kwast is soepeler dan b.v. de SS kwast of Shavemac, als je dus van meer backbone houdt is dit niet jouw kwast!
Voor mij werkt ie verder prima en binnen no time is het gezicht bedekt met een mooie laag schuim.

Afspoelen uiteraard geen enkel probleem, wel zag ik veel kleine losse haartjes van de kwast komen, ook bij andere reviews gezien waarbij gezegd werd dat dat normaal is bij een syntheet. Nog niet eerder gezien bij andere kwasten dus het is afwachten op de lange duur.

Maar ben ik overtuigd dat dit, samen met een Leaf puck (of ander merk), de daily setup kan zijn? Jazeker!
Eenmaal een puck erin is het 2 scheutjes water er op, 120 sec rondjes draaien en gaan. Makkelijk en simpel.

• I like it 7
Posted
Op 2-3-2025 om 14:37, Magic666 zei:

Afspoelen uiteraard geen enkel probleem, wel zag ik veel kleine losse haartjes van de kwast komen, ook bij andere reviews gezien waarbij gezegd werd dat dat normaal is bij een syntheet. Nog niet eerder gezien bij andere kwasten dus het is afwachten op de lange duur.

Is zeker niet normaal : geen enkele van mijn vier syntheten heeft er last van. Persoonlijk vind ik het reuzevervelend als een kwast haartjes verlies. Ik vis ze niet graag uit een blikje scheerzeep.

• I like it 2
Posted

Voor de lol toch contact gezocht met Leaf en dit kreeg ik terug:
"Thank you for that info. No need to contact Mijn Baard, we will take care of you through our warranty. Hearing feedback like this during the first few weeks of a new product hitting the shelves is very valuable to us! We are actively working to fix this problem and once we have a new version available, I will contact you to get it in your hands! Take care and thank you again. Best, Sara"

Das dan toch aardig :) 

• I like it 1
  • Agreed 3