-Danny- Posted January 18, 2025 Posted January 18, 2025 Bij AliExpress is er een Henson al13 razors clone te verkrijgen. Heeft er hier iemand ervaring mee?
bartje-p Posted January 19, 2025 Posted January 19, 2025 Nope, ik niet. Maar om de fabrikant te steunen zou ik toch vaak kiezen voor het origineel. En volgens mij scheelt het niet eens zoveel in prijs?
Levi Posted January 19, 2025 Posted January 19, 2025 Ik zou toch oppassen met die namaak spullen. De Henson krabbers zijn overal verkrijgbaar, misschien kan je even wachten totdat je een kan kopen met korting. Er zijn doorheen het jaar genoeg kortingen. 1
-Danny- Posted January 19, 2025 Author Posted January 19, 2025 @ bartje-p en @ Levi bedankt voor jullie reacties. Het geeft mij inderdaad een ander beeld. 1
mifi Posted January 19, 2025 Posted January 19, 2025 Ik heb alleen ervaring met de echte en die is nauwkeurig gemaakt. Weinig speling. Dat is een andere orde dan, bijvoorbeeld, goedkopere krabbers van een niet nader te noemen Italiaans merk. Beide merken werken, overigens, maar de Henson is erg makkelijk in gebruik. Ik ben benieuwd om te vernemen van een proefkonijn of de kwaliteit van het materiaal hetzelfde is en of de fabricagetoleranties even nauwkeurig zijn. Dat is eigenlijk alleen na te gaan door ze te vergelijken, maar dat ga ik niet niet doen. Voor iets dat de rest van je leven mee gaat, is het de vraag of het prijsverschil erg belangrijk is. Dat hangt onder andere van je leeftijd en gezondheid af, denk ik. Apropos, komen er bij Ali nog invoerrechten overheen?
Niek Posted January 19, 2025 Posted January 19, 2025 @ mifi Ik ben ik het helemaal met je eens voor wat betreft kwaliteit en levensduur. " Apropos, komen er bij Ali nog invoerrechten overheen ?" Er wordt wel voor gewaarschuwd !! Informatie over bijkomende kosten Voor items die van buiten de Europese Unie worden geleverd, kunt u onderworpen zijn aan extra kosten voor btw en, indien van toepassing, douanerechten in uw land. Als AliExpress wettelijk verplicht is om btw te innen, ziet u de prijs inclusief btw bij het afrekenen. Neem voor meer informatie over deze kosten contact op met de belastingdienst en douaneautoriteiten in uw land. Verkocht door Shop1104407683 Store, logistieke ondersteuning aangeboden door Shop1104407683 Store 1
-Danny- Posted January 19, 2025 Author Posted January 19, 2025 @ Niek @ mifi verleden jaar met mijn aankoop van Yintal Liveben V7 razor bij AliExpress had ik geen invoer- en inklaringskosten moeten betalen.
JvdK Posted January 19, 2025 Posted January 19, 2025 Of je administratiekosten en invoerrechten bij Ali moet betalen ligt aan de verzendlocatie en verkoper. Enkele verkopers op Ali hebben een distributiecentrum in de EU. Hierdoor kunnen ze snel en zonder bijkomende kosten leveren. Bij andere verkopers zitten de bijkomende kosten (admin en invoerrechten) bij de verzendkosten berekend. Dit staat meestal bij de toelichting aangegeven en je ziet dat de verzendkosten dan flink hoger zijn. Als de verzendkosten gratis of €3,= zijn, levering tussen de 15-20 dagen is en er staat niet vermeld dat de local customs duties bij de verzendkosten inbegrepen zijn, dan is de kans groot dat je een bijkomende rekening krijgt. 1
-Danny- Posted January 19, 2025 Author Posted January 19, 2025 @ JvdK bedankt voor de verduidelijking.
Recommended Posts