mifi Posted February 20, 2025 Posted February 20, 2025 Zomaar even een filosofische gedachte. Ik vergeleek mijn leven met familieleden die zich elektrisch scheren. Bij hen is scheren een moetje, dat vooral snel moet. 'Makkelijk scheren', vinden ze. Daar oordeel ik niet over. Nat scheren met spuitbussen en drietotvijftrapsmesconstructies van een groot merk is eigenlijk een variant van makkelijk scheren, maar door mensen waar nog hoop voor is. Zij kunnen wellicht ooit doordringen tot de kwaliteit van leven die wij hier op het forum inmiddels hebben gevonden. 😉 Klassiek scheren noemen wij klassiek, omdat onze opa's het al zo deden. Zij hadden minder keus dan wij. Maar wat blijkt? Vanmorgen bedacht ik mij dat klassiek scheren een methode is die goed is voor ons huwelijk of samenwonen. Het is deel geworden van ons ritueel om 's-morgens na het scheren even een knuffeltje uit te wisselen onder het mom van aan de wang ruiken. Al die zeepjes en geurtjes, wat heb je er aan als ze niet worden waargenomen? Maar als ik ze lekker vind ruiken, wil ik dat enthousiasme graag delen met de belangrijkste. Dat leidt tot knuffels. Knuffels is dichtbij staan. Iedere dag dichtbij elkaar is goed voor ons huwelijk. Met al die geurtjes en combinaties, krijg ik meer knuffels dan voorheen. Je kunt natuurlijk ook zonder klassiek te scheren knuffels uitwisselen, zeker. Maar een knuffel met iemand die lekker ruikt is toch wat anders dan een knuffel met iemand die naar een elektrische motor ruikt en het geluid in de badkamer is ook anders. Ik bedoel maar. 🥰 Fijne week allen. 4 2 1 5
Pim 2 Posted March 5, 2025 Posted March 5, 2025 (edited) Ik heb geen idee hoe mijn opa zich schoor, maar mijn vader werkte bij Philips en die had altijd het nieuwste scheerapparaat. Ik heb nooit een scheermes of scheerzeep gezien thuis! Dus als vanzelfsprekend ging ik me ook elektrisch scheren, want dat was normaal. (Pas toen ik een keer ergens op vakantie was waar mijn scheerapparaat niet werkte, was ik gedwongen om een krabber en een bus scheerschuim aan te schaffen.) Maar nou snap ik niet waarom je denkt dat mensen die zich elektrisch scheren geen geurtje kunnen hebben. Die mensen hebben ook aftershave nodig! Edited March 5, 2025 by Pim 2 1
mifi Posted March 13, 2025 Author Posted March 13, 2025 On 3/5/2025 at 8:09 PM, Pim 2 said: Ik heb geen idee hoe mijn opa zich schoor, maar mijn vader werkte bij Philips en die had altijd het nieuwste scheerapparaat. Ik heb nooit een scheermes of scheerzeep gezien thuis! Dus als vanzelfsprekend ging ik me ook elektrisch scheren, want dat was normaal. (Pas toen ik een keer ergens op vakantie was waar mijn scheerapparaat niet werkte, was ik gedwongen om een krabber en een bus scheerschuim aan te schaffen.) Maar nou snap ik niet waarom je denkt dat mensen die zich elektrisch scheren geen geurtje kunnen hebben. Die mensen hebben ook aftershave nodig! Sterker nog, ze kunnen zelf knuffels uitwisselen! 1
Galf Posted June 7, 2025 Posted June 7, 2025 Mijn zoon scheert (nog) niet en na mijn scheiding zitten er niet zo veel knuffels in. Zoonlief rent hard weg als ik een poging waag Maar dat heeft denk ik niks te maken met het scala aan aftershave lotion- en balsemluchtjes en meer met iets dat op pre-pubertijd begint te lijken. Wat dat klassieke betreft, ik heb het open mes van mijn opa in gebruik maar (heb ik uit verhalen van familie) mijn vader was er altijd als de kippen bij om de nieuwste snufjes uit te proberen en derhalve kende ik hem niet zonder "elektrische bekbrommer". Hij had het niet breed met zijn eigen bedrijf maar hij had een scherp oog voor kwaliteit/functionaliteit en was eigenlijk een bijzondere gadget-nerd besef ik achteraf. Hij had echter helemaal niks met luchtjes, "dat liet hij aan mijn moeder over". 3
Recommended Posts