Jump to content

Wat gebruikers van deze kwast vinden:  

15 members have voted

1. 1. Wat gebruikers van deze kwast vinden:

• Absolute aanrader
      3
    • Erg fijne kwast
      2
    • Goede kwast
      0
    • Matige kwast
      0
    • Slechte kwast
      0
    • Nog niet gebruikt
      10

Recommended Posts

Posted (edited)

Mühle Kosmo Silvertip Fibre

Deze mooie kwast van Mühle heb ik op mijn verjaardag van mijn vrouw gekregen.

Ik had zeer goede dingen gelezen over deze generatie synthetische kwasten van Mühle, plus ze zijn een stuk goedkoper dan échte Silvertip kwasten. Dus ik dacht; deze wil ik hebben!

Het handvat is erg mooi en gemaakt van "resin". WTF is resin dacht ik, maar dat blijkt de Engelse benaming voor kunsthars te zijn.  

Dát, plus een mooie chrome rand, geeft deze kwast een mooie moderne uitstraling én het nodige gewicht.

De kwast zelf is dus van een synthetisch materiaal dat ze Silvertip Fibre noemen.

Ik heb de borstel nu een weekje niet gebruikt omdat ik mijn nieuwe SOC aan het uitproberen ben, maar toen ik hem zojuist over mijn wang haalde, viel het me op hoe verdomd zacht de haren van deze Fibre zijn!

De Silvertip Fibre is een echte alleskunner. Zepen, crèmes, het maakt hem niet uit.

Overal maakt hij zonder al te veel moeite een mooi schuimpje van.

***Update 5 december 2017***

Nu, een aantal jaren verder, vind ik dit nog steeds een fijne borstel.

Op dit moment ben ik in het bezit van 8 kwasten, maar iedere keer als ik een harde zeep gebruik, grijp ik naar de Kosmo. Terwijl ik voor mijn crèmes één van mijn andere kwasten gebruik.

Dat komt omdat dit voor harde zepen echt een ideale kwast is. 

Overall, een hele mooie en fijne kwast.

vepy4e8a.jpg?dl=0

Edited by iwan073
Foto wat kleiner gemaakt en kleine update
Posted

Eens prima kwast. Het handvat vind ik wat minder, wel mooi, maar het lijkt me slecht vasthouden. Ik heb zelf ook geen Cosmo, maar een Standaard 23mm, een EJ in 23mm en een reiskwast in 21mm. De EJ heeft het fijnste handvat.

Posted

Ik heb niet de Kosmo maar de gewone Silvertip Fibre 25mm, is eigenlijk wat te zacht voor mij (ik hou van stevige jongens) maar toch hou ik hem aan omdat het zo'n makkelijke borstel is om van gelijk welke zeep schuim te maken, vijf tot tien seconden over de zeep en klaar.

• 2 weeks later...
Posted

Must have.

Voor de liefhebbers plaatse GDCarrington een mooi overzicht:

http://sharpologist.com/2013/10/synthetic-brushes-update.html

Deze synths zijn mijn favorieten in dit segment. Muhle heeft echt iets heel moois gemaakt.

Deze silvertip fibers geven gewoon menige dassenharen kwast het nakijken en dat voor de helft of minder van het geld.

Niets mis met overigens met de black fibers overigens.

Ik zag ergens in een artikel dat hier werd gepost dat dat al dertig procent van de afzet was.

Plisson kwam dit jaar ook met een synth, Kent ook al en nu wachten we met z'n allen op die van Simpsons. Kortom, synthetisch is wel zo'n beetje gearriveerd en heeft zijn plekje gevonden naast das, varken en paardeharen kwasten.

Posted

Pffffff....

Ik ben bang van niet.

Simpsons' Mark heeft er wel eens iets over losgelaten, maar het lijkt er op of goed dassenhaar steeds lastiger te vinden is en steeds duurder wordt.

Kan ook vraag en aanbod zijn, natuurlijk.

De prijzen van goede dassen gaan in ieder geval niet echt naar beneden de laatste tijd.

Ik durf amper te vertellen wat ik voor de CH2 in tweeband betaalde, het is echt een drama.

Maar goed, 'variety is the spice of life' zoals onze Britse vrienden het zo mooi zeggen.

Laat ons blij zijn met het aanbod van dassen, varkens, paarden en synthetisch van duur tot goedkoop, dat houdt de hobby een beetje levend :D

Posted

Vrees ook dat de prijzen niet omlaag gaan. Er is wel een opkomst van andere aanbieders, maar de grote merken blijven toch wat verheven. Ze houden vast aan de handgemaakte slogan en daar betaal je voor.

Daar is op zich niets mis mee en geeft ons eigenlijk alleen maar meer keus. Vanuit China worden tegenwoordig prima kwasten verscheept die de kunst goed hebben afgekeken van hun al langer bestaande collega's.