Pim 2 Posted February 27, 2025 Posted February 27, 2025 Pas een nieuwe krabber met open kam gekocht. Ik had al een open kam - Parker 69CR - maar die beviel niet. Te mild. Dus heb ik iets gezocht die wat agressiever was, die over het algemeen goed bekend stond, niet te duur maar ook zeker niet te goedkoop. Dus kwam ik als vanzelfsprekend uit bij de Mühle R41. En die werkt prima! Je hoeft veel minder halen te maken om even glad te worden. Had ik veel eerder moeten doen! Alleen het probleem is het handvat. Dat is erg glad, vooral als ik natte handen heb, en dan heb ik het gevoel dat hij uit mijn vingers kan glibberen. Dus heb ik die Mühle kop op mijn oude Parker handvat gedraaid, die een veel betere grip heeft, en dat werkt oh zo veel prettiger! Maar nou mijn vraag, doen mensen dit vaker, de ene kop gebruiken en het andere handvat? Ik lees hier soms wel eens een opmerking dat iemand dat doet, maar is dat dan de gewoonste zaak van de wereld? Of is het eigenlijk "not done" en iets waar men zich voor schaamt? 4
Ric325i Posted February 27, 2025 Posted February 27, 2025 Als jij dat andere handvat prettiger vind in het gebruik waarom niet? Ik zie wel vaker dat mensen een iets andere combo samenstellen en dat kan best mooi uitpakken. 2 1
sandorfi Posted February 27, 2025 Posted February 27, 2025 Geen schaamte, gewoon doen waar je een goed gevoel bij hebt. Als het een verbetering is, waarom dan niet? Zo is voor mij de Muhle R41 iets van het goede teveel. De bovenste kap heb ik dan ook vervangen door een Gilette old style en dit werkt stukken beter voor me. 2 1
Pim 2 Posted March 1, 2025 Author Posted March 1, 2025 OK, duidelijk. Dank jullie wel. Het gewicht van die stelen is ook verschillend, dus wat ik nou heb is meer wat ik gewend ben. Al met al had ik dus geen complete krabber hoeven te bestellen, maar alleen een vervangende kop. Maar ja, ik wist toen niet eens dat het allemaal op elkaar zou passen! 1 1
Recommended Posts