-Danny- Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 Vraagje : wat is het alternatief safety razor voor Karve Overlander? Ik vind 8 weken wachten erg lang. De prijs van €180,- voor een roestvrije staal 303 grade lijkt mij ook erg veel, dan komt er ook nog invoer en inklaringskosten erbij. Toch in vergelijking van Rockwell 6S met roestvrije staal 316 grade (beter corrosie beschermd) die amper €120,- kost.
iwan073 Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 Alternatief? Dan zal je eerst moeten vertellen waarom je oog op de Overlander is gevallen. Is de reden scheren? Dan is ieder mes op de markt een alternatief. Je hebt het over corrosie bescherming. Is dát de reden? Ik heb nog geen topics gelezen over messen die van roest uit elkaar vallen. Dus beetje olie op de schroefdraad en buiten de badkamer bewaren zou ieder mes een alternatief maken. Ga je voor het uiterlijk van de Overlander? Snap ik, prachtig mes. Maar dan is een ander mes geen alternatief, maar een concessie. Je hebt een Rocca toch? Prima RVS mes dat niet te agressief is en geweldig in de hand ligt.
-Danny- Posted January 13, 2025 Author Posted January 13, 2025 @ iwan073 De efficiëntie in mildheid en gebruiksgemak. In twee passes bijna BBS geschoren. Althans de recensies die ik gelezen heb.
-Danny- Posted January 13, 2025 Author Posted January 13, 2025 @ iwan073 oja, het ging mij niet om staal type, maar dat de prijs bij Karve stuk duurder is dan die van bv. Rockwell 6S. Dus die prijsverhouding komt bij mij als scheef over, en ja dan ga ik focussen op verschillende manieren als staal type. Want die van Rockwell zou dus duurder moeten liggen. Maar het kan ook aan andere factoren liggen als herkomst van het land. Etc.
Sebas Wal Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 Gewoon een overlander, beide lambdas, Apex beide platen, Lupo en GameChanger collectie, timeless, blackbird enzv kopen. Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat dit een prima optie is😅 Als ik mijn keuzes zou moeten beperken en je wil iets vergelijkbaars als een overlander is een gamechanger of apex wel iets. Zelfs een de89 is meer dan prima. 1
Sebas Wal Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 En als je een 6s hebt is dat in principe ruim voldoende
Ric325i Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 Als het om geld gaat moet je geen overlander laten overkomen dan kun je beter een Merkur 34c of de89 in huis halen. Echter vind je deze manier van scheren leuk en zie je het als een soort hobby/gekke gewoonte dan kun je best eens wat uitgeven denk ik. Ikzelf heb ondertussen een batterij aan zepen en scheermessen maar nog geen moment spijt van de uitgaven die ik heb gedaan. Soms valt een mes mee en soms valt een mes tegen tja dat hoort erbij… 1
koenfucius Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 1 uur terug, -Danny- zei: @ iwan073 De efficiëntie in mildheid en gebruiksgemak. In twee passes bijna BBS geschoren. Althans de recensies die ik gelezen heb. ik zou absoluut niet voortgaan op zulke lijstjes - zoals steeds YMMV of in het Nederlands UEKAZ. Ik heb 7 van de krabbers op het lijstje (of minstens gehad) en ik heb honderden krabbers getest- scores van bv Gamechanger voor comfort een 6 kan ik totaal niet bij (laat alleen de comfort-score voor de Blackbird...). De Overlander is nu wel net een krabber die ik niet ken. 1
JvdK Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 8 uren geleden, -Danny- zei: @ iwan073 De efficiëntie in mildheid en gebruiksgemak. In twee passes bijna BBS geschoren. Althans de recensies die ik gelezen heb. tja……je hebt ook lijstjes over welke smaak ijs bij een Italiaanse ijssalon het lekkerst is. Wedden dat die lijst ook niet overeenkomt met jouw smaak? En probeer me dan nu eens goed onderbouwd (!) uit te leggen waarom dit lijstje, gemaakt door iemand anders, over scheereigenschappen van krabbers wel zou kloppen….. Over BBS scheerresultaten gesproken: je haalt met dezelfde krabber niet iedere scheerbeurt een BBS resultaat, laat staan iedere keer in 2 passes. Daarvoor spelen er teveel variabelen mee. Je gooit met een bepaalde dobbelsteen ook niet steeds een 6 3 1
Ric325i Posted January 13, 2025 Posted January 13, 2025 Iedereen kan zo zijn eigen lijstje wel samenstellen want we hebben allemaal een andere collectie krabbers maar deze lijkt mij niet representatief. -Gamechanger wordt hier te kort gedaan vind ik. -Rocca is zeker een leuk mes maar ik kan me ook voorstellen dat ie niet voor iedereen een winnaar is. Topicnaam = alternatief voor Overlander en dan zou zo’n lijstje ook krabbers moeten bevatten met ongeveer dezelfde specs bv. 2
Levi Posted January 14, 2025 Posted January 14, 2025 Als je een alternatief zoekt voor de Overlander dan zou ik een Henson aanraden. 1
-Danny- Posted January 14, 2025 Author Posted January 14, 2025 10 uren geleden, Levi zei: Als je een alternatief zoekt voor de Overlander dan zou ik een Henson aanraden. 👍
-Danny- Posted January 14, 2025 Author Posted January 14, 2025 11 uren geleden, Levi zei: Als je een alternatief zoekt voor de Overlander dan zou ik een Henson aanraden. @ Levi Deze bestaat niet in stainless steel. Maar welke dan, de milde of de medium?
Levi Posted January 14, 2025 Posted January 14, 2025 Ik zou voor de medium gaan. Je kan ook voor titanium kiezen, weliswaar staat er een stevige prijs tegenover. 2
-Danny- Posted January 14, 2025 Author Posted January 14, 2025 @ Levi maar die zijn allebei even efficiënt?
Dajd94 Posted January 17, 2025 Posted January 17, 2025 Een krabber die nog een alternatief zou kunnen zijn is de Blutt Rasur BR-1 met een blade gap van 0,86mm. In de praktijk ervaar ik deze krabber als net een tikje comfortabeler én efficiënter dan de Overlander. Ik zie helaas wel dat hij momenteel uitverkocht is bij de maker, dus dat zal niet gaan lukken binnen 8 weken.
Recommended Posts